GYAKORI KÉRDÉSEK

Mik azok a megszokott működéstől eltérő működési logikák, amikre érdemes figyelnem MultiSIM használata esetén?

Fogalmak:

  • Fő SIM: havi díjas előfizetéshez tartozó SIM-kártya
  • MultiSIM: előfizetéshez tartozó mellék SIM-kártya/kártyák

Híváskezelés:   

  • Hívószám: A Fő SIM és a MultiSIM(ek) hívószáma megegyezik (A MultiSIM-ek technikai hívószámmal rendelkeznek ugyan, de ezek -esetleges technikai hiba, ill. egyes roaming partnerek hálózati képességeinek sajátosságaitól eltekintve nem jelennek meg a szolgáltatás igénybevétele során a hívott félnél.).
  • Hívásindítás: Bármely SIM-kártyáról lehet hívást indítani, amennyiben egyik SIM-kártya sem foglalt. Egyszerre csak egy SIM-kártya lehet hívásban. A Fő SIM és a MultiSIM-ek egymást nem tudják hívni.
  • Hívószámkijelzés: Hívás indításakor főszabályként a Fő SIM hívószáma jelenik meg a hívott félnél. Figyelem! Azt, hogy a névjegyzékben mentett nevet megjeleníti-e a készüléked, több tényezőtől függ (hová mentetted a hívószámot és a nevet – SIM-kártyára, készülékre, felhőbe  - illetve, milyen készüléket használsz). Előfordulhat, hogy csak a hívószám jelenik meg, s nem kerül az összerendelésre a névjegyzékben tárolt adattal.
  • Hívásfogadás: Bármely SIM-kártya tud beérkező hívást fogadni. Amelyik SIM-en a hívás fogadásra került, azon fogadott hívásként, míg a többi SIM-en nem fogadott hívásként jelenik meg az adott hívás.
  • Csengetési sorrend: Beérkező hívás esetén egyidejűleg minden eszköz jelezni fogja hívás érkezését (azaz kicsengenek). Ha valamelyik eszközön fogadod a hívást, akkor a többi eszköz már nem jelzi tovább a beérkező hívást.

SMS/MMS szolgáltatás:   

  • SMS/MMS küldése és fogadása csak a Fő SIM-en lehetséges, a MultiSIM-en nem. Ez alól kivételt képez a honos segélykérő SMS/MMS küldése (104, 105, 107, 112 irányokba), amely bármely SIM-ről, azaz MultiSIM-ről is kezdeményezhető.

Mobilvásárlás:

  • Csak a Fő SIM esetében lehetséges Mobilvásárlás, illetve csak a Fő SIM-re érkeznek meg az SMS alapú értesítések (pl. roaming helyzet értesítés, adatforgalmi értesítő SMS, stb.).

Mobilinternet (adatforgalmazás):   

  • Bármely SIM-en lehetséges az adatforgalmazás, akár párhuzamos használat is. Az összevont adatforgalmat a Fő és MultiSIM(ekre) a Telekom alkalmazásban követheted nyomon.

Segélyhívások kezelése:   

  • Bármely SIM-ről indíthatsz hívást a segélyhívó számokra (104, 105, 107, 112 irányok).

Hangposta szolgáltatás:

  • A Fő és a MultiSIM-ek közös hangpostafiókkal rendelkeznek, az üzenetek bármely SIM-en meghallgathatóak.

Roaming helyzet kezelése: 

  • Felhívjuk a figyelmed, hogy roaming helyzetben kizárólag a Fő SIM-re fogod megkapni az értesítéseket. A méltányos használatara vonatkozó feltételek tekintetében eltérő szabály, hogy a jelenléti és forgalmi adatok vizsgálata során
    • MultiSIM esetében a szolgáltatásba bevont Fő és MultiSIM-eket összetartozóan kezeljük, 
    • Ha bármelyik, a MultiSIM szolgáltatásba bevont SIM-eken egy napon belül csak Magyarországon kívül forgalmazott, akkor ez roaming jelenlétnek számít a teljes szerződésre (előfizetésre) vonatkozóan, függetlenül attól, hogy Fő- vagy MultiSIM forgalmazott a honos hálózaton kívül.
  • Részletes szabályokat az  Általános szerződési feltételek 2.a mellékletének 3.2 pontja tartalmazza.

Hívásátirányítási logikák (hívásátirányítás, hívásvárakoztatás, hívástartás):

  • Az átirányítási logikákat (bármilyen hívásátirányítás, hívásvárakoztatás, hívástartás) csak a Fő SIM-en lehet beállítani - feltétel nélkül -, és az ott beállított szabály érvényesül a MultiSIM-ekre is.
  • Kizárólag feltétel nélküli hívásátirányítást lehet beállítani, vagyis "nem válaszol", "nem elérhető", "foglalt" opciók nem működnek sem a Fő-, sem a MultiSIM-eken.
  • Ha a Fő SIM-en a hívásvárakoztatás szolgáltatás be van kapcsolva, és a Fő SIM-kártyán beszélsz éppen, akkor a következő hívás csak a Fő SIM-kártyán tud kicsengeni.
  • Ha a Fő SIM-en a hívástartás szolgáltatás be van kapcsolva, és a Fő SIM-et használó készüléken beszélsz éppen, akkor lehetséges az aktuális hívást tartásba tenni, átvenni az új hívást, vagy a hívásokat utána konferenciahívásban egyesíteni.
  • Ha a Fő SIM-en a hívásvárakoztatás szolgáltatás be van kapcsolva, és a MultiSIM-et használó készüléken beszélsz éppen, akkor a bejövő hívást nem fogja tudni jelezni készüléked, azaz nem tud kicsengeni. Ez alapján, hívástartás és konferenciahívásban történő hívásegyesítés sem lesz lehetséges, ha a MultiSIM-en beszélsz éppen.
  • A Fő SIM és MultiSIM-ek egymás közötti működése nem számít átirányításnak.
  • Az átirányított hívásokat normál díjazás szerint számlázzuk.

Számlamelléklet/Hívásrészletező/részletes számla

  • A MultiSIM szolgáltatásba bevont SIM-kártyákat tartalmazó eszközről indított hívások adatai elkülönülten, míg az adatforgalmazásra vonatkozó adatok az előfizetésbe bevont Fő- és Mellék SIM-kártyákra vonatkozóan összevontan láthatod.

DuoNet, Autóskártya

  • A MultiSIM szolgáltatás ezekkel a szolgáltatásokat kizárja, egyidejűleg nem veheted igénybe.
    Javasoljuk, hogy meglévő Duonet és/vagy Autóskártyádat váltsd át MultiSIM-re.

Költségkontroll opció

  • A MultiSim szolgáltatással egyidejűleg nem veheted igénybe

Lopott/elveszett SIM-kártya letiltása

  • Lopás, elvesztés esetén bármelyik SIM-kártya önállóan is letiltható. A Mellék SIM/SIM-ek letiltása a Fő SIM működését nem befolyásolja, viszont, ha a Fő SIM kerül letiltásra, a szolgáltatás a Mellék SIM-en sem lesz elérhető.

Késedelmes számla fizetés

  • A jogkövetkezmények a Fő- és a Mellék SIM-re, illetve az ezeket tartalmazó eszközökre is alkalmazásra kerülnek.

Fontos, hogy ezek a szabályok nem vonatkoznak a különböző internet alapú alkalmazásokon keresztül (pl. Messenger, Viber) bonyolított hívásokra!

Javasoljuk, hogy használat előtt alaposan olvasd át honlapunkon és az Általános szerződési feltételekben a szolgáltatás részletes leírását tartalmazó információkat.

Utoljára frissítve: 2019. október 10.

Hasznos volt ez a válasz?

Ahhoz, hogy hasznosabb választ adhassunk, szívesen fogadjuk a részletesebb visszajelzést:

Köszönjük a visszajelzésed!