Vállalati mobilalkalmazások okostelefonra

Vállalati mobilalkalmazások okostelefonra

Az MDM-re, vagyis a mobileszköz-menedzsmentre épülő különböző szolgáltatások 2010 júniusa óta teszik lehetővé, hogy az üzleti felhasználók – a desktop-alkalmazások menedzsmentjéhez hasonlóan – távolról, flottában menedzseljék a cég alkalmazottainak mobil eszközeit annak érdekében, hogy a szolgáltatás támogatásával minél hatékonyabban végezhessék munkájukat.

Az MDM szélesebb körű elterjesztése mellett az a cél, hogy az okostelefonok előrejelzett felfutásával párhuzamosan, a mobilkészülékek hardveres és szoftveres lehetőségeit, illetve korlátait figyelembe véve további, lehetőleg minden platformon (Android, BlackBerry, iOS, Symbian, Windows Mobile/Phone 7) elérhető mobilszolgáltatásokat tudjunk bevezetni a vállalati és intézményi ügyfeleink számára. Így kihasználhatók a szolgáltatói és rendszerintegrátori funkciók szinergiáiban rejlő lehetőségek.

A vezeték nélküli internet hozzáférést is biztosító mobileszközök, a mobil szélessáv, továbbá az említett szolgáltatások révén várhatóan egyre többen használnak majd Magyarországon is vállalati mobil alkalmazásokat, mint például mobil e-mailt, naptár-szinkronizációt, mobil adatgyűjtést, mobil workflow menedzsmentet, az egyes rögzített események (telefonhasználat) lokációjának monitorozását, vagy éppen a kiválasztott beszélgetések központi helyen történő rögzítését. Ezekkel az alkalmazásokkal nagymértékben megnövekedhet a vállalat vagy intézmény működésének hatékonysága. A kereskedők, technikusok, ügynökök, ügyvédek, banki alkalmazottak például azonnal, online módon továbbíthatják a központnak a mobil eszközökkel rögzített információkat. Ezeknek a megoldásoknak a menedzselését támogatja az MDM.

A mobileszköz-menedzsment alkalmazással távolról alkalmazások tölthetők fel, kijavíthatók a készüléken előforduló hibák, zárolhatók vagy törölhetők a készüléken található, a vállalat számára kritikus információk, frissíthetők a készüléken futó alkalmazások, távoli adatmentések kezdeményezhetők, illetve a készülék elvesztése, vagy adatvesztés esetén az operátor visszatöltheti a felhasználó készülékére a központilag lementett adatokat.

Aktualitás, újdonság

Az MDM rendszerben jelenleg tesztelést végző ügyfelek vannak. A szakemberek elindították kereskedelmi pilot-időszakot, amelynek keretében külső fejlesztőkkel együtt megvizsgálják az egyes, általuk fejlesztett mobil alkalmazások piaci fogadtatását.