GYAKORI KÉRDÉSEK

Mit jelent a készülékek esetében jelzett 1+1 év jótállás?

A hatályos jogszabályok alapján a 10 000 forintnál nagyobb eladási árú elektronikus hírközlő végberendezésekre és egyéb híradástechnikai készülékekre (mobiltelefonok, notebookok, modemek), és azok 10 000 Ft eladási ár feletti tartozékaira és alkotórészeire vállalunk 12 havi jótállást.

A kötelező jótállási idő a gyártó vállalása alapján kiegészülhet még önkéntesen vállalt további jótállással, melynek feltételeit az egyes termékek, gyártók weboldalán, használati útmutatójában, és/vagy honlapunkon tüntetünk fel. A kiegészítő jótállás időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállási ideje nem hosszabbodik meg a javítás idejével, illetve nem indul újra, függetlenül a javítás módjától. A készülék tartozékaira, alkatrészeire pedig nem terjed ki a kiegészítő jótállás.

A garanciális időn belüli meghibásodás esetén a termékhez mellékelt jótállási jegyen szereplő szerviz képviseletnél lehet jótállási igényt érvényesíteni.

A jótállás akkor érvényesíthető, illetve a gyártói szervizek a garanciális javítást akkor végzik el, ha az eszköz rendeltetésszerű használat során hibásodott meg. Kivételt képeznek az alábbi esetek, például:

  • rendeltetésellenes használat során fődarabja törött, leégett
  • folyadék által sérült, a folyadék indikátor matrica elszíneződik
  • betörött a kijelzője
  • illetéktelen személy által javított
  • illegálisan módosították a szoftverét
  • a készülékben tárolt, és a hátlapon lévő IMEI szám eltér, illetve a gyári IMEI címke hiányzik, sérült
  • sérült a rendszer-csatlakozója
  • a készülék memóriájában tárolt és hátlapon szereplő IMEI számok eltérnek

Garancia újraindulása: a kötelező jogszabályi jótállás időszakában, (tartós fogyasztási cikkek esetén a vásárlástól számított 12 hónapon belül) a telefon teljes belső részének cseréje esetén, amennyiben garanciális hiba állt fenn, a készülékre vonatkozó jótállás újraindul, tartozék csere esetén pedig a javítás idejével hosszabbodik meg.

Amennyiben a gyártó kiegészítő jótállást is vállal, úgy azt a készülék, termék vásárlását követő 12 hónap után jellemzően további 12 hónapos időtartamra vállalja. A kiegészítő jótállás időtartama alatt a készülék (és tartozékainak) jótállási ideje nem hosszabbodik meg a javítás idejével, illetve készülékcsere esetén nem indul újra, függetlenül a javítás módjától.

A jótállást kizáró okok a jótállási jegyen, illetve a gyártó által meghatározott feltételek között olvashatóak. Ilyen esetekben a készülék javítását a gyártói szerviz csak térítéses keretek között vállalja.

Listaáras termékek esetén is ugyanazok a garanciális feltételek, mint az akciós áras vásárlás esetén.

A garanciális feltételekről bővebben ide kattintva tájékozódhatsz.

Utoljára frissítve: 2019. július 10.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!