Központi raktárunkban 2021. szeptember 30. és október 3. között éves leltározás lesz, emiatt a szeptember 29-én 13:30-ig leadott rendelések szeptember 30-án még kiszállításra kerülnek, de az ezt követően leadott rendelések már csak október 5-én teljesülhetnek legkorábban. Megrendelésed a két időpont között zavartalanul leadhatod.
Központi raktárunkban 2021. szeptember 30. és október 3. között éves leltározás lesz, emiatt a szeptember 29-én 13:30-ig leadott rendelések szeptember 30-án még kiszállításra kerülnek, de az ezt követően leadott rendelések már csak október 5-én teljesülhetnek legkorábban. Megrendelésed a két időpont között zavartalanul leadhatod.

GYAKORI KÉRDÉSEK

Mit érdemes tudnom az emelt díjas szolgáltatásokról?

FIGYELEM! Mielőtt bármilyen emelt díjas szolgáltatást igénybe vennél, tájékozódj a szolgáltatás igénybevételének pontos feltételeiről, költségeiről, részleteiről, elkerülve ezzel a későbbi esetleges kellemetlenségeket.

Az emelt díjas szolgáltatások nyilvántartását ide kattintva érheted el.

Mi az az emelt díjas szolgáltatás?

Az emelt díjas szolgáltatásokkal információs és/vagy szórakoztató jellegű tartalmakat kínáló tartalomszolgáltatók szolgáltatását veheted igénybe az adott emelt díjas szám felhívásával. A díjcsomagokban benne foglalt percek(ide értve a korlátlan beszélgetést tartalmazó csomagokat is) kizárólag belföldi alapdíjas irányokban használhatóak fel, emelt díjas hívásokra nem. Az ilyen hívószámokat a Díjszabásban az egyes emelt díjas hívószámokra meghatározott díj -mely lehet eseménydíj és percdíj - ellenében hívhatod.

Az emelt díjas szolgáltatások típusai:

  • Eseménydíjas hangszolgáltatás: a számlázás hívásonkénti fixdíjon történik, a díj mértéke független a hívás időtartamától.
  • Percdíjas hangszolgáltatás:  a hívások emelt percdíjjal kerülnek kiszámlázásra, a hívás díja függ a hívás időtartamától.

Megjegyzés: A Telekom 2021. április 30-án éjféltől, 2021.05.01-jei hatállyal megszüntette az emelt díjas SMS szolgáltatás nyújtását. 

Az emelt díjas szolgáltatás igénybevételének tiltása:

Az emelt díjas szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos tiltás beállítását vagy a korábbi tiltás feloldását kizárólag azonosítás mellett kérheted, a tiltás feloldását követően bármikor lehetőséged van a tiltás újbóli bekapcsolását kérni.
Arról, hogy az egyes ügyfélszolgálati csatornákon milyen azonosításra van szükség, ide kattintva tájékozódhatsz.

Az emelt díjas hívások esetén a szolgáltatás használatának leggyakoribb területei:

  • szavazás,
  • társkereső szolgáltatások,
  • tanácsadás (pl. informatikai, gyógyászati jelleggel),
  • erotikus szolgáltatások,
  • ezotéria (pl. asztrológia, jóslás, feng-shui).

Az emelt díjas szolgáltatáshoz kapcsolódó hívószámok:

Jogszabály* határozza, meg, hogy mely hívószámokon működhet emelt díjas szolgáltatás (tehát legtöbb esetben már a hívószámból felismerheted, hogy annak hívása nem  normál díjon történik):

Az alábbi rövid számokon:

  • Emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatás: 160de, 161def
  • Emelt díjas, díjkorlátmentes szolgáltatás: 164de, 165def
  • Emelt díjas felnőtt szolgáltatás: 168de, 169def   

Valamint a 06 90, 06 91 kezdetű telefonszámokon: 

  • 90 abc def:  az emelt díjas, díjkorlátmentes és emelt díjas felnőtt szolgáltatást jelölő előhívószám
  • 91 abc def: az emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatást jelölő előhívószám
  •  abc def: előfizetői szám 100 000-999 999 között

Fontos! Ha0690, 06 91 kezdetű telefonszámot látsz,az egészen biztosan emelt díjas hívószámot jelent!

Honnan tudhatom, hogy melyik hívószámon milyen szolgáltatás érhető el és azt ki nyújtja?

Jogszabály* írja elő az erre vonatkozó nyilvántartás létrehozásának, folyamatos aktualizálásának és előfizetők számára elérhetővé tételének kötelezettségét az elektronikus hírközlési szolgáltató számára, a Telekom honlapján ide kattintva érheted el.

Az emelt díjas szolgáltatások díjazása:

Az egyes emelt díjas szolgáltatások díját az előző pontban szereplő linken elérhető táblázat, továbbá a Telekom Általános Szerződési Feltételeinek Díjszabás mellékletei tartalmazzák, melyeket itt érhetsz el.

Amennyiben kérdésem, panaszom van az emelt díjas szolgáltatással kapcsolatban, hová fordulhatok?

Az emelt díjas szolgáltatások esetében a Telekom kizárólag a tartalomszolgáltató cég szolgáltatásának hírközlési úton történő elérését biztosítja, azaz a hívószám felhívhatóságát.

A hívószámon elérhető tartalmat/szolgáltatást a tartalomszolgáltató közvetlenül biztosítja a hívószámot felhívók számára, a tartalom a Telekom számára nem ismert, azért  a Telekom nem tartozik felelősséggel.

Fentiek alapján tehát, amennyiben az emelt díjas hívószám elérhetőségével, az emelt díjas hívások szolgáltatás megrendelésével, letiltásával, működésével kapcsolatos a kérdésed, panaszod, úgy a Telekom ügyfélszolgálatához fordulhatsz. Ha a kérdésed, panaszod magával a tartalommal, annak díjával, minőségével, stb. kapcsolatos, - abban az esetben közvetlenül a tartalomszolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhatsz, melyek elérhetőségét ide kattintva találod meg.


*A leírásban hivatkozott jogszabályok:

2021. június 30-ig

  • az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóival kapcsolatos gazdálkodás rendjéről szóló 2/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet
  • az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről szóló 3/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet

2021. június 30-tól

  • az emelt díjas szolgáltatások nyújtásának feltételeiről szóló13/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet
  • az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről és az azonosítógazdálkodás rendjéről szóló 14/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet

Utoljára frissítve: 2021. augusztus 25.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!