Sajtóközlemények

A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése idén is megkapta a legmagasabb minősítést

Budapest, 2010. július 30. 10:00

A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése már harmadik alkalommal kapta meg a GRI szerinti legmagasabb minősítést (A+), ami a Global Reporting Initiatives harmadik generációs irányelveinek való teljes megfelelést jelenti. Az irányelvek követése biztosítja, hogy a vállalati tevékenységek átláthatóak és egymással összehasonlíthatóak legyenek.

Az A+ minősítésű beszámoló a vállalat profiljának bemutatásán túl szám szerint 49 kötelező, 23 távközlés specifikus és 15 kiegészítő indikátort jelent többnyire 4 évre visszamenő adatsor bemutatásával. A 2003 óta alkalmazott GRI G3 követése biztosítja, hogy a vállalat összehasonlítható legyen a klasszikus pénzügyi mutatók mellett egyéb gazdasági, környezeti és társadalmi indikátorok mentén is.

A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentése kitér a tavalyi év legfontosabb eredményeire: hiszen a vállalat dolgozóinak nagy része ismeri a fenntartható fejlődés fogalmát: ez az arány, 2009-ben 90%-ra javult 2008-hoz képest. Ráadásul a dolgozók papírfelhasználása is felére csökkent, ami azt mutatja, hogy a munkatársak nem csak ismerik, de a gyakorlatban is igyekeznek tenni a fenntartható fejlődésért. Ezt a sok önkéntes munkával is bizonyítják.

A Magyar Telekom célja emellett, hogy nem csak a munkatársak figyelmét hívja fel a fenntarthatóság fontosságára. A vállalat nagysikerű kezdeményezése, a Digitális Híd Kistelepüléseken program új elemmel bővült: Digitális Híd Fest néven a vállalat önkéntesei hátrányos helyzetű kistelepülések lakóit ismertetik meg az internet nyújtotta lehetőségekkel. A program keretében tehetségkutató versenyeket is szervezett a vállalat, melyek házigazdája a színész, előadóművész Novák Péter.

A Magyar Telekom Csoport már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordít a fenntarthatósági problémák kezelésére. A Magyar Telekom 2002 óta koordinálja környezetvédelmi tevékenységét, és 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával, melynek célkitűzése, hogy a vállalat vezető szerepét megtartva, teljesítménye láthatóvá váljon munkatársai és ügyfelei számára is. Ezt bizonyítja az is, hogy Magyarországon elsőként adták ki fenntarthatósági jelentésüket, és ennek érdekében a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítést minden irányítási szinten igyekeznek beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba.

A Magyar Telekom emellett három civil szervezettel is, a Szívlapát, a Kékpont és Kórházpedagógus Alapítványokkal is hosszútávú, három éves együttműködési szerződést kötött, melynek keretében aktívan együttműködik és támogatja az alapítványok tevékenységét.
A tavalyi évben ráadásul a fenntarthatósághoz kapcsolódó innovatív megoldásokat és interaktív előadásokat bemutató Fenntarthatósági Nap fiatal résztvevőinek száma is megduplázódott és remélhetőleg az idei napon, szeptember 25-én még többen jönnek majd el és ismerkednek meg a fenntarthatóság fogalmával.

A 2009-es év során a vállalat tevékenységéért több fenntarthatósági elismerésben részesült. Többek között a Braun & Partners által szervezett "CSR 24/7" felmérésen szerzett első helyet, elnyerte a Szociális és Munkaügyi Minisztérium Családbarát Munkahely díját, a Hewitt-Világgazdaság "Legjobb Munkahely" felmérésén 3. helyen végzett, valamint bekerült a Bécsi Értéktőzsde közép- és kelet-európai fenntarthatósági indexébe (CEERIUS ).

A teljes jelentés a Magyar Telekom honlapján társadalom és környezet cím alatt olvasható:
https://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/fenntarthatosagi_jelentesek

A vállalat érdekelt felei (ügyfelek, alkalmazottak, részvényesek, beszállítók, civil szervezetek, kormányzat, egyetemek stb.) számára egyre fontosabb igényként jelentkezik a fenntarthatósági teljesítmény felmutatása, hiszen kíváncsiak arra, hogyan érinti őket a vállalat működése, és az hogyan járul hozzá a fenntartható fejlődéshez. A Magyar Telekom a fenntarthatosag@telekom.hu email címen is várja érdekelt felei véleményét, elvárásait.