GYAKORI KÉRDÉSEK

Telefonos vagy e-mailes megkeresés alkalmával a Telekom nevében elkérhetik-e a bankszámla adataimat, egyéb jelszavaimat, illetve kérhetnek-e idegen mobiltelefonszám egyenlegének feltöltésére?

Továbbra is sok azon visszaélések száma, amikor Ügyfeleinket ismeretlen személyek telefonon vagy e-mailben  különböző okokkal - pl. nyeremény ígéretével - keresik meg, vagy bankszámlaszámuk adatait, jelszavaikat kérik el.

A hívásban, e-mailben több esetben a Telekomra hivatkozva, vagy annak vezetőjeként mutatkoznak be.

A Magyar Telekom fontosnak tartja és kiemelten kezeli az ügyfelek felhasználói adatainak biztonságát és védelmét!

Kérjük, hogy soha, semmilyen okból másnak - főként ismeretleneknek - ne add ki:

  • a bankszámlaszámod adatait,
  • e-mail postafiókod felhasználónevét és jelszavát,
  • a Telekom előfizetői jelszavadat,
  • ismeretlen személytől érkezett hívás alapján ne töltsd fel idegen mobiltelefonszám egyenlegét, még nyeremény ígéretében sem.

A Magyar Telekom (T-Systems, illetve korábban a T-Home, T-Mobile, T-Com, T-Online és T-Kábel márkák) soha nem kért és nem kér elektronikus levélben (e-mail)  ügyféladatokat, felhasználóneveket és jelszavakat.

  • Mindig gondosan nézd meg az e-mailben kapott belépési oldal címét (URL-t), és soha ne lépj be oda, ha az gyanús (pl. nincs benne a szolgáltató neve: telekom.hu, t-systems.hu; vagy ha nem .hu-ra végződik)!
  • Soha ne nézd meg a linkre rákattintva az e-mailben kapott belépési oldalt, inkább használd a biztonságosabb útvonalakat (böngésző könyvjelzőt, keresőt, beírást kézzel stb.)!
  • Soha ne reagálj idegen nyelvű vagy gyanúsan hibás magyar nyelvhelyességgel írt levélre, amely ismeretlen linket tartalmaz és – kéréssel vagy fenyegetéssel – rákattintásra szólít fel!

Ugyanígy ne töltsd fel idegenek által megadott hívószám kártyás egyenlegét nyeremény ígérete miatt.

Sajnálatos módon ezen visszaélések során az elkövetők különféle ígéretekkel ügyfeleink bizalmába férkőznek, másik hívószám feltöltését kérik, sürgetik, számos esetben pl. nyereményt ígérve számukra. Ezzel az érintetteknek kárt okoznak, illetve az önként átadott információkkal visszaélnek.

Ilyen esetekben az okozott kárért felelősséget nem tudunk vállalni, de a hozzánk érkező visszaéléseket kivizsgáljuk, ezért kérjük, mindenképpen jelezd számunkra, a Számla/Számlával, egyenleggel kapcsolatos probléma kategóriát választva, ha ilyen esetet tapasztalsz. A kivizsgáláshoz kérjük add meg az alábbiakat:

  • a neved és telefonszámod, amin megkerestek
  • a hívó száma (ha a híváskor ez látszott)
  • a fogadott hívás ideje (nap, óra, perc)
  • milyen hívószámra ment a feltöltés.

Emellett, ha bárki hasonló visszaéléssel találkozik, és károsulttá válik, mielőbb tegyen feljelentést a lakóhelye szerinti rendőrségen.

Ha találkoztál már ilyen visszaéléssel, megoszthatod tapasztalatidat a Telekom Fórum közösségével is a Veszélyzóna topikban.

Utoljára frissítve: 2019. június 11.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!