Telefon hibabejelentés

Mindenkivel előfordul, hogy olyan hibát észlel, melyet néhány egyszerű hibaelhárítási lépéssel saját maga is meg tud javítani. Kérjük, hogy mielőtt ügyfélszolgálatunkat vagy a szerelőt hívnád, végezz el néhány ellenőrzést, így időt spórolhatsz meg! Az alábbi menüpontokban néhány gyakran előforduló hibalehetőség okát és lehetséges elhárítási módját írtuk le, hogy minél előbb újra élvezni tudd megszokott, magas színvonalú szolgáltatásunkat.

Amennyiben az általad észlelt hiba nincs a felsoroltak között, illetve a javasolt megoldások nem segítenek annak elhárításában, kérjük, hogy hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat a Magyar Telekom hálózatából díjmentesen hívható 1412-es telefonszámon!

Digitális telefon

 

 

Gyakran előforduló hibák és javasolt elhárítási lépések:

 

  • Ha nincs tárcsahang, érdemes megvizsgálni, hogy cserekészülékkel működik-e a szolgáltatás. Ellenőrizd a kábel csatlakozását a telefonkészülék és a digitális elosztó között, illetve amennyiben a telefonkészülék működéséhez külön áramellátás szükséges, azt is ellenőrizd!
  • Ha több készülék közül csak az egyik működik, akkor a készülék vagy a csatlakoztatás a hibás. Ellenőrizd a kábel csatlakozását a telefonkészülék és a digitális elosztó között, illetve amennyiben a telefonkészülék működéséhez külön áramellátás szükséges, azt is ellenőrizd!
  • Ha a készülék nem cseng, a kábelek ellenőrzése után nézd meg, hogy a telefonkészülék nincs-e lenémítva.

Kábeltelefon

 

  • Első lépésként ellenőrizd a digitális elosztó működését! Ha a berendezésen nem világítanak a LED-ek, győződj meg róla, hogy az eszköz be van-e kapcsolva, illetve kap-e áramot!
  • Amennyiben az áramellátás rendben van, de a Power LED nem világít , akkor kapcsold ki a készüléket, majd 10 másodperc elteltével kapcsold vissza! FIGYELEM! Amennyiben a TV- vagy az internetszolgáltatás is erről a készülékről megy, az újraindítás ezekre is hatással lesz. Ha a hiba az újraindítás után is fennáll, az alábbi elérhetőségeken jelezheted azt a kollégáinknak.
  • Ha világítanak a LED-ek, de a szolgáltatás nem működik, nézd meg, hogy az előlapon a POWER, DS, US és ONLINE feliratú LED-ek világítanak-e! Amennyiben nem, fordítsd meg az eszközt, és vizsgáld meg, hogy a Cable feliratú csatlakozóból nem csúszott-e ki a kábel! Ha úgy látod, hogy a csatlakozó a helyén van, de a négy LED nem világít, kapcsold ki az eszközt, majd 10 másodperc elteltével kapcsold be. Ha a hiba az újraindítás után is fennáll, az alábbi elérhetőségeken jelezheted azt a kollégáinknak.
  • Ha a lámpák világítanak, de a szolgáltatás nem működik , ellenőrizd a telefonhoz tartozó LED-et. Emeld fel a telefonkagylót és nézd meg, hogy a TEL1 vagy PHONE1 feliratú LED világít-e!
  • Amennyiben PHONE1 vagy TEL1 feliratú LED nem világít az eszközön a telefonkagyló felemelésekor , ellenőrizd, a csatlakozást a telefonkészülék és a digitális elosztó között! 10 másodpercre áramtalanítsd a digitális elosztót! Ha visszakapcsolás után sem működik, lehetőség szerint másik telefonkészülékkel is próbáld ki a szolgáltatást! A hiba további fennállása esetén, az alábbi elérhetőségeken jelezheted azt kollégáinknak.

 

Gyakran előforduló hibák és javasolt elhárítási lépések:

 

  • Ha nincs tárcsahang, érdemes megvizsgálni, hogy cserekészülékkel működik-e a szolgáltatás. Ellenőrizd a kábel csatlakozását a telefonkészülék és a digitális elosztó között, illetve amennyiben a telefonkészülék működéséhez külön áramellátás szükséges, azt is ellenőrizd!
  • Ha több készülék közül csak az egyik működik, akkor a készülék vagy a csatlakoztatás a hibás. Ellenőrizd a kábel csatlakozását a telefonkészülék és a digitális elosztó között, illetve amennyiben a telefonkészülék működéséhez külön áramellátás szükséges, azt is ellenőrizd!
  • Ha a készülék nem cseng, a kábelek ellenőrzése után nézd meg, hogy a telefonkészülék nincs-e lenémítva.

További segítséget az alábbi elérhetőségeken találsz

 

Ha a hibaelhárítási lépések után is tapasztalható az internet-szolgáltatás hibája, kérjük, hogy jelezd észrevételedet a 1412-es telefonszámunkon (4.1. menüpontban), ahol munkatársaink azonnal elindítják a probléma kivizsgálását.

Természetesen e-mailben is bejelentheted a meghibásodást. Ebben az esetben 1-3 napon belül felvesszük veled a kapcsolatot.

A fenti és egyéb eszközök egyszerűbb műszaki beállításainak és problémáinak megoldásához, segítséget nyújtunk Műszaki Első Segéd mobilalkalmazásunkban is, mely letölthetsz:

Továbbá figyelmedbe ajánljuk a Telekom Fórumot is, ahol bátran kérdezhetsz a közösség tagjaitól, szakértőitől, illetve saját tapasztalatiaidat és tudásodat is megoszthatod.