TV hibabejelentés

Mindenkivel előfordul, hogy olyan hibát észlel, melyet néhány egyszerű hibaelhárítási lépéssel saját maga is meg tud javítani. Kérjük, hogy mielőtt ügyfélszolgálatunkat vagy a szerelőt hívnád, végezz el néhány ellenőrzést, így időt spórolhatsz meg! Az alábbi menüpontokban néhány gyakran előforduló hibalehetőség okát és lehetséges elhárítási módját írtuk le, hogy minél előbb újra élvezni tudd megszokott, magas színvonalú szolgáltatásunkat.

Amennyiben az általad észlelt hiba nincs a felsoroltak között, illetve a javasolt megoldások nem segítenek annak elhárításában, kérjük, hogy hívd telefonos ügyfélszolgálatunkat a Magyar Telekom hálózatából díjmentesen hívható 1412-es telefonszámon!


IPTV

 

  • Első lépésként vizsgáld meg, hogy minden csatlakozó a helyén van-e, illetve a vevőegység hátoldalán a fő kapcsoló bekapcsolt állapotban van-e! Amennyiben az eszköz kap áramot, a csatlakozók a helyükön vannak, de nem működik a szolgáltatás, akkor a további elhárítási lépésekhez válaszd ki a digitális elosztód típusát:
  • Ha azt tapasztalod, hogy akadozik az IPTV szolgáltatás, „Inicializálási hiba a kliensben” vagy „Nincs jel” hibaüzenet jelenik meg az televízió képernyőjén az alábbi ateendő:
    • Ellenőrizd a vevőegység és a televízió készülék közötti (SCART, RCA vagy HDMI) csatlakozást!
    • Ellenőrizd, hogy a televízió készülék a megfelelő csatornán van-e! Ha nem, állítsd át a SCART, RCA vagy HDMI bemenetre!
    • Ellenőrizd, hogy a digitális elosztó és a vevőegység megfelelően csatlakozik-e!
    • Ha a csatlakozások rendben vannak, de a hiba továbbra is fennáll, áramtalanítsd a teljes rendszert (televízió készülék, digitális elosztó és vevőegység)!
    • 20 másodperc várakozás után helyez áram alá először a digitális elosztót, majd 3 perc múlva a vevőegységet és a TV-t!
  • Távirányító hiba esetén javasoljuk, hogy ellenőrizd a távirányítóban az elemek állapotát! Előfordulhat, hogy a problémát az elemek lemerülése okozza.
    A távirányító bal felső sarkában lévő LED-ek segítségével ellenőrizheted, hogy készüléked TV vagy STB módban üzemel-e.
    Azt, hogy a távirányító vagy a Set Top Box készülék hibásodott meg, eldöntheted, ha a Set Top Box előlapi kezelőszerveivel próbálsz csatornát váltani – ha ez működik, úgy a távirányító a hibás. Cseréld ki az elemeket, ha továbbra sem működik, jelentsd a hibát az alábbi elérhetőségeken.

SAT TV (DVB-S), Digitális Kábel TV (DVB-C)

 

  • Első lépésként vizsgáld meg, hogy minden csatlakozó a helyén van-e, illetve a vevőegység hátoldalán a fő kapcsoló be van-e kapcsolva.Amennyiben az eszköz kap áramot, a csatlakozók a helyükön vannak, áramtalanítsa a Set-top-box készülékét. Ha nem működik a szolgáltatás, akkor a következő elhárítási lépéseket javasoljuk:
  • Csak hang van, sötét a képernyő, vagy kép van hang nélkül, esetleg se kép se hang hiba esetén:
    • Ellenőrizd a vevőegység és a televízió készülék közötti SCART, RCA vagy HDMI csatlakozást!
    • Ellenőrizd, hogy a televízió készülék a megfelelő csatornán van-e! Ha nem, állítsd át a SCART, RCA vagy HDMI bemenetre!
  • Néhány csatorna hiányzik vagy „nincs hozzáférése”, „ezen a csatornán kép vagy hang nem elérhető” hiba üzenet látszik.
    • A dekódoló kártya meglétének illetve helyes pozíciójának ellenőrzése, hiba esetén megfelelő behelyezése. Amennyiben ilyen hiba merült fel a kártya megfelelő behelyezése után néhány perccel indul újra a szolgáltatás.
    • Amennyiben nem oldódott meg a probléma, kérjük, hogy állítsd vissza a készüléken a gyári beállításokat!
      1. Nyomd meg a távirányító Menü gombját!
      2. Válaszd a Beállítások,Készülék beállítások vagy Telepítés menüpontot készüléktől függetlenül!
      3. Itt válaszd a Gyári beállítások visszaállítása, illetve Alapbeállítások visszaállítása lehetőséget.
      4. Itt a rendszer egy PIN kódot kér, ami lehet 0000, 1234 vagy az egyénileg beállított kombináció. Ennek megadása után a rendszer elvégzi a gyári beállítások visszaállítását.
      Amennyiben a hiba ezt követően is fennáll, kérjük, jelezd az alábbi elérhetőségeken!
  • Távirányító hiba esetén javasoljuk, hogy ellenőrizd a távirányítóban az elemek állapotát, mert előfordulhat, hogy a problémát az elemek lemerülése okozza.A távirányító bal felső sarkában lévő LED-ek segítségével ellenőrizheted, hogy készüléked milyen módban üzemel éppen (TV vagy STB mód).
    Azt, hogy a távirányító vagy a Set Top Box készülék hibásodott meg, eldöntheted, ha a Set Top Box előlapi kezelőszerveivel próbálsz csatornát váltani – ha ez működik, úgy a távirányító a hibás. Cseréld ki az elemeket, ha továbbra sem működik, jelentsd a hibát ügyfélszolgálatunkon.
  • Amennyiben Interaktív SAT TV előfizetésed van, abban az esetben nem tudod a gyári beállítások visszaállítását elvégezni!

További segítséget az alábbi elérhetőségeken találsz

 

Ha a hibaelhárítási lépések után is tapasztalható az internet-szolgáltatás hibája, kérjük, hogy jelezd észrevételedet a 1412-es telefonszámunkon (4.1. menüpontban), ahol munkatársaink azonnal elindítják a probléma kivizsgálását.

Természetesen e-mailben is bejelentheted a meghibásodást. Ebben az esetben 1-3 napon belül felvesszük veled a kapcsolatot.

A fenti és egyéb eszközök egyszerűbb műszaki beállításainak és problémáinak megoldásához, segítséget nyújtunk Műszaki Első Segéd mobilalkalmazásunkban is, mely letölthetsz:

Továbbá figyelmedbe ajánljuk a Telekom Fórumot is, ahol bátran kérdezhetsz a közösség tagjaitól, szakértőitől, illetve saját tapasztalatiaidat és tudásodat is megoszthatod.