Konrád Alíz

Sokszínűségi és
Esélyegyenlőségi
Specialista

       

     

2022 nyarán csatlakozott a Telekom Corporate Communication Hubjához, ahol azon dolgozik, hogy a Telekom inkluzív és sokszínű vállalat legyen. A sokszínűségi projektek közül kiemelten foglalkozik a megváltozott munkaképességűekkel, a roma fiatalokat támogató mentorprogrammal és a munkatársi közösségekkel.

Hogyan csapódnak le a projektjeid a hétköznapokban?

Szerencsére egészen sokrétű a munkám: van, hogy rendezvényeket szervezünk, amelyek a sokszínűségi projektekhez kapcsolódnak, a megváltozott munkaképességűek támogatása pedig napi szintű feladatom, aminek az adminisztrációs és a mentori része is az én hatáskörömbe tartozik. Hogy mit jelent ez? Rehabilitációs mentorként nemcsak szakmai, de sokszor lelki támogatást is nyújtok azoknak a kollégáknak, akiknek valamilyen okból kifolyólag változott az egészségügyi állapota. Emellett kommunikációs feladatokat látok el, illetve kapcsolatot tartok különféle alapítványokkal, civil szervezetekkel. Empatikus embernek vallom magam, a fő feladatom, ami meghatározza az egész működésem, hogy érzékenyítsem és edukáljam a kollégákat a fenti témákban.

Mit gondolsz az Employee Assistance Programról?

Szerintem szuper kezdeményezés, de hadd indítsak egy kicsit messzebbről. Tavaly júliusban egy merőben más közegből érkezve csatlakoztam a Telekomhoz. A multis lét egészen új volt számomra, nem volt hasonló tapasztalatom. Szerencsére az onboarding folyamatom során szuper mentort kaptam, aki alaposan bemutatta nekem azt a sok remek szolgáltatást és juttatást, amit a Telekom biztosít a munkavállalóinak. Ekkor hallottam először az Employee Assinstance Programról is, ami nem is jöhetett volna jobbkor. Épp egy érzelmileg telített időszakon mentem keresztül, nemcsak a munkahelyváltás kapcsán, de a magánéletemben is voltak olyan krízisek, amelyekkel meg kellett birkóznom. Azt éreztem, hogy bedarálnak az események, nem tudtam teret és időt adni a feldolgozásnak. Ekkor ajánlotta a mentorom, hogy forduljak bizalommal az EAP szakembereihez. A következő időszakban három alkalommal kértem pszichológiai segítséget, ennek köszönhetően képes voltam priorizálni, túl lenni a nehézségeken és megélni a pozitív változásokat is. A rendszer használata nagyon egyszerű, abszolút felhasználóbarát és gyorsan reagálnak arra, ha bármilyen témában segítséget kér az ember.

Korábban volt elvárásod, hogy ilyen módokon támogasson a munkáltatód? Szerinted van felelőssége a munkáltatónak abban, hogy hogyan érzik magukat a munkavállalói?

Elvárásom nem volt, mert nem tudtam elképzelni, hogy ennyi mindent tud tenni a munkáltató, de igényem vagy vágyam volt erre. Már csak azért is fontos egy ilyesfajta támogatás, mert ez egy körforgás: ha a munkavállaló jól érzi magát fizikailag és lelkileg, akkor az maximálisan kihat a teljesítményére. Éppen ezért a munkáltatónak azt gondolom, kell tennie azért, hogy jó állapotban legyenek a munkavállalók. Nem beszélve arról, hogy például a Z generáció tagjainak ez húzóerő, azt látom, hogy ők már sokkal tudatosabban keresnek munkahelyet, jól kommunikálják az elvárásaikat és tartják a határaikat. Visszatérve, a munkáltató felelőssége tehát nem elvitatható, szerencsére a Telekom tesz is érte, hogy megfeleljen ezeknek az elvásároknak.

Milyen lehetőségeket kínál még a Telekom ilyen téren? Te élsz valamelyikkel?

Az EAP mellett fontos még megemlíteni az egészségügyi szűrővizsgálatokat, amelyeket az Affideán keresztül vehetünk igénybe. Én tavaly voltam szűrővizsgálaton, és idén is tervezem, hogy megyek. A legjobb része, hogy a fix csomagok mellett, mindenki önállóan is kiválaszthatja magának, hogy mely vizsgálatokra szeretne elmenni.

De azokat a programokat, koncerteket, eseményeket is megemlíteném a lehetőségek sorában, amelyek nagyon jól feltöltenek egy-egy munkanapon. Ráadásul, mivel a csapatommal együtt veszünk ezeken részt, van egy mini-csapatépítő hangulata is. Sokszor tanulok ezeken a programokon valami újat, máskor egyszerűen csak szórakozom, de olyan is van, amikor konkrétan komfortzóna-tágító élményben van részem. Nemrég például a 8. emeleti GYM-ben kipróbáltam a techno-jógát!

Ami még szuper lehetőség a Telekomban, hogy csatlakozhatunk a különféle munkatársi közösségekhez: Nők a Telekomban, Akadálymentesen a Telekomban, Családosok a Telekomban és a Magenta Pride. Hamarosan megalakul egy romákat támogató munkatársi közösség is. Remek, hogy ezeknek itt a házon belül helyük van!

Mi a legjobb része a Telekomos létnek?

Nekem pozitív megélés volt, hogy mennyi mindennel támogatja a Telekom a munkavállalóit. A szűrőprogramok, az EAP és az összes rekreációs program, remek. Az is döbbenetes volt, hogy mennyi program kap helyet a székházban, ha csak 20 percre csatlakozom be valamelyikre, akkor is feldobja a munkanapot! Olyan a Telekom, mint egy terülj-terülj asztalkám, ahol persze dolgozni is kell, el kell végezni a munkát, ugyanakkor a hajtásban, a napi robotban van lehetőség töltődni, új dolgokat tanulni és folyamatosan fejleszteni magam. Lehet, hogy ez nagyon személyes, de muszáj elmondanom, hogy a Telekomban nekem az egyik legjobb, hogy nagyon szeretem a csapatomat. Szuper húzóerő, hogy jó érzéssel jövök be hozzájuk reggelente. Bár alapvetően nem barátokat keresünk egy munkahelyen, de itt mégis értékes emberekkel hozott össze az élet, ami nagy ajándék! Végül de nem utolsósorban örülök, hogy olyan munkakörben dolgozhatom, amit szívesen csinálok. Remek dolog olyas valamivel pénzt keresni, amit tényleg tudok élvezni, amit belső indíttatásból végzek nap mint nap.