2021. szeptember 4. 22 órától várhatóan szeptember 5. estig – rendszereink ütemezett műszaki karbantartása miatt – telefonos ügyfélszolgálataink, a Telekom alkalmazás, a telekom.hu weboldalon a webshop, a lakossági és üzleti online önkiszolgáló felületeink és az online chat nem lesz elérhető, valamint Telekom és Partner üzleteink vasárnap országszerte zárva tartanak. Részletek
2021. szeptember 4. 22 órától várhatóan szeptember 5. estig – rendszereink ütemezett műszaki karbantartása miatt – telefonos ügyfélszolgálataink, a Telekom alkalmazás, a telekom.hu weboldalon a webshop, a lakossági és üzleti online önkiszolgáló felületeink és az online chat nem lesz elérhető, valamint Telekom és Partner üzleteink vasárnap országszerte zárva tartanak. Részletek

GYAKORI KÉRDÉSEK

Mit tehetek, ha nem működik az internetem Huawei HG 8245 digitális elosztó használata esetén?

Első lépésként ellenőrizd le a digitális elosztó működését. Ha a berendezésen nem világítanak a különböző LED-ek, győződj meg róla, hogy az eszköz be van-e kapcsolva, illetve kap-e áramot.

Amennyiben az eszköz kap áramot, de nem világítanak a LED-ek, észrevételedet a leggyorsabban a 1414-es telefonszámunkon (Hogyan kommunikáljak Vandával?) jelezheted ahol munkatársaink azonnal elindítják a javítás folyamatát.

Természetesen e-mailben is bejelentheted a meghibásodást a Készülék és műszaki beállítások/Hibaelhárítás, hibabejelentés és szerviz kategóriát választva. Ebben az esetben 3 napon belül felhívunk a megadott telefonszámon.

  • Hogyha világítanak a LED-ek, de a szolgáltatás nem működik, ellenőrizd, hogy a PON feliratú LED világít-e?
  • Amennyiben nem világít, fordítsd meg az eszközt, és vizsgáld meg, hogy az OPTICAL feliratú csatlakozóból nem csúszott-e ki a kábel. Ha úgy látod, hogy a csatlakozó a helyén van, de a négy LED nem világít, kapcsold ki az eszközt, majd 10 másodperc elteltével kapcsold be.
  • Ha továbbra sem világít a PON LED, kérjük, hogy vedd fel velünk a kapcsolatot a fenti elérhetőségeinken.

Ha a PON LED világít, az eszköz beállításának ellenőrzése következik. Nyiss meg egy böngészőt, és írd be a böngésző mezőjébe a következő karakter, illetve számsort: 192.168.1.254.

  • Abban az esetben, ha a vezetéken keresztül csatlakozol, de nem jelenik meg a bejelentkező oldal, kérjük, hogy az észrevételedet jelezd a fenti elérhetőségeinken.
  • Ha nem jelenik meg a bejelentkező oldal a vezeték nélküli hálózaton, kösd össze egy úgynevezett UTP kábellel a számítógéped hálózati csatlakozóját a digitális elosztó egyik szabad "LAN" feliratú csatlakozójával. Amennyiben a szolgáltatás működik, de szeretnéd beállítani a vezeték nélküli kapcsolatot, figyelmedbe ajánljuk Műszaki segítségnyújtás szolgáltatásunkat, mely a Magyar Telekom vezetékes és mobilhálózatából díjmentesen hívható a 1422-es telefonszámon!
  • Amennyiben a vezetéken vagy vezeték nélküli hálózaton megjelent a bejelentkező oldal, de a szolgáltatás nem működik, írd be felhasználónevedet és jelszavadat (itt a 3play/3play), majd nyomj a Login gombra.
  • Ezt követően le tudod ellenőrizni, hogy az eszköz felcsatlakozik-e az Internetre, vagy sem. Ha második sorban lévő Internet "Connected" státuszú és az IP oszlopban van szám, akkor az eszköz felcsatlakozott az Internetre.
  • Ha az eszköz nem kapcsolódik az internethez, akkor válaszd ki a bal oldali menüből a "WAN" sort és azon belül a "WAN Configuration" menüt. Válaszd ki az Internet sort. Ide írd be internet felhasználóneved és jelszavad, (Felhasználóneved és jelszavad levélben és SMS-ben küldtük ki.) Végül nyomj az "Apply" gombra.

Ekkor már tudod használni az Internetet, de ha az eszközt kikapcsolod, akkor a rendszer el fogja felejteni a beállításokat. Ennek elkerülése érdekében az eddigi beállításokat el kell menteni:  Válaszd ki a bal oldali menüben a "System Tools" menüt, majd azon belül a "Configuration File" almenüt. Ekkor középen megjelenik egy gomb "Save Configuration" felirattal. Nyomd meg ezt a gombot a beállítások elmentéséhez.

  • Ha ezután sem jelenik meg szám az "IP ADDRESS" mellett vagy nem tudod a felhasználónevedet és/vagy jelszavadat, észrevételedet a leggyorsabban a 1414-es telefonszámunkon (Hogyan kommunikáljak Vandával?) jelezheted.
  • Amennyiben megjelent szám az "IP ADDRESS" mellett, de a szám továbbra sem működik,illetve kérdésed vagy problémád lenne a digitális elosztó működésének ellenőrzése közben, kérjük, hívd a Műszaki segítségnyújtás szolgáltatást a Magyar Telekom vezetékes és mobilhálózatából díjmentesen hívható 1422-es telefonszámon!

Továbbá figyelmedbe ajánljuk a Telekom Fórumot is, ahol bátran kérdezhetsz a közösség tagjaitól, szakértőitől, illetve Te is megoszthatod tapasztalataidat, tudásodat.

Utoljára frissítve: 2021. július 27.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!