Magyar Telekomra változik a Matáv
Budapest, 2005. január 20.
A
Matáv Csoport és anyacége, a Deutsche Telekom évek óta tartó szoros
együttműködése az újabb T-márkák magyarországi bevezetésével tovább
mélyül. A Matáv mobil üzletága T-Mobile Magyarországra történt
átnevezésének sikerét követően folytatódik a T-márka teljes körű
bevezetése Magyarországon. Ez újabb lépés a Matáv szolgáltatásainak a
Deutsche Telekom Csoportba történő integrálása felé. A Matáv Csoport
márkastruktúrája várhatóan a Deutsche Telekom Csoport márkastruktúráját
követi majd, így olyan világszerte ismert és népszerű márkák
bevezetésére kerülhet sor Magyarországon mint a T-Com, a T-Systems és a
T-Online.
Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója elmondta:
"A világon szinte mindenhol jelen levő Deutsche Telekom Csoporttal való
szoros partneri viszony, és a T-márka teljes körű hazai bevezetése
növelik a cég értékét és versenyképességét. Ügyfeleink megismerhetik a
T-márka által képviselt megbízható, állandó minőséget. Új, innovatív
termékeket és szolgáltatásokat kínálunk majd, egyebek mellett integrált
megoldásokat, melyekhez ügyfeleink kényelmesen, egy forrásból juthatnak
majd hozzá."
Dr. Karl-Gerhard Eick, a Deutsche Telekom
közép-kelet európai leányvállalatokért felelős vezérigazgató-helyettese
hangsúlyozta: "A 'T' a minőség, a hatékonyság és az innováció jelképe,
csapatunk szellemét és elkötelezettségét testesíti meg világszerte. A
T-márka ereje az anyavállalat és a leányvállalatok szoros kapcsolatában
- a Csoporton belüli szinergiában - rejlik, s ez rendkívüli előnyt
jelent a távközlésben. A T-márka a legkorszerűbb távközlési
szolgáltatásokat és a csúcsminőséget jelképezi azokon a piacokon, ahol
a T-Csoport tagvállalatai jelen vannak. A névváltás világosan mutatja a
Deutsche Telekom erős elkötelezettségét a Matáv iránt. A névváltás nem
jelent változást illetve változtatási szándékot a Matáv tulajdonosi
szerkezetében, a Deutsche Telekom továbbra is a társaság 59,21%-os
tulajdonosa marad."
Pénzügyi hatás
A névváltáshoz
közvetlenül kapcsolódó működési költségeket a Deutsche Telekom viseli.
A név- és márkaváltás költsége, valamint a DT Csoporttól kapott
költségtérítés nettó alapon kerül elszámolásra, így ezek nem lesznek
hatással a Matáv bevételi és EBITDA iránymutatásaira. A Matáv Csoport
pénzügyi kimutatásaiban nincs olyan márkanév aktiválva, melyre a
névváltásnak hatása lenne, így a névváltás nem jár márkanévhez
kapcsolódó értékvesztéssel.
A névváltás várhatóan pozitív
hatással lesz a Matáv működési eredményére, hiszen a márkanévhez
kapcsolódó új imázs erősíteni fogja a Matáv versenypiaci pozícióját a
magyarországi vezetékes piacon, a vonzó, új ajánlatok pedig elősegítik
a forgalom növekedését.
