TV hibabejelentés

Mindenkivel előfordul, hogy olyan hibát észlel, melyet néhány egyszerű hibaelhárítási lépéssel saját maga is meg tud javítani. Kérjük, hogy mielőtt ügyfélszolgálatunkat vagy a szerelőt hívnád, végezz el néhány ellenőrzést, így időt spórolhatsz meg! Az alábbi menüpontokban néhány gyakran előforduló hibalehetőség okát és lehetséges elhárítási módját írtuk le, hogy minél előbb újra élvezni tudd megszokott, magas színvonalú szolgáltatásunkat.

Amennyiben az általad észlelt hiba nincs a felsoroltak között, illetve a javasolt megoldások nem segítenek annak elhárításában, hogy hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat a Magyar Telekom hálózatából díjmentesen hívható 1412-es telefonszámon!


IPTV

 

  • Első lépésként vizsgáld meg, hogy minden csatlakozó a helyén van-e,(a tápkábel nincs-e kihúzva a készülékből és az eszköz adaptere be van-e dugva a konnektorba), illetve azt, hogy a digitális elosztó billenőkapcsolója is bekapcsolt állapotú-e. Amennyiben az eszköz kap áramot és, a csatlakozók is a helyükön vannak, de mégsem működik a szolgáltatás, akkor a további teendőkhöz az alábbi, digitális elosztók szerinti tájékoztatókban találsz útmutatást:
  • Ha azt tapasztalod, hogy akadozik az IPTV szolgáltatás,illetve ha „Inicializálási hiba a kliensben” vagy „Nincs jel” hibaüzenet jelenik meg a televízió képernyőjén kövesd az alábbi lépéseket :
    • Ellenőrizd, hogy a televízió készülék a megfelelő csatornán van-e! Ha nem, állítsd át a SCART, RCA vagy HDMI bemenetre!
    • Ellenőrizd, hogy a digitális elosztó és a vevőegység megfelelően csatlakozik-e!
    • Ha a csatlakozások rendben vannak, de a hiba továbbra is fennáll, áramtalanítsd a teljes rendszert (a digitális elosztót és a vevőegységet is)!
    • 20 másodperc várakozás után helyezd áram alá először a digitális elosztót, majd 3 perc múlva a vevőegységet!
  • Távirányító hiba esetén javasoljuk, hogy ellenőrizd a távirányítóban az elemek állapotát! Előfordulhat, hogy a problémát az elemek lemerülése okozza.
    Ha gyári távirányítóval rendelkezel, ezen tájékoztató 3. oldala szerint ellenőrizd, hogy a távirányító bal felső sarkában található LED-ek alapján a készüléked TV vagy STB módban üzemel-e.
    Ha a távirányító beállításai rendben vannak, és a Set Top Box rendelkezik előlapi nyomógombokkal, akkor próbálj meg azok segítségével csatornát váltani.  Ha ez működik, úgy a távirányító a hibás.
    Ha továbbra sem működik a Set Top Box ésvagy a távirányító, jelentsd be a hibát az alábbi elérhetőségeken .

SAT TV (DVB-S), Digitális Kábel TV (DVB-C)

 

  • Első lépésként vizsgáld meg, hogy minden csatlakozó a helyén van-e, (a tápkábel nincs-e kihúzva a készülékből és az eszköz adaptere be van-e dugva a konnektorba), illetve azt, hogy a vevőegység billenőkapcsolója is bekapcsolt állapotú-e. Amennyiben az eszköz kap áramot, és a csatlakozók a helyükön vannak, áramtalanítsd a Set Top Boxot. Ha nem működik a szolgáltatás, akkor az alábbi hibák elhárításához a következő lépéseket javasoljuk:
  • Csak hang van, sötét a képernyő , vagy kép van hang nélkül, esetleg se kép se hang:
    • Ellenőrizd a vevőegység és a televízió készülék közötti SCART, RCA vagy HDMI csatlakozást!
    • Ellenőrizd, hogy a televízió készülék a megfelelő csatornán van-e! Ha nem, állítsd át a SCART, RCA vagy HDMI bemenetre!
  • Néhány csatorna hiányzik vagy „nincs hozzáférése”, „ezen a csatornán kép vagy hang nem elérhető” hiba üzenet látszik.
    • Ellenőrizd, hogy megvan-e a dekódoló kártya! Nézd meg, hogy helyes pozícióban van-e a készülékben! Amennyiben ilyen hiba merült fel, a kártya megfelelő behelyezését követően néhány perccel újraindul a szolgáltatás.
    • Amennyiben nem oldódott meg a probléma, kérjük, hogy állítsd vissza a készüléken a gyári beállításokat!
      1. Nyomd meg a távirányító Menü gombját!
      2. Válaszd a Beállítások, Készülék beállítások vagy Telepítés menüpontot (készüléktől függet)!
      3. Itt válaszd a Gyári beállítások visszaállítása , illetve az Alapbeállítások visszaállítása lehetőséget!
      4. A rendszer egy PIN-kódot kér, ami lehet 0000, 1234 vagy az egyénileg beállított kombináció. Ennek megadása után a rendszer elvégzi a gyári beállítások visszaállítását.
      Amennyiben a hiba ezt követően is fennáll, jelezd az alábbi elérhetőségeken!
  • Távirányító hiba esetén javasoljuk, hogy ellenőrizd a távirányítóban az elemek állapotát, mert előfordulhat, hogy a problémát az elemek lemerülése okozza.
    • Ha gyári távirányítóval rendelkezel,ellenőrizd, hogy a távirányító bal felső sarkában található LED-ek alapján a készüléked TV- vagy STB-módban üzemel-e.
    • Ha a távirányító beállításai rendben vannak, és a Set Top Box rendelkezik előlapi nyomógombokkal, akkor próbálj meg azok segítségével csatornát váltani. Ha ez működik, úgy a távirányító a hibás.
    • Ha továbbra sem működik a Set Top Box és/vagy a távirányító, jelentsd a hibát az alábbi elérhetőségeken.
  • Amennyiben Interaktív SAT TV előfizetésed van, abban az esetben nem tudod a gyári beállítások visszaállítását elvégezni!

További segítséget az alábbi elérhetőségeken találsz

 

Ha a hibaelhárítási lépések után is tapasztalható a TV szolgáltatás hibája, kérjük, hogy jelezd észrevételedet a 1412-es telefonszámunkon (4.1. menüpontban), ahol munkatársaink azonnal elindítják a probléma kivizsgálását.

Természetesen e-mailben is bejelentheted a meghibásodást. Ebben az esetben 1-3 napon belül felvesszük veled a kapcsolatot.

A fenti és egyéb eszközök egyszerűbb műszaki beállításainak és problémáinak megoldásához, segítséget nyújtunk Műszaki Első Segéd mobilalkalmazásunkban is, mely letölthetsz:

Továbbá figyelmedbe ajánljuk a Telekom Fórumot is, ahol bátran kérdezhetsz a közösség tagjaitól, szakértőitől, illetve saját tapasztalatiaidat és tudásodat is megoszthatod.