Mit érdemes tudnom az emelt díjas szolgáltatásokról?
FIGYELEM! Mielőtt bármilyen emelt díjas szolgáltatást igénybe vennél, tájékozódj a szolgáltatás igénybevételének pontos feltételeiről, költségeiről, részleteiről, elkerülve ezzel a későbbi esetleges kellemetlenségeket.
Az emelt díjas szolgáltatások nyilvántartását ide kattintva érheted el.
Mi az az emelt díjas szolgáltatás?
Az emelt díjas szolgáltatásokkal információs és/vagy szórakoztató jellegű tartalmakat kínáló tartalomszolgáltatók szolgáltatását veheted igénybe az adott emelt díjas szám felhívásával. A díjcsomagokban benne foglalt percek(ide értve a korlátlan beszélgetést tartalmazó csomagokat is) kizárólag belföldi alapdíjas irányokban használhatóak fel, emelt díjas hívásokra nem. Az ilyen hívószámokat a Díjszabásban az egyes emelt díjas hívószámokra meghatározott díj -mely lehet eseménydíj és percdíj - ellenében hívhatod.
Az emelt díjas szolgáltatások típusai:
- Eseménydíjas hangszolgáltatás: a számlázás hívásonkénti fixdíjon történik, a díj mértéke független a hívás időtartamától.
- Percdíjas hangszolgáltatás: a hívások emelt percdíjjal kerülnek kiszámlázásra, a hívás díja függ a hívás időtartamától.
Megjegyzés: A Telekom 2021. április 30-án éjféltől, 2021.05.01-jei hatállyal megszüntette az emelt díjas SMS szolgáltatás nyújtását.
Az emelt díjas szolgáltatás igénybevételének tiltása:
Az emelt díjas szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos tiltás beállítását vagy a korábbi tiltás feloldását kizárólag azonosítás mellett kérheted, a tiltás feloldását követően bármikor lehetőséged van a tiltás újbóli bekapcsolását kérni.
Arról, hogy az egyes ügyfélszolgálati csatornákon milyen azonosításra van szükség, ide kattintva tájékozódhatsz.
Az emelt díjas hívások esetén a szolgáltatás használatának leggyakoribb területei:
- szavazás,
- társkereső szolgáltatások,
- tanácsadás (pl. informatikai, gyógyászati jelleggel),
- erotikus szolgáltatások,
- ezotéria (pl. asztrológia, jóslás, feng-shui).
Az emelt díjas szolgáltatáshoz kapcsolódó hívószámok:
Jogszabály* határozza, meg, hogy mely hívószámokon működhet emelt díjas szolgáltatás (tehát legtöbb esetben már a hívószámból felismerheted, hogy annak hívása nem normál díjon történik):
Az alábbi rövid számokon:
- Emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatás: 160de, 161def
- Emelt díjas, díjkorlátmentes szolgáltatás: 164de, 165def
-
Emelt díjas felnőtt szolgáltatás: 168de, 169def
Valamint a 06 90, 06 91 kezdetű telefonszámokon:
- 90 abc def: az emelt díjas, díjkorlátmentes és emelt díjas felnőtt szolgáltatást jelölő előhívószám
- 91 abc def: az emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatást jelölő előhívószám
-
abc def: előfizetői szám 100 000-999 999 között
Fontos! Ha0690, 06 91 kezdetű telefonszámot látsz,az egészen biztosan emelt díjas hívószámot jelent!
Honnan tudhatom, hogy melyik hívószámon milyen szolgáltatás érhető el és azt ki nyújtja?
Jogszabály* írja elő az erre vonatkozó nyilvántartás létrehozásának, folyamatos aktualizálásának és előfizetők számára elérhetővé tételének kötelezettségét az elektronikus hírközlési szolgáltató számára, a Telekom honlapján ide kattintva érheted el.
Az emelt díjas szolgáltatások díjazása:
Az egyes emelt díjas szolgáltatások díját az előző pontban szereplő linken elérhető táblázat, továbbá a Telekom Általános Szerződési Feltételeinek Díjszabás mellékletei tartalmazzák, melyeket itt érhetsz el.
Amennyiben kérdésem, panaszom van az emelt díjas szolgáltatással kapcsolatban, hová fordulhatok?
Az emelt díjas szolgáltatások esetében a Telekom kizárólag a tartalomszolgáltató cég szolgáltatásának hírközlési úton történő elérését biztosítja, azaz a hívószám felhívhatóságát.
A hívószámon elérhető tartalmat/szolgáltatást a tartalomszolgáltató közvetlenül biztosítja a hívószámot felhívók számára, a tartalom a Telekom számára nem ismert, azért a Telekom nem tartozik felelősséggel.
Fentiek alapján tehát, amennyiben az emelt díjas hívószám elérhetőségével, az emelt díjas hívások szolgáltatás megrendelésével, letiltásával, működésével kapcsolatos a kérdésed, panaszod, úgy a Telekom ügyfélszolgálatához fordulhatsz. Ha a kérdésed, panaszod magával a tartalommal, annak díjával, minőségével, stb. kapcsolatos, - abban az esetben közvetlenül a tartalomszolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhatsz, melyek elérhetőségét ide kattintva találod meg.
*A leírásban hivatkozott jogszabályok:
2021. június 30-ig
- az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóival kapcsolatos gazdálkodás rendjéről szóló 2/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet
-
az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről szóló 3/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet
2021. június 30-tól
- az emelt díjas szolgáltatások nyújtásának feltételeiről szóló13/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet
- az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről és az azonosítógazdálkodás rendjéről szóló 14/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet
Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:
Köszönjük a visszajelzésed!