GYAKORI KÉRDÉSEK

Mit érdemes tudnom az emelt díjas szolgáltatásokról?

FIGYELEM! Mielőtt bármilyen emelt díjas szolgáltatást igénybe vennél (pl. emelt díjas szám felhívása, emelt díjas számra SMS küldése, feliratkozás SMS-ben kapott tartalmakra azaz fogadott emeltdíjas SMS-ben - hozzáférés vásárlása oldalakhoz, tartalmakhoz, csengőhang letöltés, szoftverek vásárlása stb.), tájékozódj a szolgáltatás igénybevételének pontos feltételeiről, költségeiről, részleteiről, elkerülve ezzel a későbbi esetleges kellemetlenségeket. Az emelt díjas szolgáltatások nyilvántartását ide kattintva érheted el.

Mi az az emelt díjas szolgáltatás?

Az emelt díjas szolgáltatásokkal információs és/vagy szórakoztató jellegű tartalmakat kínáló tartalomszolgáltatók szolgáltatását veheted igénybe, a díjcsomagod szerinti normál díjtól eltérő, annál magasabb, a Díjszabásban az egyes emelt díjas hívószámok meghatározott díj ellenében.

Az emelt díjas szolgáltatások típusai:

  • Eseménydíjas hangszolgáltatás: a számlázás hívásonkénti fix díjon történik, a díj mértéke független a hívás időtartamától.
  • Percdíjas hangszolgáltatás:  a hívások emelt percdíjjal kerülnek kiszámlázásra, a hívás díja függ a hívás időtartamától.
  • Küldött emelt díjas SMS (MOSMS): az emelt díjas hívószámra küldött üzenettel veszed igénybe a szolgáltatást, amelynek árát az SMS elküldésével fizeted meg.
  • Fogadott emelt díjas SMS (MTSMS): az adott szolgáltatásra történt normál díjas SMS-ben elküldött regisztrációt követően a fogadott üzenetekért kell megfizetned az emelt díjat. A fogadott SMS-ekben meghatározott gyakorisággal - tartalmat, információt, egy adott tartalom elérését biztosító linket és az eléréshez szükséges kódot kapsz SMS-ben.
    A Fogadott emelt díjas SMS szolgáltatás igénybevétele a hatályos jogszabályi rendelkezések* értelmében minden új előfizetésen alapbeállításként tiltott állapotban van, mely tiltás feloldását kizárólag azonosítás mellett kérheted, s bármikor lehetőséged van a tiltás újbóli bekapcsolását kérni.
    Arról, hogy az egyes ügyfélszolgálati csatornákon milyen azonosításra van szükség, ide kattintva tájékozódhatsz.

Az emelt díjas hívások esetén a szolgáltatás használatának leggyakoribb területei:

  • szavazás,
  • társkereső szolgáltatások,
  • tanácsadás (pl. informatikai, gyógyászati jelleggel),
  • erotikus szolgáltatások,
  • ezotéria (pl. asztrológia, jóslás, feng-shui).

Az emelt díjas SMS szolgáltatás leggyakoribb területei:

  • szavazás,
  • horoszkóp,
  • hír SMS,
  • klubtagsági díj fizetése,
  • ezotéria (pl. asztrológia, jóslás, feng-shui).

Az emelt díjas szolgáltatáshoz kapcsolódó hívószámok:

Jogszabály* határozza, meg, hogy mely hívószámokon működhet emelt díjas szolgáltatás (tehát legtöbb esetben már a hívószámból felismerheted, hogy annak hívása, az arra történő SMS küldés nem a normál díjon történik, ill. az SMS fogadása díjazott):

Az alábbi rövid számokon:

  • Emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatás: 160de, 161def
  • Emelt díjas, díjkorlátmentes szolgáltatás: 164de, 165def
  • Emelt díjas felnőtt szolgáltatás: 168de, 169def   

A 90, 91 előhívóval rendelkező hívószámokon:

  • 90 abc def:  az emelt díjas, díjkorlátmentes és emelt díjas felnőtt szolgáltatást jelölő előhívószám
  • 91 abc def: az emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatást jelölő előhívószám
  •  abc def: előfizetői szám 100 000-999 999 között

Honnan tudhatom, hogy melyik hívószámon milyen szolgáltatás érhető el és azt ki nyújtja?

Jogszabály* írja elő az erre vonatkozó nyilvántartás létrehozásának, folyamatos aktualizálásának és előfizetők számára elérhetővé tételének kötelezettségét az elektronikus hírközlési szolgáltató számára, a Telekom honlapján ide kattintva érheted el.

Az emelt díjas szolgáltatások díjazása:

Az egyes emelt díjas szolgáltatások díját az előző pontban szereplő linken elérhető táblázat, továbbá a Telekom Általános Szerződési Feltételeinek Díjszabás mellékletei tartalmazzák, melyeket itt érhetsz el.

Amennyiben kérdésem, panaszom van az emelt díjas szolgáltatással kapcsolatban, hová fordulhatok?

Az emelt díjas szolgáltatások esetében a Telekom kizárólag a tartalomszolgáltató cég szolgáltatásának hírközlési úton történő elérését biztosítja. Amennyiben a szolgáltatás megrendelésével, letiltásával, működésével kapcsolatos a kérdésed, panaszod, úgy a Telekom ügyfélszolgálatához fordulhatsz.
A tartalmat a tartalomszolgáltató közvetlenül biztosítja az Előfizetők számára, a tartalom a Telekom számára nem ismert, azért  a Telekom nem tartozik felelősséggel. Ha a kérdésed, panaszod magával a tartalommal, annak díjával, minőségével, stb. kapcsolatos, - abban az esetben közvetlenül a tartalomszolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhatsz, melyek elérhetőségét ide kattintva találod meg.


*A leírásban hivatkozott jogszabályok:

  • az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóival kapcsolatos gazdálkodás rendjéről szóló 2/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet
  • az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről szóló 3/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet

Utoljára frissítve: 2019. március 18.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!