Sajtóközlemények

Naponta átlagosan 100-150 ezer magyar néző követte a VOLT élő streaming közvetítését

Budapest, 2013. július 19. 15:00

  • Idén először voltak élőben nézhetők a VOLT és a Mastercard Balaton Sound legjobb koncertjei az interneten
  • Az élő streaming a Telekom jóvoltából, a Ustream technikai támogatásával valósult meg
  • Internetezők tömegei választották a fesztiválozás virtuális formáját

Felülmúlta a várakozásokat a két legnagyobb vidéki nyári fesztivál, a VOLT és a Mastercard Balaton Sound élő internetes közvetítésének népszerűsége, amely idén először, a Telekom és a Ustream együttműködésében valósult meg. A koncerteket a www.telekom.hu/fesztivalok, a www.sziget.hu, a www.origo.hu, a www.ustream.tv oldalakon és a T-Mobile Facebook oldalán tették elérhetővé.
A nézettségi adatok alapján elmondható, hogy az online közvetítés széles tömegekhez jutott el: a VOLT közvetítésébe az öt nap alatt 830 ezerszer, a Balaton Soundéba a négy nap alatt 460 ezerszer kapcsolódtak be a magyar internetezők. Naponta átlagosan 100-150 ezer néző követte az eseményeket, amely messze kiemelkedik a hasonló méretű magyarországi és régiós rendezvények online közvetítései között. Az oldalakon töltött átlagos nézettségi idő 9 és 12 perc között mozgott. A két legnépszerűbb program a Hurts (UK) és a Jamie Woon (UK) koncert volt, amelyet 49, illetve 47 ezren követtek. A magas nézettségi adatokhoz hozzájárulhatott a Telekom 4G szolgáltatása is, amelynek köszönhetően mind okostelefonon, mind táblagépen kompromisszum-mentesen élvezhetőek az online közvetítések.
Az élőben leadott közvetítések a fesztiválokat követően a Telekom interaktív tévézési lehetőségeket – többek között megállítható, visszatekerhető élő adást,  az elektronikus műsorújságot, a programozható műsorrögzítési lehetőséget, Videotékát stb. – biztosító Interaktív TV szolgáltatásán lesznek elérhetőek.
„Nagy öröm számunkra, hogy igazán széles tömegek számára tettük elérhetővé a fesztiválélményeket, és a klasszikus szponzorációs kereteken túllépve közreműködhettünk egy új típusú tartalomfogyasztás elterjesztésében. És annak külön örülünk, hogy mindezt egy feltörekvő, rendkívül sikeres hazai start-up céggel, a Ustreammel együttműködve tehettük” - mondta Rózsa Iván, a Magyar Telekom vállalati kommunikációs igazgatója.
„A Ustream képernyőkön átívelő megoldásaival igyekszünk meghatározó élményeket szerezni és interaktív közösségeket létrehozni, az "ott akarok lenni” életérzést felkelteni. A Sziget Kft. és a Telekom kiemelkedő segítségével idén a fesztiválkorosztály jelentős részéhez elhozhattuk ezt” -fejtette ki véleményét Schwarz Gábor, a Ustream nemzetközi üzletfejlesztési és értékesítési vezetője.