Mi a teendőm, ha a készülékem meghibásodik?
Mielőtt szervizbe vinnéd készülékedet:
- Kérjük, látogass el a készülékbeállítás oldalunkra, ahol számos, általunk forgalmazott mobiltelefonhoz és táblagéphez hasznos beállítás leírást, részletes bemutatót találsz. Ha a felületen nem találod meg a saját készüléked típusát, olvasd el a használati útmutatót, hogy megoldást találhass a problémádra.
- Ellenőrizd, hogy készüléked naprakész szoftverrel rendelkezik-e! A szoftver naprakészen tartása megoldja a legáltalánosabban előforduló problémákat, amit a javításra leadás nélkül, könnyedén, önállóan el lehet végezni. A szoftverfrissítés a készülék menürendszeréből kiválasztva elindítható Wi-Fi vagy mobilinternet hálózaton keresztül (ez utóbbi plusz költséggel járhat), valamint - ha erre nincs lehetőség - a készüléked gyártójának támogatói honlapjáról.
-
Amennyiben a hibát nem sikerül orvosolnod - és van rá lehetőséged is -, javasoljuk, hogy mentsd le a tárolt adatokat, beállításokat. Az adatmentést rendszeresen érdemes elvégezned, mert egy esetleges meghibásodásnál adataid elveszhetnek. A szakszervizekbe beküldött készülékekről minden adat törlésre kerül!
Szerviz:
A Magyar Telekom üzleteiben nem végzünk szerviztevékenységet. Javítás iránti igényedet közvetlenül a gyártó márkaszervizében is jelezheted.
A gyártók szervizeinek elérhetőségét ide kattintva, a "Mi a teendő meghibásodás esetén?" fülön, a "Gyártók és gyártói szervizek elérhetőségei és szolgáltatásai" résznél találod meg.
A gyártói szerviz várhatóan 15-30 napos határidővel vállalja a javítást.
Amennyiben a Magyar Telekomtól vásárolt készüléked (pl. mobiltelefon, tablet, notebook, TV), meghibásodik, és Társaságunk a javítás ideje alatt zavartalanul biztosította a szolgáltatást, akkor a készülék hibája miatt a havi díj és az esetlegesen fennálló törlesztő részlet kiszámlázásától nem tudunk eltekinteni. A fentiekkel kapcsolatos egyedi észrevételedet e-mailben jelezheted a Készülék és műszaki beállítások/Hibaelhárítás, hibabejelentés és szerviz kategóriát választva.
Csereengedély:
A gyártó, vagy a gyártói szerviz csereengedélyt állíthat ki jótállásban történő javítás során, például a termék javíthatatlansága esetén. A csere engedélyt Telekom üzleteinkben érvényesítheted.
Garanciális javítás:
Ha készüléked rendeltetésszerű használat során meghibásodik, úgy kötelező jótállási időn belül lehetőséged van díjmentes javításra. A jótállási igény a készülék dobozában található vagy a Telekom fiókba feltöltött jótállási jeggyel vagy a készülék számlájával érvényesíthető közvetlenül a gyártói márkaszervizben, vagy a megjelölt Telekom üzletekben.
A Telekom üzletekben vásárolt készülékekre érvényes kötelező jótállási idő a vásárlástól számított 1, 2 vagy 3 év, amely a készülék eladási árától függ. A jótállási jegyet, és a vásárláskor kiállított egyéb dokumentumokat online ügyfélszolgálatunkon, a jelszavas belépés után a Dokumentumok menüben tekintheted meg és töltheted le. Amennyiben e-mail címed megadásával vásároltál az Online Shopban, akkor az erre az e-mail címre létrejött Telekom fiókkal belépve férhetsz hozzá a dokumentumokhoz.
Az üzleteinkben, vagy az online shopunkban vásárolt termék meghibásodását 3 munkanapon belül Telekom üzleteinkben jelezheted, ahol intézkedünk az eszköz cseréjéről.
A kötelező jótállás időtartama alatt a jótállási igényt közvetlenül a gyártói márkaszervizben vagy Telekom üzleteinkben, a gyártó által vállalt jótállás időtartama alatt pedig kizárólag a gyártó márkaszervizében tudod érvényesíteni (gyártó által vállalt jótállás).
Az üzleteinkben, vagy az online shopunkban vásárolt termék meghibásodását 3 munkanapon belül Telekom üzleteinkben jelezheted, ahol intézkedünk az eszköz cseréjéről.
Hibás készülékek leadása javítás céljából:
A gyártónál vagy annak kijelölt hivatalos szervizpartnerénél az eszközt bárki leadhatja, aki be tudja mutatni a jótállási jegyet. Ennek hiányában az IMEI vagy sorozatszámot tartalmazó vásárlási számla szükséges.
A javíttatási folyamat gyártónként eltérő lehet, mely a javítás megrendelésekor biztosított bizonylatok alapján történik, a Telekomtól függetlenül.
Telekom üzleteinkben a készüléket szintén bárki leadhatja, aki fel tudja mutatni a garancia jegyet, vagy ennek hiányában az IMEI vagy sorozatszámot tartalmazó vásárlási számlát.
A javított készüléket ilyenkor a Magyar Posta Zrt. szállítja ki és adja át előfizetőnknek, vagy annak a meghatalmazott személynek, akinek az adatait a javításba vételkor rögzített jegyzőkönyvön, a házhoz szállítás mezőben (MPL) megadták. Meghatalmazás esetén két tanú aláírásával ellátott, a javított termék átvételére vonatkozó érvényes meghatalmazás kitöltése szükséges.
Ajándék tartozékok:
Ha az online felületen rendelt ajándék kiegészítő tartozék, vagy egyéb nyeremény tartozék hibás, ám nincs rajta sérülés, törés, akkor jótállási/szavatossági igényedet Telekom üzleteinkben szükséges jelezned. A hibás terméket lehetőségeink szerint kicseréljük, vagy a gyártói szervizbe továbbítjuk.
Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:
Köszönjük a visszajelzésed!