Sajtóközlemények

DELFIN - Díj a Magyar Telekomtól

Budapest, 2011. június 27. 10:30

A Magyar Telekom hagyományához híven idén is díjazta a fenntarthatóság terén kiemelkedő szerepet vállaló beszállítóit. A DELFIN - Díjat (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) már negyedik alkalommal adták át, négy kategóriában. A díjat olyan partnercégeknek ítéli oda a Telekom, akiknek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségük kimagasló és ezen a területen elért teljesítményük példaértékű. A díjakat Somorjai Éva, a vállalat humán-erőforrás vezérigazgató-helyettese, a fenntarthatóságért felelős felsővezető, Oláh Nóra, beszerzési igazgató, valamint a zsűri tagjai adták át. A díjátadóra a XII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetésen került sor, ahol a vállalat az előző, illetve az új fenntarthatósági stratégiáját, valamint fenntarthatósági kommunikációs kampányát, a hello holnap!-ot mutatta be.

A XII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetésen került sor a Magyar Telekom által alapított DELFIN-Díj (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív Nemzedékért) ünnepélyes átadására. A díjjal olyan partnercégeket ismer el a vállalat, akiknek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségük kimagasló és ezen a területen elért teljesítményük példaértékű.

Az "Esélyegyenlőség támogatása, diszkrimináció-mentesség segítése vállalaton belül és kívül" kategória győztese az Eurest Étteremüzemeltető Kft. lett.
Belső működési folyamataikban nagyon fontos az esélyegyenlőség, ezt bizonyítja, hogy a cégen belül magas a nők, a megváltozott munkaképességűek, a 45 év felettiek, a részmunkaidőben foglalkoztatottak és a roma alkalmazottak aránya.
Az ügyfeleik felé is közvetítik az esélyegyenlőség fontosságát és a szociális érzékenységet. Tavaly a Magyar Telekom Infoparkban található éttermében, a Telekommal közös akcióként minden egyes vendég kapott egy füldugót, és jelnyelvvel tudták közölni, hogy mit is szeretnének aznap ebédelni. Segítségükre volt több jelnyelvi tolmács is, aki elmutogatta a kiválasztott ételt a számukra.

A "Megvalósult innováció a fenntarthatóság érdekében" kategóriában a Cisco Systems Magyarország Kft. nyert.
A pályázatban bemutatott VideoGate szolgáltatással az ügyfelek számára megfizethető és kifizetődő üzleti szintű TelePresence és videókonferenciás kapcsolatok kiépítését biztosítják, melyek nem csak a vállalatokon belül használhatóak, hanem az Interneten keresztül a szabványos technológiát használó más vállalatok /szervezetek is elérhetők vele a világon. A VideoGate az utazással kiesett idő és az azzal kapcsolatos költségek megtakarításában segíti a vállalatokat, miközben valós versenyelőnyt biztosít számukra alkalmazotti gárdájuk hatékony kihasználásában. A Cisco ezentúl két ingyenes webalkalmazást is készített, melyek segítségével kiszámolható a vállalat CO2 "lábnyoma".

"Fenntarthatóság érdekében kifejtett oktatás, tudatformálás" kategóriában a Green Living Hungary Kft. lett a díjazott.
A cég környezetbarát termékeket kínál felelősen gondolkodó vállalatok részére promóciós, illetve marketing célú felhasználás céljából. A lakossági üzletáguk üzemelteti Magyarország legnagyobb ökowebáruházát ( www.zoldpolc.hu) és boltját. Munkatársaiknak zöld munkahelyet alakítottak ki, a kiskereskedelmi részleg ökológiai lábnyomát minimalizálták. Előadásokkal, tanácsadással, tájékoztató anyagokkal, ökotesztekkel, valamint termékeiken és rendezvényeken keresztül folyamatos tudatformálási tevékenységet végeznek ügyfeleik és partnereik körében is.

A "Klímavédelemmel kapcsolatos beruházás és fejlesztés" kategóriában a Tonic Budapest Kft. lett a legjobb.
A cég tevékenységi köre kiterjed a különböző reklámeszközök vizuális és verbális tervezésétől az online eszközök programozásán át a legmodernebb élménymarketing események megvalósításáig.
Környezetbarát irodaházat építettek, mely földszondás, geotermikus rendszerrel üzemel. Az iroda 100 százalékban megújuló energiával üzemeltetett, nulla károsanyag-kibocsátású létesítmény. Mindezen túl a napi gyakorlatban igyekeznek olyan kommunikációs megoldásokat alkalmazni, amelyek figyelembe veszik a klímavédelmi szempontokat (például digitális plakát), valamint tudatformáló kisfilmeket is készítettek.

A díjakat Somorjai Éva, a Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettese és Oláh Nóra, a cég beszerzési igazgatója adta át a zsűri tagjaival együtt a kategóriák nyerteseinek. A zsűri tagjai voltak: Simon Ernő (a Figyelő volt főszerkesztője), Dr. Pataki György (Budapesti Corvinus Egyetem), Bodó Péter (Tudatos Vásárlók Egyesülete) és Szomolányi Katalin (Magyar Telekom).
A DELFIN -díj odaítélésével a Magyar Telekom az előző évek tapasztalatát felhasználva továbbra is azon dolgozik, hogy a fenntartható fejlődés gondolatát népszerűsítése, és az azért tett tevékenységeket elismerje.


A Magyar Telekom évente megrendezett Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetése azt a célt szolgálja, hogy nyílt párbeszéd alakuljon a vállalat és érdekelt felei között. Az eseményt először 1997-ben rendezte meg a cég, az idei a XII. volt a sorban. A kerekasztal-beszélgetés keretében Szomolányi Katalin, a Magyar Telekom Vállalati Fenntarthatósági osztályának vezetője beszámolt az előző 3 éves (2008-2010) fenntarthatósági stratégia teljesüléséről, valamint bemutatta az új - immáron 5 évre szóló - stratégiát. Novák Iringó, a vállalat Márkamenedzsment osztályának vezetője a hello holnap! kezdeményezés eddigi akcióit és jövőbeli terveit mutatta be. A hello holnap! a Magyar Telekom fenntarthatósági tevékenységeinek kommunikációs támogatására elindított kezdeményezés.
A rendezvényen a résztvevők egy speciális ajándékot is kaptak. A Magyar Telekom minden megjelenő számára megváltotta mobiltelefonjának éves széndioxid kibocsátását. A megváltásról emailben kaptak tanúsítványt a résztvevők.

A DELFIN-díjról:
A Magyar Telekom számára a fenntarthatóság, a gazdasági, társadalmi és a környezetvédelmi érdekek harmonizálására való törekvés hosszú távú stratégiai elv. A Magyar Telekom Csoport igyekszik egész működését, tevékenységét ennek szellemében végezni, és saját példáján keresztül a beszállítóit is ösztönözni a környezettudatos működésre. Ennek érdekében alapította a DELFIN - díjat 2008 tavaszán, és ezen szellemben működteti azóta is.
A kerekasztal-beszélgetésről és a DELFIN-díjról további információ az alábbi oldalakon található:
https://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/esemenyek/fenntarthatosagi_kerekasztal_beszelgeteshttps://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/esemenyek/delfin_dij