Sajtóközlemények

Fogyatékosság-barát munkahely a Magyar Telekom

Budapest, 2015. december 14. 13:00

A Magyar Telekom a fogyatékos emberek foglalkoztatásáért tett törekvéseiért másodszor is  elnyerte a Fogyatékosság-barát munkahely elismerést. A vállalat egyebek mellett a munkatársak szociális érzékenyítésében jár jó példával elől.

A Fogyatékos Emberek Világnapja alkalmából tartott „jobb velünk a világ!” elnevezésű gála estén osztották ki a 2015. évi Fogyatékosság-barát munkahely díjakat. Immáron 50 magyarországi szervezet büszkélkedhet ezzel az elismeréssel, köztük a Magyar Telekom is.

A Magyar Telekom hosszú évek óta kiemelten kezeli a fogyatékossággal élők integrációját, támogatások, célzott szolgáltatások és érzékenyítő programok sora bizonyítja a vállalat ez irányú törekvéseit és eredményit. A díjat azonban nem a múlt, hanem a jelenlegi gyakorlat és a jövőbeni tervek minősítése alapján nyerte le a Telekom. A pályázat zsűrije a több mint 7000 munkatársat foglalkoztató vállalat érzékenyítő programjait értékelte: a dolgozók felkészítését a fogyatékosság tudatos kezelésére, a fogyatékos emberek befogadására. Az elismerés elnyerésével a cég mostantól újabb két éven át jogosulttá vált a Fogyatékosság-barát Munkahely logó használatára.

A Salva Vita Alapítvány 6 évvel ezelőtt vezette be a Fogyatékosság-barát Munkahely elismerést, hogy az álláskereső fogyatékos emberek és a foglalkoztatásukra nyitott munkáltatók egymásra találását támogassa. Azok a munkáltatók pályázhatnak az elismerésre, akik vállalják, hogy folyamatosan fejlesztik a fogyatékos emberek toborzásával, foglalkoztatásával, megtartásával kapcsolatos gyakorlatukat.

„A díjra, törekvéseink elismerésére nagyon büszkék vagyunk. A fogyatékossággal élők foglalkoztatási problémáin túl, folyamatosan dolgozunk a hátrányos helyzetű célcsoportok kiszolgálásának tökéletesítésén is. Nagyon fontos feladatunk többek között az ügyfélkapcsolatban dolgozó kollégák edukálása. Piacvezető infokommunikációs szolgáltatóként és az ország egyik legnagyobb munkáltatójaként felelősségünk van munkatársi kör érzékenyítésében és ezen túl a társadalmi nyitottság növelésében is.” - mondta el Somorjai Éva, a Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettese.

A vállalat érzékenyítő stratégiájának ernyőprogramja a „Próbáltad már másképp” sorozat, amely keretében minden évben mozgássérültek, vakok és gyengén látók illetve siketek és nagyothallók élethelyzeteit tapasztalhatták meg a vállalat dolgozói, érintett civil szervezetek bevonásával, velük közösen. A kerekesszékes sportágakkal, a Braille-írás alapjaival való megismerkedéssel, a szem teljes kitakarásával vagy füldugóval teljesítendő kihívásokkal a munkatársak számára átélhető vált a különböző hátrányos helyzetű csoportok helyzete, hétköznapi, a legegyszerűbb tevékenységekben is megmutatkozó nehézségeik. A fogyatékosság, mint élethelyzet átélése azon túl, hogy a munkatársi kapcsolatokban és az ügyfélkiszolgálásban is segíti az előítélet-mentes attitűd kialakulását, meghatározó élmény, szemlélet- és öntudatváltozás az egyén számára, a tágan értelmezett társadalmi kapcsolataira nézve is.

A vállalat további fejlesztési tervei között szerepel egyebek mellett a fogyatékossággal élők toborzásának akadálymentesítése: egyes vállalati honlapok optimalizálása a vakok és gyengén látók által használt felolvasó programokhoz.

A Telekom saját belső online kiadványt, - “Tájékoztató a megváltozott munkaképességről” - hozott létre, amely tartalmazza a vonatkozó jogszabályokat és a vállalati kultúra elemeket. Valamennyi Telekom üzletben indukciós hurok áll rendelkezésre a hallássérült illetve aláírókeret látássérült ügyfelekkel való ügyintézés segítésére.

Az esélyegyenlőségi vállalásokat időről időre kontrollálják és az eredmények értékelésével további megoldásokat keresnek a fogyatékkal élők integrációjára.