Sajtóközlemények

A Magyar Telekom ismét az ország legjobbja a társadalmi felelősségvállalásban

A Magyar Telekom ismét az ország legjobbja a társadalmi felelősségvállalásban

Budapest, 2010. május 6. 15:00

A Magyar Telekom ez évben is első helyezést ért el a Braun&Partners Network által ma közzétett felmérésben, amely Magyarország 25 legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalatát rangsorolja társadalmi felelősségvállalási (CSR) teljesítményük alapján. A Magyar Telekom egyúttal összesítésben második helyezést ért el a közép- és kelet- európai régió 100 legnagyobb vállalata között..

A Magyar Telekom 88%-os teljesítményt ért el, ami jelentős javulás az egy évvel korábbi eredményéhez képest (79%). Ezzel ismét első helyezést ért el a felmérésben vizsgált 25 legnagyobb magyar vállalat közül. A 100 legnagyobb cég régiós ranglistáján pedig a Magyar Telekom - szoros másodikként - alig maradt el az osztrák OMV energiaipari vállalattól (90%), és ezúttal is olyan vezető cégeket utasított maga mögé, mint a MOL, az OTP, a Telekom Austria, a PKN Orlen vagy az E.ON Hungária.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója a sikert így értékelte: "Büszkék lehetünk arra, hogy megőriztük hazai elsőségünket, és nemzetközi szinten is a legjobbak egyike vagyunk a társadalmi felelősségvállalásban. Az elért siker bizonyítja, hogy az elmúlt évben is kiemelkedő eredményeket értünk el a fenntarthatóság különböző területein: a környezetkímélő infokommunikációs technológiák elterjesztésében, a munkahelyi esélyegyenlőségben, az átláthatóságban, a civil szervezetekkel való együttműködésben, a felelős vállalatirányításban, az érdekelt felekkel való kapcsolatokban. Mindezt az üzleti célokkal összhangban, a fenntarthatósági stratégiánk mentén tesszük. Az ország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként kiemelt figyelmet fordítunk arra, hogy elért eredményeinkről ügyfeleink, munkatársaink és vállalatunk érdekelt felei naprakész információt kapjanak az életünket kísérő három képernyőn: tévén, interneten és mobiltelefonon."

A Braun & Partners Network a közép- és kelet- európai régió négy országának (Magyarország, Ausztria, Lengyelország és Románia) 25-25 legnagyobb árbevétellel rendelkező vállalatát elemezte a társadalmi felelősségvállalási tevékenységet értékelő CSR 24/7 kutatási módszertan segítségével a vállalatok honlapján elérhető információk alapján. A felmérés azt mutatja meg, hogy a régió nagyvállalatai milyen mértékben és mennyire könnyen elérhetően teszik közzé a társadalmilag felelős működésükről szóló információkat.

A vizsgált országok vállalatainak teljesítményét összevetve, a felelős működés kommunikálásában továbbra is élen járnak a magyar cégek. Vezető pozíciójukat az is jelzi, hogy a regionális Top 100 listáján az első 10 helyezett fele magyar vállalat lett.

A Magyar Telekom és leányvállalatai már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordítanak a társadalmi és környezeti problémák kezelésére. A Magyar Telekom 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával. Évente fenntarthatósági jelentést tesz közzé, amelyet független minősítő hitelesít a Globális Jelentéstételi Kezdeményezés (GRI) irányelveinek megfelelően. Magyarországon elsőként és eddig egyetlenként adott ki a GRI harmadik generációs irányelveinek megfelelő A+ minősítésű jelentést.

A Magyar Telekom Csoport számára a fenntarthatóság, a környezet-társadalom-gazdaság hármas kapcsolati rendszerének felismerése és erősítése hosszú távú stratégiai elv. Ennek érdekében a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítést minden irányítási szinten igyekszik beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba, így a vállalat felsővezetése rendszeresen kap tájékoztatást a feladatok teljesüléséről és az elért eredményekről.

A CSR 24/7 a Braun & Partners által kifejlesztett módszertan, amely az érintettek számára elérhető információk alapján méri a vállalatok CSR teljesítményét. Az értékelési keretrendszer az Accountability Standardeken, a GRI mérőszámokon, valamint a hármas teljesítményértékelési elveken és jó gyakorlatokon alapul. A módszertan 7 szempont mentén értékelik: az átláthatóság, a vállalatirányítás, kapcsolatok az érdekelt felekkel, a környezeti felelősségvállalás, a gazdasági felelősségvállalás, a közösségi kapcsolatok és az emberi erőforrások kezelése. A vizsgálat során elkészülő indexnek 24 pont a maximuma, innen a kutatás elnevezése. További információk a www.csr24-7.com internetoldalon találhatók.

A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét két üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka). A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona. További információk a www.telekom.hu weboldalon találhatók.