Befektetői közlemények

A Magyar Telekom közzétette rövid- és középtávú előrejelzéseit

Budapest, 2019. február 21. 17:30

A Magyar Telekom (Reuters: MTEL.BU and Bloomberg: MTELEKOM HB), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója bejelenti, hogy a Társaság – a budapesti székházában tartott befektetői prezentáció keretében – közzétette 2021-ig szóló stratégiai és pénzügyi célkitűzéseit.

Csoport stratégia

A Magyar Telekom stratégiájának fókuszában a változó üzleti környezetben rejlő lehetőségek kiaknázása áll.

Magyarországon a Magyar Telekom vezető pozícióra törekszik mind az ügyfélélmény, mind a technológiai és üzleti produktivitás terén – ezzel támogatva a cég folyamatos fejlődését és növekedését. A stratégia hat pilléren nyugszik, melyek elősegítik a Társaság folytatódó átalakulását.

Először, a vállalat meg kívánja őrizni pozícióját az ország első számú integrált szolgáltatójaként, az dinamikusan terjeszkedő és fix-mobil konvergens képességeiket fejlesztő versenytársakkal szemben.

Másodszor, a Magyar Telekom az új technológiai lehetőségek kiaknázása és a mindenhol elérhető, tökéletes digitális ügyfélélmény biztosítása érdekében, a digitalizációt helyezi előtérbe. A fokozott figyelem hozzájárul olyan biztonságos infokommunikációs és Internet of Things (IoT) megoldások kidolgozásához, melyek révén az üzleti- és a magánszektor is fokozhatja hatékonyságát. Mindezen túl, a Telekom mobilalkalmazás és az e-kereskedelmi csatornájának fejlesztése, valamint a cégnél folyó IT-transzformációs folyamat mind nagymértékben elősegíti a kényelmi szolgáltatások fokozását és ezáltal a tökéletes ügyfélélmény megteremtését.

Harmadszor, a Magyar Telekom – a fogyasztók növekvő tartalom- és sebességigényeinek megfelelve – integrált gigabit-képes vezetékes hálózatot épít ki Magyarországon. A társaság ennek érdekében felgyorsítja az optikai hálózat kiterjesztését, modernizálja az ED3 hálózatot, fokozatosan kivezeti rézhálózatát, végrehajtja a gigabites hálózatokra történő migrációt, valamint konszolidálja alvállalkozóit.

Negyedszer, a vállalat – saját működése és az ügyfeleknek kínált lehetőségek egyszerűsítésével – javítja hatékonyságát és ügyfélajánlatait. A termékek és ajánlatok egyszerűsítése révén az ügyfelek könnyebben és megalapozottabban dönthetnek majd a számukra megfelelő megoldás kiválasztásakor. Az egyszerűsítés a Társaság értékesítő munkatársait is segíti – hozzájárulva az ügyfelek eredményesebb, hatékonyabb kiszolgálásához. Mindezek mellett, a vállalat egyre inkább az önkiszolgáló csatornák – mint a Telekom mobilalkalmazás és az e-kereskedelem – felé irányítja át az értékesítést és a támogatást, miközben fenntartja a szolgáltatások kiváló színvonalát.

Ötödször, a Magyar Telekom törekszik arra, hogy határozottan és megfelelő időben reagáló, gyorsan intézkedő és agilis szolgáltatóként működjön. Ennek érdekében új munkamódszereket alkalmazó kulturális transzformációs program elindításával a vállalat gyorsabbá, erősebbé, döntésképesebbé és célorientáltabbá kíván válni. További célja a transzformációnak a munkatársi elégedettség és motiváció fejlesztése, hogy a vállalat az egyre erősebb munkaerőpiaci verseny mellett is képes legyen a legjobb képességű munkavállalókat szerződtetni és megtartani.

Végül a Társaság célja a márka továbbfejlesztése, melyen keresztül a Magyar Telekom dinamikus és élénk vállalati kultúráját és ügyfélközpontúságra törekvését kommunikálja. Magyarország digitális megújulásának támogatójaként a Társaság hangsúlyozza szerepét az ügyfelek digitális életének átalakításában, az internetben rejlő lehetőségek kiaknázásában és a társadalom minden tagját segíti, hogy élni tudjon az újonnan kifejlesztett technológiák által kínált esélyekkel.

Macedóniában a Társaság törekszik arra, hogy továbbra is folytassa fejlődését a megcélzott speciális növekedési területeken és a meglévő ügyfélkörére támaszkodva még több értéket teremtsen. Ez a célkitűzés magában foglalja a vezető szerep megőrzését mind a vezetékes és mobil konvergencia, mind a szélessávú-, TV- és infokommunikációs szolgáltatások, valamint az IoT-megoldások terén. A Társaság ezt részben az innováció ösztönzésével, kiváló hálózatok fejlesztésével, részben a társaság digitalizálása és egy hatékonyabb működési modell létrehozása révén kívánja elérni. A vállalati kultúraváltás keretében a Társaság támogatja a fogyasztói elégedettség növelésére és a tehetségek toborzására irányuló célkitűzéseket, ezzel is erősítve a dinamikus szolgáltató képét és a Társaság merész, piacvezető márkáját.

Csoport pénzügyi célok

A Magyar Telekom bemutatta a 2019-re és a 2021-ig húzódó időszakra vonatkozó pénzügyi céljait is. A társaság előrejelzései szerint 2019-ben mérsékelten csökkennek a bevételek, hogy azután egészen 2021-ig összességében stabilan maradjanak. Az EBITDA várhatóan az egész időszakban folyamatosan nőni fog, évente átlagosan 1-2%-os mértékben – köszönhetően közvetett költségek (a közüzemi adók és az értékcsökkenési költségek nélkül) csökkentésének. A CAPEX költésünket az ideivel azonos szinten tervezzük tartani (nem számítva az IFRS16 hatást és az esetleges spektrum költségeket) összehangban a vezetékes hálózatunk folyamatos fejlesztésével, amely magába foglalja az optikai hálózatbővítési programunk felgyorsítását. A jövedelmezőségünkben tapasztalt trendfordulónak köszönhetően arra számítunk, hogy szabad cash-flow (a spektrum licenszdíjak nélkül) átlagosan évi 5%-kal növekedhet. Továbbá a Társaság arra számít, hogy részvényenként 27 forint osztalékot fog fizetni a 2019. évi eredmények után. (A hivatalos osztalékjavaslatot az Igazgatóság megfelelő időben fogja előterjeszteni a Közgyűlés részére, amikor az összes szükséges információ rendelkezésre áll, és valamennyi előfeltétel teljesül.)

Ezen befektetői közlemény jövőre vonatkozó kijelentéseket is tartalmazhat. Azon kijelentések, amelyek nem múltbeli tényekre vonatkoznak (ideértve a véleményünkre és várakozásainkra vonatkozó kijelentéseket), jövőre vonatkozó kijelentések. Ezen kijelentések a jelenlegi terveken, becsléseken és előrejelzéseken alapulnak, tehát nem lenne helyes ezen kijelentésekre túlzott mértékben támaszkodni. A jövőre vonatkozó kijelentések a megtételük időpontjában aktuális állapoton alapulnak, és nem vállalunk kötelezettséget arra, hogy a kijelentések bármelyikét új információk vagy jövőbeli események alapján nyilvánosan frissítsük, módosítsuk.

A jövőre vonatkozó kijelentések szükségképpen kockázatokkal és bizonytalansággal járnak. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy számos olyan fontos tényező van, amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek a jövőre vonatkozó kijelentésekben foglaltaktól. Az ilyen tényezőket többek között a 2017. december 31-én végződött évre vonatkozó, a https://www.telekom.hu címen elérhető weblapunkon is közzétett éves jelentéseink is bemutatják.

Kapcsolódó dokumentumok

Befektetői közlemény
(PDF, 80,4 kB)