Mit tehetek, ha nem működik a TV-szolgáltatásom Cisco ISB2001 vevőegység használata esetén?
Első lépésként ellenőrizd, hogy a vevőegység előlapján a bekapcsoló gomb milyen színben világít:
- Ha piros fénnyel világít, akkor a vevőegység készenléti állapotban van. Nyomd meg a Stand by gombot a vevőegység távirányítóján, vagy az előlapi bekapcsoló gombot a vevőegységen.
- Hogyha nem világít, akkor a vevőegység nem kap áramot. Ebben az esetben győződj meg róla, hogy a tápegység nem csúszott-e ki az csatlakozóból. Ehhez fordítsd meg az eszközt és nézd meg a hátlapját.
Vizsgáld meg, hogy minden csatlakozó a helyén van-e, illetve a vevőegység hátoldalán a fő kapcsoló be van-e kapcsolva.
Majd nézd meg, hogy a SCART- vagy a HDMI-csatlakozó (attól függ, melyiket használod) nem csúszott-e ki a TV-készülékből, vagy a vevőegységből.
Amennyiben az eszköz kap áramot, a csatlakozók a helyükön vannak, de nem működik a szolgáltatás, ellenőrizd a TV-készülékét:
- Hagyományos TV esetén a készülék távirányítója (általában az AV gomb megnyomásával, de ez készülékenként eltérhet) segítségével nézd meg, hogy a televíziód megfelelő bemenetre van-e kapcsolva.
- Ha lapos TV-készüléked van, ellenőrizd le, hogy a megfelelő HDMI- csatlakozó van-e kiválasztva.
Helyes működés esetén a TV képernyőjén az adást, vagy a Telekom feliratot kell látnod.
Abban az esetben, ha megfelelően van beállítva a TV-készülék, de a képernyőn semmi nem látható, javasoljuk, hogy hívd a 1414-es ügyfélszolgálati hívószámunkat, hogy ellenőrizhessük a TV-szolgáltatás működését. Ha a hívás során kiderül, hogy a TV-szolgáltatás meghibásodása okozta a problémát, a javítást természetesen díjmentesen végezzük el.
Amennyiben megfelelően van beállítva a TV-készülék, de csak a Telekom felirat látszik, ellenőrizd az UTP-kábelt:
- Ha a Telekom felirat látszik, akkor nézd meg a beltéri egység hátulján, hogy az internet kapcsolatot biztosító (úgynevezett UTP) kábel nincs-e kicsúszva és a kábel csatlakozója felett található lámpák gyorsan szabálytalanul villognak-e.
Normál működés esetén a lámpák gyorsan, szabálytalanul villognak. Ha nem világítanak, akkor győződjön meg róla, hogy a vevőegységet és a digitális elosztót összekötő UTP-kábel csatlakozója nem csúszott-e ki valamelyik eszközből.
-
Hogyha a lámpák folyamatosan világítanak, akkor ellenőrizd a digitális elosztót is, melyet ide kattintva tudsz kiválasztani.
Abban az esetben, ha a folyamathoz az eszköz használati útmutatójára is szükséged van, a leírást itt találod meg:
Ha már ellenőrizted a digitális elosztót, és a szolgáltatás továbbra sem működik, észrevételed a leggyorsabban a 1414-es telefonszámunkon (Hogyan kommunikáljak Vandával?) jelezheted ahol munkatársaink azonnal elindítják a javítás folyamatát.
Természetesen e-mailben is bejelentheted a meghibásodást a "Műszaki, Hálózati-Lefedettségi Hiba/Műszaki hibabejelentés – TV” kategóriát választva. Ebben az esetben 3 napon belül felhívunk a megadott telefonszámon.
Továbbá figyelmedbe ajánljuk a Telekom Fórumot is, ahol bátran kérdezhetsz a közösség tagjaitól, szakértőitől, illetve Te is megoszthatod tapasztalataidat, tudásodat.
Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:
Köszönjük a visszajelzésed!