Egészségügyi kutatás-fejlesztési projekt

 

A projekt megnevezése: "A Magyar Telekom Nyrt. Healthcare Mobile Szolgáltatásának Kutatás-Fejlesztése”

Projekt azonosítószáma: KMR_12-1-2012-0129

A kedvezményezett megnevezése: Magyar Telekom Nyrt.

Elérhetősége: 1013 Budapest, Krisztina Krt. 55.

A kivitelezés kezdetének és befejezésének időpontja: 2013.03.01 – 2014.05.31.

A támogatás összege: 64.195.693 Ft

Támogatás mértéke: 47,27%

A Magyar Telekom egészségügyi kutatás-fejlesztési projektet indított 2013 márciusában.  Az egy éves projekt keretében a vállalat olyan e-egészségügyi platform fejlesztésén dolgozott, amely összekapcsolja a lakosságnak szánt különböző egészségügyi mobilalapú szolgáltatásokat. A fejlesztésnek köszönhetően a páciens mobileszközének segítségével be tud jelentkezni és fel tud készülni a vizsgálatokra, de a megoldás számos további módon is egyszerűsíti az információszerzést és ügyintézést.

A hazai és nemzetközi szinten is egyedülálló komplexitású projekt keretében a Magyar Telekom olyan e- egészségügyi platformot fejlesztett, amely összekapcsolja a lakosságnak szánt különböző egészségügyi mobilalapú szolgáltatásokat. A fejlesztésnek köszönhetően a páciens az okostelefonja, vagy tablete segítségével könnyedén be tud jelentkezni és fel tud készülni a vizsgálatokra. A mobileszköz értesítést küld a vizsgálattal kapcsolatos tudnivalókról és változásokról, segít a kórházon belüli tájékozódásban, valamint elérhetővé teszi a beteg egészségügyi adatait, leleteit is, továbbá lehetővé teszi a személyre szabott információ elérését a betegségekkel, gyógyszerekkel és az egészséges életmóddal kapcsolatban.

A jelenlegi egészségügyi rendszerben a páciensek sok esetben nehézkesen, csak az egészségügyi személyzet megkérdezésével tudnak tájékozódni a vizsgálatok helyszínéről és időpontjáról vagy az őket érintő vizsgálatokkal kapcsolatos tudnivalókról. A fejlesztés segítségével a szolgáltatást igénybe vevő páciensek önállóan érhetik el kórtörténetüket, aktuális vizsgálati adataikat, hatékonyabb és gördülékenyebb együttműködést biztosítva ezzel az egészségügyi személyzet és a betegek közt. Emellett a betegek tájékoztatást kaphatnak a várakozók számáról, a várakozási időről és a kórházban található hasznos helyekről (gyógyszertár, egyes épületek, mellékhelyiségek elhelyezkedése, stb.) valamint egyéb információkhoz is hozzáférhetnek a várható vizsgálatokról és magáról a betegségről a 24 órás orvosi telefonos ügyfélszolgálat segítségével. Naprakészek lehetnek a gyógyszerek és mellékhatások tekintetében is, de az egészséges életmód kialakításához is hasznos információkhoz juthatnak.

Hasonló megoldásokra volt már kísérlet a világban: ilyen célokat szolgálnak például a krónikus betegek távmonitorozását segítő rendszerek vagy az egyes betegeket és orvosokat segítő okostelefonos alkalmazások. Ezek azonban mind műszakilag, mind szakmailag eddig csupán részfeladatokat céloztak meg, és jellemzően magán-, illetve a jelentős állami finanszírozású klinikák orvosai és betegei számára voltak elérhetőek.

A projekt keretében kialakítandó platform prototípus legnagyobb előnye és újszerűsége abban áll, hogy lefedi a betegút fő szakaszait és sokoldalú, komplex, az egészségügyi intézmények nagy részéből elérhető szolgáltatást tud nyújtani. A funkciók és az alkalmazó intézmények körének bővítésével hosszútávon kialakítható egy országos lefedettségű, piacképes és költséghatékony e-Health szolgáltatási paletta.

A projekt a Magyar Kormány támogatásával, a Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Alap finanszírozásával valósult meg.

Kapcsolódó sajtóközlemény

Egészségügyi kutatás-fejlesztési projekt a Magyar Telekomnál
2013. szeptember 9.

 

nikfia_kedv_558x290_2