Sajtóközlemények

Beelőznek a rugalmas informatikai eszközparkot használó KKV-ék

Budapest, 2014. március 3. 15:30

A hazai kis- és középvállalkozásoknak csupán a hetede minősül informatikailag teljes mértékben mobilnak, azaz rendelkezik olyan eszközparkkal és informatikai háttérrel, ami lehetővé teszi, hogy ne csak az irodában, az íróasztalhoz kötve intézhesse levelezését, vagy érje el az internetet.

Jelenleg, többségében nem használnak laptopot, okostelefont vagy mobilinternetet, és saját megítélésük szerint sem rendelkeznek a szükséges, fejlett IT infrastruktúrával a hazai kis- és középvállalkozások. A 10-50 fős cégek háromnegyedénél a levelezési rendszert a dolgozók többsége nem tudja kívülről elérni. Minden ötödik magyar KKV – a 10-50 fős cégek 22 százaléka – megragadt az akár több évtizeddel ezelőtti technológia szintjén, ami egyre növekvő versenyhátrányt okozhat számukra – derül ki a Magyar Telekom megbízásából az informatikai döntéshozók megkérdezésével végzett reprezentatív kutatásból 1.

A hazai vállalkozások kevesebb, mint harmadánál áll a számítógéppel dolgozók többségének rendelkezésére laptop – okostelefont és mobilinternetet csak minden ötödik cég biztosít a szellemi alkalmazottak többségének. A fejlesztési szándék pedig a felmérés szerint mindenütt egyértelmű: a kis- és közepes vállalkozások okostelefont és laptopot vásárolnak, ha tehetik, vagy ha szükség van rá. A hazai KKV-k döntő többségénél (86 százalékánál) volt valamilyen informatikai vagy telekommunikációs beruházás az elmúlt két évben, és harmaduk (35 százalék) tervez ilyen beruházását a következő egy évre.

„Az informatikai mozgékonyság szempontjából döntő fontosságú, hogy a társaságok mennyire kötik saját telephelyükhöz, meglévő infrastruktúrájukhoz a számítógéppel végezhető munkát. Amikor egy vállalkozó beindítja cégét, rögtön számos olyan kérdés merül fel, amelyre adott válaszai hosszú távon határozzák majd meg működését, mint például: lehetővé akarja-e tenni a távoli elérést akár a levelezési rendszereknél, akár a munkavégzéshez szükséges mappáknál, dokumentumoknál, szervereknél? Ellátja-e dolgozóit a mobilitást lehetővé tevő eszközökkel? Igénybe vesz-e a mobilitást és az eszközök közötti átjárhatóságot lehetővé tevő felhő-alapú szolgáltatásokat? ” – mondta el Lakatos Péter, a Magyar Telekom kis- és középvállalati szolgáltatásokért felelős vezérigazgató-helyettese.

A vállalatok informatikai rendszeréről döntő vezetők maguk is úgy gondolják, le vannak maradva: a kutatás szerint csak minden nyolcadik cégnél állították azt, hogy kifejezetten modern infrastruktúrával rendelkeznek. „A gyakorlat pedig azt mutatja, hogy a sikeres vállalkozásnak napjainkban már alapvető feltétele a stabil és biztonságos IT-háttér, amely észrevétlenül veszi körül és szolgálja ki a cégeket” – tette hozzá a Telekom szakértője. „Fontos, hogy konkrét, a KKV-k igényeire szabott megoldásokkal és szolgáltatásokkal segítsük őket. Ezeket a szolgáltatásokat pedig úgy kell nyújtani, hogy az ügyfeleknek a legkevesebbet kelljen vele foglalkozniuk, de mégis biztosak lehessenek abban, hogy azok az elvárásoknak megfelelően, és biztonságosan működnek.”

A Telekom, mint piacvezető szolgáltató célja, hogy modern, az üzleti életben nélkülözhetetlen irodai eszközökkel segítse a jelenleg informatikailag még nem mobilis, ezen a téren kevésbé fejlett cégek felzárkózását. A Telekom a fenti piaci igényekhez igazodva új irodai informatikai eszközöket, elsősorban laptopokat, valamint azokhoz igénybe vehető mobilinternet csomagot kínál mikro-, kis- és közepes vállalkozásoknak, kezdeti beruházási költségek nélkül. Az új Telekom-ajánlatok része, hogy első alkalommal be is üzemelik a megrendelt informatikai eszközöket, továbbá - helyszíni segítségként - átmentik a régi gépen tárolt adatokat az új eszközökre, Az újonnan megrendelt gépekre, Office irodai szoftvercsomagot ajánl a Telekom. Az Office 365 szolgáltatás nagyvállalati kategóriájú szolgáltatásai bármilyen méretű vállalkozás számára elérhetők az egyszerű szövegszerkesztőtől kezdve a prezentációkészítő, valamint a dokumentumok megosztását lehetővé tévő programokon át az üzleti levelezésig. A felhőszolgáltatásnak köszönhetően az Office programok mindig a legfrissebb jogtiszta verzióban állnak készen, és segítségükkel az internetre való csatlakozást követően bárhonnan elérhetőek a céges dokumentumok, e-mailek, megkönnyítve ezzel az irodán kívüli, távoli munkavégzést.


1 A felmérés 2014 január 27 és február 5 között készült. A telefonos interjúk olyan személyekkel készültek, akik döntéshozók az informatikai eszközök és szolgáltatások beszerzésével, üzemeltetésével kapcsolatban a legalább 3 számítástechnikai eszközzel (számítógép vagy laptop) rendelkező hazai kis és középvállalkozásoknál. A megkérdezett 202 cég reprezentatív a hazai 10-50 fős KKV-kra cégméret, tevékenységi terület és régió alapján.