Ha be szeretnél lépni az online fiókodba, itt teheted meg!
Ha be szeretnél lépni az online fiókodba, itt teheted meg!

GYAKORI KÉRDÉSEK

Mit érdemes tudnom az emelt díjas szolgáltatásokról?

FIGYELEM! Mielőtt bármilyen emelt díjas szolgáltatást igénybe vennél, tájékozódj a szolgáltatás igénybevételének pontos feltételeiről, költségeiről, részleteiről, elkerülve ezzel a későbbi esetleges kellemetlenségeket.

Az emelt díjas szolgáltatások nyilvántartását ide kattintva érheted el.

Mi az az emelt díjas szolgáltatás?

Az emelt díjas szolgáltatásokkal információs és/vagy szórakoztató jellegű tartalmakat kínáló tartalomszolgáltatók szolgáltatását veheted igénybe az adott emelt díjas szám felhívásával. A díjcsomagokban benne foglalt percek(ide értve a korlátlan beszélgetést tartalmazó csomagokat is) kizárólag belföldi alapdíjas irányokban használhatóak fel, emelt díjas hívásokra nem. Az ilyen hívószámokat a Díjszabásban az egyes emelt díjas hívószámokra meghatározott díj -mely lehet eseménydíj és percdíj - ellenében hívhatod.

Az emelt díjas szolgáltatások típusai:

  • Eseménydíjas hangszolgáltatás: a számlázás hívásonkénti fixdíjon történik, a díj mértéke független a hívás időtartamától.
  • Percdíjas hangszolgáltatás:  a hívások emelt percdíjjal kerülnek kiszámlázásra, a hívás díja függ a hívás időtartamától.

Megjegyzés: A Telekom 2021. április 30-án éjféltől, 2021.05.01-jei hatállyal megszüntette az emelt díjas SMS szolgáltatás nyújtását. 

Az emelt díjas szolgáltatás igénybevételének tiltása:

Az emelt díjas szolgáltatás igénybevételével kapcsolatos tiltás beállítását vagy a korábbi tiltás feloldását kizárólag azonosítás mellett kérheted, a tiltás feloldását követően bármikor lehetőséged van a tiltás újbóli bekapcsolását kérni.
Arról, hogy az egyes ügyfélszolgálati csatornákon milyen azonosításra van szükség, ide kattintva tájékozódhatsz.

Az emelt díjas hívások esetén a szolgáltatás használatának leggyakoribb területei:

  • szavazás,
  • társkereső szolgáltatások,
  • tanácsadás (pl. informatikai, gyógyászati jelleggel),
  • erotikus szolgáltatások,
  • ezotéria (pl. asztrológia, jóslás, feng-shui).

Az emelt díjas szolgáltatáshoz kapcsolódó hívószámok:

Jogszabály* határozza, meg, hogy mely hívószámokon működhet emelt díjas szolgáltatás (tehát legtöbb esetben már a hívószámból felismerheted, hogy annak hívása nem  normál díjon történik):

Az alábbi rövid számokon:

  • Emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatás: 160de, 161def
  • Emelt díjas, díjkorlátmentes szolgáltatás: 164de, 165def
  • Emelt díjas felnőtt szolgáltatás: 168de, 169def   

Valamint a 06 90, 06 91 kezdetű telefonszámokon: 

  • 90 abc def:  az emelt díjas, díjkorlátmentes és emelt díjas felnőtt szolgáltatást jelölő előhívószám
  • 91 abc def: az emelt díjas, díjkorlátos szolgáltatást jelölő előhívószám
  •  abc def: előfizetői szám 100 000-999 999 között

Fontos! Ha0690, 06 91 kezdetű telefonszámot látsz,az egészen biztosan emelt díjas hívószámot jelent!

Honnan tudhatom, hogy melyik hívószámon milyen szolgáltatás érhető el és azt ki nyújtja?

Jogszabály* írja elő az erre vonatkozó nyilvántartás létrehozásának, folyamatos aktualizálásának és előfizetők számára elérhetővé tételének kötelezettségét az elektronikus hírközlési szolgáltató számára, a Telekom honlapján ide kattintva érheted el.

Az emelt díjas szolgáltatások díjazása:

Az egyes emelt díjas szolgáltatások díját az előző pontban szereplő linken elérhető táblázat, továbbá a Telekom Általános Szerződési Feltételeinek Díjszabás mellékletei tartalmazzák, melyeket itt érhetsz el.

Amennyiben kérdésem, panaszom van az emelt díjas szolgáltatással kapcsolatban, hová fordulhatok?

Az emelt díjas szolgáltatások esetében a Telekom kizárólag a tartalomszolgáltató cég szolgáltatásának hírközlési úton történő elérését biztosítja, azaz a hívószám felhívhatóságát.

A hívószámon elérhető tartalmat/szolgáltatást a tartalomszolgáltató közvetlenül biztosítja a hívószámot felhívók számára, a tartalom a Telekom számára nem ismert, azért  a Telekom nem tartozik felelősséggel.

Fentiek alapján tehát, amennyiben az emelt díjas hívószám elérhetőségével, az emelt díjas hívások szolgáltatás megrendelésével, letiltásával, működésével kapcsolatos a kérdésed, panaszod, úgy a Telekom ügyfélszolgálatához fordulhatsz. Ha a kérdésed, panaszod magával a tartalommal, annak díjával, minőségével, stb. kapcsolatos, - abban az esetben közvetlenül a tartalomszolgáltató ügyfélszolgálatához fordulhatsz, melyek elérhetőségét ide kattintva találod meg.


*A leírásban hivatkozott jogszabályok:

2021. június 30-ig

  • az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóival kapcsolatos gazdálkodás rendjéről szóló 2/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet
  • az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről szóló 3/2011. (IX. 26.) NMHH rendelet

2021. június 30-tól

  • az emelt díjas szolgáltatások nyújtásának feltételeiről szóló13/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet
  • az elektronikus hírközlő hálózatok azonosítóinak nemzeti felosztási tervéről és az azonosítógazdálkodás rendjéről szóló 14/2020. (XII. 15.) NMHH rendelet

Utoljára frissítve: 2022. szeptember 19.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!