XVIII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetés, 2017

A Magyar Telekom 1997 óta rendez nyílt párbeszédet érdekelt felei részére, mely során bemutatásra kerül a vállalat fenntarthatósági tevékenysége, a résztvevők pedig megoszthatják észrevételeiket, feltehetik kérdéseiket. A Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetés célja, hogy a Telekomot érintő fenntarthatósági kérdéseket megvitassa a társadalmi, tudományos, kormányzati és partner szervezetek képviselőivel.

Az idei kerekasztal 2017. június 12-én az Akvárium Klubban került megrendezésre, melynek keretében a korábbi évekhez hasonlóan kiosztásra kerültek a Telekom által alapított DELFIN Díjak, valamint első alkalommal nyújtotta át a vállalat értékelt beszállítói részére a „Magyar Telekom TOP3 fenntartható beszállítója – 2016” elismerést.

A rendezvényt Friedl Zsuzsanna, a Magyar Telekom Humán Erőforrás Vezérigazgató-helyettese nyitotta meg köszöntőjével. A program első felében Szomolányi Katalin, a Magyar Telekom Vállalati Fenntarthatósági Központ vezetője ismertette a vállalat negyedik fenntarthatósági stratégiájának (2016-2020) első éves eredményeit. (az előadások anyaga alább letölthető)

Az előadást követően Szomolányi Katalin röviden ismertette a Fenntartható szállítói lánc-menedzsment folyamat keretében végzett értékelés eredményeit, és kihirdette a 2016. évi TOP3 fenntartható beszállítót. A „Magyar Telekom TOP3 fenntartható beszállítója – 2016” címet vehette át az Infinera Corporation, a Nokia Solutions and Networks TraffiCOM Kft., valamint a ROMKATEL SRL. Az elismerést Friedl Zsuzsanna és Szomolányi Katalin mellett a díjazott vállalatok üzleti partnerei, Kovács Ádám, a Magyar Telekom Vezetéknélküli fejlesztési központ vezetéknélküli szakértő munkatársa, Meskó Örs, a Magyar Telekom Átviteltechnika gerinchálózat osztályának átviteltechnikai szakmai irányítója és Zsiborás Attila, a Magyar Telekom RAN Szolgáltató központ vezetője adták át.

Kép leírása: Magyar Telekom TOP3 fenntartható beszállítója – 2016

Magyar Telekom TOP3 fenntartható beszállítója – 2016

"Magyar Telekom TOP3 fenntartható beszállítója – 2016"

A rendezvény második felében arra a kérdésre keresték a választ a szakértők, hogy „Vajon létezik-e fenntartható fogyasztó?”. A témában elsőként Gulyás Emese, a Tudatos Vásárlók Egyesületének elnöke adott elő. Előadásában ismertette a 2014-2016 között végzett „Tudatos Vásárló Piaci Jelentés” című kutatás menetét és főbb eredményeit. Ezt követően Fülöp Péter, az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. kutató munkatársa bemutatta a Magyar Telekom jelenleg zajló, Fenntartható fogyasztó című kutatás előzetes eredményeit, a kutatás során gyűjtött legfontosabb tapasztalatokat. (az előadások anyaga alább letölthető)

A két előadást követően Galambos Péter színpadra szólította Friedl Zsuzsannát, Szomolányi Katalint, Gulyás Emesét és Fülöp Pétert, hogy egy kerekasztal-beszélgetés keretében további kérdések mentén vitassák meg a témát. A szakértők egybehangzó véleménye és a két kutatás eredményei alapján elmondható, hogy Magyarországon a lakosság egyre nyitottabb a fenntarthatósághoz köthető témák esetében, viszont ez a nyitottság jelenleg még nincs jelen a cselekvés szintjén. Napjainkban a szelektív hulladékgyűjtés, valamint az energiahatékony eszközök vásárlása a leggyakoribb felelős magatartási forma, emellett jelen van még kisebb mértékben a társadalmi felelősségvállalás, azon belül az önkéntesség és az adományozás. Az emberek azokat a felelős tevékenységeket tudják beépíteni a mindennapi rutinjukba, amelyek kézzelfoghatók számukra, valamint amelyekről megfelelő mennyiségű információval rendelkeznek, tehát elengedhetetlen a célzott és rendszeres kommunikáció.

A rendezvény záró részében kiosztásra kerültek a DELFIN Díjak. 2017-ben minden eddiginél több pályázat érkezett és nagyon erős mezőny alakult ki, így végül a szakmai zsűri négy kategóriában összesen hat díjat osztott ki. A díjazottak 5-5 perces előadások keretében mutatták be a nyertes projekteket. (az előadások anyaga alább letölthető)

Kép leírása: 2017. évi DELFIN Díj nyertesek

2017. évi DELFIN Díj nyertesek

A DELFIN Díj nyertesei 2017-ben:

„Innováció a fenntarthatóságért” kategóriában:

  • Villámfordítás Fordítóiroda
    Céljuk az elektronikus fordítási tanúsítványok hazai rendszerének kidolgozása és bevezetése, amely a papírmentesség révén csökkenti a környezeti terhelést, és az ügyintézés időtartamát.
  • FORNAX ICT Infokommunikációs Megoldások Kft.
    Redinner alkalmazásukkal a felesleges élelmiszer hasznosítására adnak megoldást, úgy, hogy a felhasználókat és a közelükben található éttermeket összekapcsolják.

„Esélyegyenlőség” kategóriában:

  • Alko-soft Szolgáltató Nonprofit Bt.
    A cég olvasást segítő eszközök magyarországi forgalmazásával, honosításával, valamint Ingyenes Digitális Könyvtár üzemeltetésével segíti a látássérülteket. Emellett kifejlesztették az eRikkancs rendszert, amely lehetővé teszi, hogy a látássérültek a nyomtatott sajtót elektronikusan tudják olvasni számítógépük segítségével.

„Klímavédelemmel kapcsolatos beruházás, fejlesztés” kategóriában

  • Fővárosi Vízművek Zrt.
    A vállalat egy törpe vízerőmű létrehozását tűzte ki célul a Budapesti Központi Szennyvíztisztító Telepen, amely a telep energiaszükségletének önerőből való ellátási arányát növelte, és így csökkentette a telep külső villamoshálózattól való függését.

„Fenntarthatósági tudatformálás, oktatás” kategóriában

  • ELTE Együtt a Környezettudatos Szemléletért
    Az önkéntes alapú intézményi fenntarthatósági program 2008 óta működik, és eddig 10 millió Ft megtakarítást hozott az egyetemnek, emellett 17 millió Ft értékben végeztek önkéntes munkát a program önkéntesei
  • Impact Hub Budapest
    Egy nemzetközi hálózat tagjaként az Impact Hub Budapest közösségépítéssel, edukációval, ismeretterjesztéssel és érzékenyítéssel foglalkozik fenntarthatósági, környezetvédelemi, klímaváltozási, társadalmi témákban. Egyik legfontosabb tevékenységük a vállalkozásfejlesztés és az egyéni készségfejlesztés

A pályázat nyertesei Botos Péter üvegművész alkotását vehették át, valamint díjuk része egy 2-3 perces film elkészítése és online promóciója, kiállítási lehetőség a 10. Fenntarthatósági Napon szeptember 30-án az Akvárium Klubban, valamint a „Magyar Telekom DELFIN Díj nyertes 2017” cím használata. A nyertes KKV-k és civil szervezetek továbbá 2 évre szóló Magenta 1 Business és Webkönnyen előfizetést nyertek, míg a nyertes nagyvállalatok számára kiállítási lehetőséget biztosít a vállalat a T-Systems Magyarország 2017-es Symposiumán.