GYAKORI KÉRDÉSEK

Mi a teendőm, ha a készülékem meghibásodik?

Mielőtt szervizbe vinnéd készülékedet:

  • Kérjük, látogass el a készülékbeállítás oldalunkra, ahol számos, általunk forgalmazott mobiltelefonhoz és táblagéphez hasznos beállítás leírást, részletes bemutatót találsz. Ha a felületen nem találod meg a saját készüléked típusát, olvasd el a használati útmutatót, hogy megoldást találhass a problémádra.
  • Ellenőrizd, hogy készüléked naprakész szoftverrel rendelkezik-e! A szoftver naprakészen tartása megoldja a legáltalánosabban előforduló problémákat, amit a javításra leadás nélkül, könnyedén, önállóan el lehet végezni. A szoftverfrissítés a készülék menürendszeréből kiválasztva elindítható Wi-Fi vagy mobilinternet hálózaton keresztül (ez utóbbi plusz költséggel járhat), valamint - ha erre nincs lehetőség - a készüléked gyártójának támogatói honlapjáról.
  • Amennyiben a hibát nem sikerül orvosolnod - és van rá lehetőséged is -, javasoljuk, hogy mentsd le a tárolt adatokat, beállításokat. Az adatmentést rendszeresen érdemes elvégezned, mert egy esetleges meghibásodásnál adataid elveszhetnek. A szakszervizekbe beküldött készülékekről minden adat törlésre kerül!

Szerviz:

A Magyar Telekom üzleteiben nem végzünk szerviztevékenységet. Javítás iránti igényedet közvetlenül a gyártó márkaszervizében is jelezheted. A gyártók szervizeinek elérhetőségét ide kattintva, a "Gyártói szervizek elérhetőségei és szolgáltatásai" résznél találod meg. A gyártói szerviz várhatóan 15-30 napos határidővel vállalja a javítást.

Amennyiben a Magyar Telekomtól vásárolt készüléked (pl. mobiltelefon, tablet, notebook, TV), meghibásodik, és Társaságunk a javítás ideje alatt zavartalanul biztosította a szolgáltatást, akkor a készülék hibája miatt a havi díj és az esetlegesen fennálló törlesztő részlet kiszámlázásától nem tudunk eltekinteni. A fentiekkel kapcsolatos egyedi észrevételedet e-mailben jelezheted a Készülék és műszaki beállítások/Hibaelhárítás, hibabejelentés és szerviz kategóriát választva.

Csereengedély:

A gyártó, vagy a gyártói szerviz csereengedélyt állíthat ki jótállásban történő javítás során, például a termék javíthatatlansága esetén. A csere engedélyt Telekom üzleteinkben érvényesítheted.

Garanciális javítás:

Ha készüléked rendeltetésszerű használat során meghibásodik, úgy kötelező jótállási időn belül lehetőséged van díjmentes garanciális javításra. A garanciális igény a készülék dobozában található jótállási jeggyel vagy a készülék számlájával érvényesíthető közvetlenül a gyártói márkaszervizben, vagy a megjelölt Telekom üzletekben.

A Telekom üzletekben vásárolt készülékekre érvényes garanciaidő a vásárlástól számított 12 hónap. A jótállási jegyet, és a vásárláskor kiállított egyéb dokumentumokat online ügyfélszolgálatunkon, a jelszavas belépés után a Dokumentumok menüben tekintheted meg és töltheted le. Amennyiben e-mail címed megadásával vásároltál az Online Shopban, akkor az erre az e-mail címre létrejött Telekom fiókkal belépve férhetsz hozzá a dokumentumokhoz.

A következő készüléktípusoknál a garancia időtartama 1+1 év: Alcatel, Blackberry (2015.01.01. előtt értékesített), CAT, Honor, HTC, Huawei, LG, Microsoft, Samsung, Sony.

Az üzleteinkben, vagy az online shopunkban vásárolt termék meghibásodását 3 munkanapon belül Telekom üzleteinkben jelezheted, ahol intézkedünk az eszköz cseréjéről.

Az első évben a garanciális igényt közvetlenül a gyártói márkaszervizben vagy Telekom üzleteinkben, a második évben pedig kizárólag a gyártó márkaszervizében tudod érvényesíteni (korlátozott gyártói jótállás).

Az üzleteinkben, vagy az online shopunkban vásárolt termék meghibásodását 3 munkanapon belül Telekom üzleteinkben jelezheted, ahol intézkedünk az eszköz cseréjéről.

Hibás készülékek leadása javítás céljából: 

A gyártónál vagy annak kijelölt hivatalos szervizpartnerénél az eszközt bárki leadhatja, aki be tudja mutatni a jótállási jegyet. Ennek hiányában az IMEI vagy sorozatszámot tartalmazó vásárlási számla szükséges.

A javíttatási folyamat gyártónként eltérő lehet, mely a javítás megrendelésekor biztosított bizonylatok alapján történik, a Telekomtól függetlenül.

Telekom üzleteinkben a készüléket szintén bárki leadhatja, aki fel tudja mutatni a garancia jegyet, vagy ennek hiányában az IMEI vagy sorozatszámot tartalmazó vásárlási számlát. 

A javított készüléket ilyenkor a Magyar Posta Zrt. szállítja ki és adja át előfizetőnknek, vagy annak a meghatalmazott személynek, akinek az adatait a javításba vételkor rögzített jegyzőkönyvön, a házhoz szállítás mezőben (MPL) megadták. Meghatalmazás esetén két tanú aláírásával ellátott, a javított termék átvételére vonatkozó érvényes meghatalmazás kitöltése szükséges. 

Ajándék tartozékok: 

Ha az online felületen rendelt ajándék kiegészítő tartozék, vagy egyéb nyeremény tartozék hibás, ám nincs rajta sérülés, törés, akkor jótállási/szavatossági igényedet Telekom üzleteinkben szükséges jelezned. A hibás terméket lehetőségeink szerint kicseréljük, vagy a gyártói szervizbe továbbítjuk. 

Utoljára frissítve: 2019. november 4.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!