GYAKORI KÉRDÉSEK

Mit tehetek, ha nem működik az internetem Huawei HG 8245 digitális elosztó használata esetén?

Első lépésként ellenőrizd le a digitális elosztó működését. Ha a berendezésen nem világítanak a különböző LED-ek, győződj meg róla, hogy az eszköz be van-e kapcsolva, illetve kap-e áramot.

Amennyiben az eszköz kap áramot, de nem világítanak a LED-ek, észrevételedet a leggyorsabban a 1414-es telefonszámunkon (Hogyan kommunikáljak Vandával?) jelezheted ahol munkatársaink azonnal elindítják a javítás folyamatát.

Természetesen e-mailben is bejelentheted a meghibásodást a Készülék és műszaki beállítások/Hibaelhárítás, hibabejelentés és szerviz kategóriát választva. Ebben az esetben 3 napon belül felhívunk a megadott telefonszámon.

  • Hogyha világítanak a LED-ek, de a szolgáltatás nem működik, ellenőrizd, hogy a PON feliratú LED világít-e?
  • Amennyiben nem világít, fordítsd meg az eszközt, és vizsgáld meg, hogy az OPTICAL feliratú csatlakozóból nem csúszott-e ki a kábel. Ha úgy látod, hogy a csatlakozó a helyén van, de a négy LED nem világít, kapcsold ki az eszközt, majd 10 másodperc elteltével kapcsold be.
  • Ha továbbra sem világít a PON LED, kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot a fenti elérhetőségeinken.

Ha a PON LED világít, az eszköz beállításának ellenőrzése következik. Nyiss meg egy böngészőt, és írd be a böngésző mezőjébe a következő karakter, illetve számsort: 192.168.1.254.

  • Abban az esetben, ha a vezetéken keresztül csatlakozol, de nem jelenik meg a bejelentkező oldal, kérjük, hogy az észrevételedet jelezd a fenti elérhetőségeinken.
  • Ha nem jelenik meg a bejelentkező oldal a vezeték nélküli hálózaton, kösd össze egy úgynevezett UTP kábellel a számítógéped hálózati csatlakozóját a digitális elosztó egyik szabad "LAN" feliratú csatlakozójával. Amennyiben a szolgáltatás működik, de szeretnéd beállítani a vezeték nélküli kapcsolatot, figyelmedbe ajánljuk Műszaki segítségnyújtás szolgáltatásunkat, mely a Magyar Telekom vezetékes és mobilhálózatából díjmentesen hívható a 1422-es telefonszámon!
  • Amennyiben a vezetéken vagy vezeték nélküli hálózaton megjelent a bejelentkező oldal, de a szolgáltatás nem működik, írd be felhasználónevedet és jelszavadat (itt a 3play/3play), majd nyomj a Login gombra.
  • Ezt követően le tudod ellenőrizni, hogy az eszköz felcsatlakozik-e az Internetre, vagy sem. Ha második sorban lévő Internet "Connected" státuszú és az IP oszlopban van szám, akkor az eszköz felcsatlakozott az Internetre.
  • Ha az eszköz nem kapcsolódik az internethez, akkor válaszd ki a bal oldali menüből a "WAN" sort és azon belül a "WAN Configuration" menüt. Válaszd ki az Internet sort. Ide írd be internet felhasználóneved és jelszavad, (Felhasználóneved és jelszavad levélben és SMS-ben küldtük ki.) Végül nyomj az "Apply" gombra.

Ekkor már tudod használni az Internetet, de ha az eszközt kikapcsolod, akkor a rendszer el fogja felejteni a beállításokat. Ennek elkerülése érdekében az eddigi beállításokat el kell menteni:  Válaszd ki a bal oldali menüben a "System Tools" menüt, majd azon belül a "Configuration File" almenüt. Ekkor középen megjelenik egy gomb "Save Configuration" felirattal. Nyomd meg ezt a gombot a beállítások elmentéséhez.

  • Ha ezután sem jelenik meg szám az "IP ADDRESS" mellett vagy nem tudod a felhasználónevedet és/vagy jelszavadat, észrevételedet a leggyorsabban a 1414-es telefonszámunkon (Hogyan kommunikáljak Vandával?) jelezheted.
  • Amennyiben megjelent szám az "IP ADDRESS" mellett, de a szám továbbra sem működik,illetve kérdésed vagy problémád lenne a digitális elosztó működésének ellenőrzése közben, kérjük, hívd a Műszaki segítségnyújtás szolgáltatást a Magyar Telekom vezetékes és mobilhálózatából díjmentesen hívható 1422-es telefonszámon!

Továbbá figyelmedbe ajánljuk a Telekom Fórumot is, ahol bátran kérdezhetsz a közösség tagjaitól, szakértőitől, illetve Te is megoszthatod tapasztalataidat, tudásodat.

Utoljára frissítve: 2019. szeptember 5.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!