GYAKORI KÉRDÉSEK

Gyanús (adatkérő, számlabefizetésre felszólító) levelet kaptam a Telekomtól. Mi a teendőm ilyenkor?

Az adathalászat (phishing) az egyik legklasszikusabb internetes csalási forma, mellyel a csalók célja, hogy megszerezzék a személyes adatainkat és ezekkel törvénytelen, nekünk kárt okozó cselekményeket hajtsanak végre.

  • A Magyar Telekom (T-Systems, illetve korábban T-Home, T-Mobile, T-Com, T-Online, T-Kábel márkák) soha nem küld elektronikus levélben számlákat, illetve nem kér felhasználó neveket, jelszavakat, előfizetői adatokat.
  • Ellenőrizd a feladó e-mail címét!
  • Ellenőrizd a levél tárgyát! Soha nem küldünk pl. "Ez nagyon fontos" vagy "Hitelkártya elutasítva!" tárggyal levelet.
  • Ellenőrizd, hogy valóban az előfizetésed adatai (pl.: MT azonosító, folyószámla szám) szerepelnek benne!
  • Ellenőrizd, hogy a számla összege nem tér-e el a megszokottól (pl. túlzottan alacsony vagy magas a számlázott összeg)!
  • Ellenőrizd belépési oldal címét (URL-t), és soha ne lépj be oda, ha az gyanús:
    • pl. az általunk küldött Számlaértesítő levélben nincs „Befizetem” vagy "Fizess most" gomb.
    • a valódi Számlaértesítő levélben „Számla megtekintése” gomb található, ami a https://www.telekom.hu/fiokom/szamlaim linkre mutat, ahol belépés után meg tudod nézni a számlalevelet és soha nem egyből az OTP Bank felületére navigál.
    • Valódi számlaértesítő esetén a befizetését kizárólag az online ügyfélszolgálatra belépve tudod elindítani!
  • Olvasd el mindig a levél szövegét! Pl. a számlaértesítő levélben soha nem tegeződünk és a leveleinkből nem hiányoznak az ékezetek.
  • Ne kattints a linkre, inkább használd a biztonságosabb útvonalakat (böngésző könyvjelzőt, keresőt, kézi beírást, stb.). Ha véletlenül mégis kattintottál, ellenőrizd a böngésző címsorában szereplő oldal címét és a megnyíló oldalon található szöveget. Gyanakodj, ha pl. hiányoznak az ékezetek vagy magyartalan kifejezéseket látsz!
  • Ne válaszolj az ilyen jellegű e-mailekre, és semmilyen módon ne adj meg adatokat.
  • Ha véletlenül befizetést indítottál, javasoljuk, hogy haladéktalanul vedd fel a kapcsolatot a számlavezető bankoddal!
  • A saját biztonságod érdekében időnként változtasd meg az internetezéshez használt jelszavaidat (a biztonságos jelszó kiválasztásához itt találsz segítséget).

További hasznos információkat itt olvashatsz az adathalászatról, illetve ide kattintva tudhatod meg a mit kell tenned, ha adathalászatot tapasztalsz.

Emellett ellátogathatsz a Telekom Fórum a Veszélyzóna topikjába, ahol megismerheted más ügyfelek tapasztalatait és természetesen magad is közzé teheted az általad kapott gyanús levelet, segítve ezzel a közösség tagjait.

Utoljára frissítve: 2023. június 2.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!