A Magyar Telekom 2005. I. negyedéves eredményei: nőtt a nettó eredmény, az erős verseny ellenére min - Befektetői közlemények - Befektetőknek - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Befektetői közlemények

A Magyar Telekom 2005. I. negyedéves eredményei: nőtt a nettó eredmény, az erős verseny ellenére minden üzletágban megőriztük vezető pozíciónkat

BUDAPEST, 2005. május 12.

A Magyar Telekom (Reuters: NYSE: MTA.N, BÉT: MTEL.BU és Bloomberg: NYSE: MTA US, BÉT: MTELEKOM HB), Magyarország vezető távközlési szolgáltatója ma közzétette 2005. I. negyedévre vonatkozó Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit.


Főbb eredmények:

  • A bevételek kismértékben 1,7%-kal 143,6 milliárd forintra (585,8 millió euróra) mérséklődtek 2005. I. negyedévben 2004 azonos időszakához képes mivel a magasabb mobil és adatátviteli bevételeket ellensúlyozta a belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek csökkenése.
  • Az EBITDA 6,4%-kal HUF 59,1 milliárd forintra csökkent, az EBITDA ráta 41,2% volt.
  • A tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg 12,4 milliárd forint volt, amelyből a vezetékes szegmensre 5,8 milliárd forint, a mobil szegmensre 6,6 milliárd forint esett.
  • Az IFRS szabályok változása miatt 2005. január 1-től a goodwill amortizáció megszűnt, helyette évente kell ellenőrizni, hogy bekövetkezett-e értékvesztés. A Magyar Telekom Csoport értékcsökkenési leírás sora 2004-ben 13,9 milliárd forint goodwill amortizációt tartalmazott. Ezenkívül 2004. I. negyedévben a Westel T-Mobile Magyarországra történt átnevezéséhez kapcsolódóan a Westel márkanév értékvesztési leírása 4,4 milliárd forintot tett ki. Mindezek eredményeként 2005. I. negyedévben az értékcsökkenés 27,3 milliárd forintra mérséklődött az egy évvel korábbi 36,6 milliárd forintról.
  • A vezetékes szegmens bevételei külső ügyfelektől 6,7%-kal 79,2 milliárd forintra csökkentek mivel az adatátviteli (főként ADSL) bevételek csak részben tudták ellensúlyozni az elsősorban a forgalmi bevételekben tapasztalható visszaesést; az EBITDA 30,9 milliárd forintot tett ki (8,0%-os csökkenés), a külső bevételekre vetített EBITDA ráta 39,1% volt.
  • A mobil szegmens bevételei külső ügyfelektől 5,1%-kal 64,5 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek valamint az előfizetési díjaknak köszönhetően. Az EBITDA 28,2 milliárd forintot tett ki (4,7%-os csökkenés), a külső bevételekre vetített EBITDA ráta pedig 43,7% volt.
  • A csoportszintű üzleti eredmény 19,6%-kal 31,8 milliárd forintra nőtt, elsősorban az értékcsökkenés mérséklődésének valamint a személyi jellegű költségek és az értékesített távközlési berendezések beszerzési értéke csökkenésének következtében. A nettó eredmény 14,1 milliárd forintról (54,1 millió euróról) 18,0 milliárd forintra (73,3 millió euróra) nőtt.
  • Az üzleti tevékenységből származó nettó cash-flow 34,6 milliárd forintra csökkent az EBITDA csökkenésének és a 2005. I. negyedévi létszámcsökkentéssel kapcsolatos kifizetések együttes hatásának következtében. A befektetési tevékenységre fordított nettó cash-flow 51,5 milliárd forintra nőtt, elsősorban a Telekom Montenegro (TCG) többségi részesedésének megvásárlása következtében. A pénzügyi tevékenységre fordított nettó cash-flow 26,4 milliárd forintot tett ki, ami főként a TCG tranzakció kapcsán felvett hitelekkel magyarázható.
  • A nettó adósságállomány 20,2 milliárd forinttal emelkedett 2004. december végéhez képest a TCG tranzakció következtében. Az eladósodottsági ráta (a nettó adósságnak a nettó adósság + saját tőke + kisebbségi részesedésekre vetített aránya) 33,3% -ra nőtt ez év március végére.

Straub Elek, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott: "2005 elején a verseny hatása erősebbé vált mind a vezetékes mind a mobil üzletágban. Az utóbbi hónapokban versenytársaink új, kombinált ajánlatokkal jelentek meg illetve intenzív marketing tevékenységet folytattak a hazai vezetékes piacon. A hazai és macedón mobil piacot egyaránt erős árverseny jellemezte. Ez nemcsak a mobil bevételek növekedését korlátozta, de kedvezőtlenül hatott a vezetékes üzletágra is, például növelte a magyarországi vezetékes előfizetők lemorzsolódását. Ugyanakkor anyavállalati szinten az egy alkalmazottra jutó vonalszám 2005. I. negyedévben 415-re emelkedett a 2004. I. negyedévi 352-ről a vezetékes üzletág létszámhatékonyságának növelése érdekében tett intézkedések következtében. Új lendületet kívánunk adni hazai vezetékes üzletágunknak ezért elhatároztuk, hogy felgyorsítjuk szélessávú programunkat: új célunk, hogy a szélessávú internet előfizetők száma 2006. végére elérje a 600 000-et. A 2005. évre vonatkozóan meggyőződésünk, hogy a Matáv névváltása és a "T" márkák teljeskörű bevezetése hozzájárul az egyes üzletágak közötti együttműködés elmélyítéséhez. A harmadik generációs szolgáltatások megindítása szintén a mobil kommunikáció értéknövelt szolgáltatásaira fogja irányítani a figyelmet. Stratégiánknak megfelelően megvásároltuk a Telekom Montenegro többségi részesedését, jelenleg a társaság modernizálásán dolgozunk és törekszünk kihasználni a Magyar Telekom Csoporttal való együttműködésből fakadó szinergiákat."

Magyar vezetékes szolgáltatások: létszámhatékonyság növelése, a szélessávú program felgyorsítása

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 6,0%-kal 71,8 milliárd forintra mérséklődtek, az EBITDA ráta 37,0% volt. A belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek együttesen 21,7%-kal csökkentek elsősorban az alacsonyabb forgalom és az árengedmények következtében. Az ADSL csatlakozások számának és az internet előfizetői szám nagymértékű növekedésének köszönhetően ugyanakkor a bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevételei 22,5%-kal tovább nőttek. Az árviszonyok következtében megnövekedett mobil helyettesítés miatt az összes vonalszám 2005. I. negyedévben csökkent (március végére 1,5%-kal 2004. azonos időszakához képest). Az egy alkalmazottra jutó vonalszám anyavállalati szinten 415 volt. Az összes vonal több, mint 60%-a tartozott valamelyik kedvezményes tarifacsomagba, ami 2005. I. negyedév végén 1,7 millió előfizetőt jelentett. Sikeresen folytatódott az ADSL program, anyavállalati szinten a csatlakozások száma 224 037-re nőtt ez év március végére. A T-Online Magyarország, a Magyar Telekom internetes leányvállalata 43% körüli piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a kapcsolt vonali Internet szolgáltatók között, 2005. március végén 277 884 Internet előfizetővel rendelkezett (éves szinten 21,6%-os növekedés).

Mobil szegmens: erős pozíció az érett és intenzív verseny jellemezte piacon

A mobil szegmens bevételei 5,8%-kal nőttek. Az EBITDA 25,5 milliárd forintra emelkedett, míg az EBITDA ráta 41,8%-ot ért el. A működési eredmény ugyanakkor 32,8%-kal csökkent, mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége ebben a negyedévben került elszámolásra. A Westel 47,7%-os részesedéssel megőrizte vezető pozícióját az erős verseny jellemezte piacon, március végén a GSM penetráció 79,6% volt. 2004. I. negyedév végén a Westel előfizetőinek száma 3,8 millió volt. A teljes ügyfélkörön belül a szerződéses ügyfelek aránya 26,4%-ra nőtt ugyanezen időszakban a 2003. I. negyedév végi 25,1%-ról. Az átlagos ügyfél-megszerzési költség 9,2%-kal, 10.763 forintra csökkent 2004. I. negyedévben az egy évvel korábbi 11.854 forintról. Az ügyfél-megszerzési költség számításánál a belépési árrést (a belépési díj és a SIM kártya költségének különbsége) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vesszük figyelembe. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 107-re nőtt 2004. I. negyedévben az egy évvel korábbi 103-ról. Az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel) 4.800 forintra csökkent, ezen belül az ARPU értéke a szerződéses ügyfelek esetében 11.871 forint, az előre fizetett kártyás ügyfeleknél 2.292 forint volt. A kedvezményes tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan megnőtt a forgalom, azonban az egyes csomagok által biztosított árengedmények kedvezőtlen hatással vannak az ARPU-ra. Az értéknövelt szolgáltatásokból (döntően SMS) származó bevétel 601 forintra nőtt (12,5%-os részesedés az ARPU-n belül), ami stabil emelkedés az előző év azonos időszakában elért 534 forinthoz (10,6%-os részesedés) képest. A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan, 11,2%-on tartani 2004. I. negyedévben. A lemorzsolódás mind az előre fizetett kártyás, mind a szerződéses ügyfelek körében csökkenést mutatott 2003. I. negyedévhez képest.

Nemzetközi vezetékes szolgáltatások: költségcsökkentés a nyereségesség megőrzése érdekében

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 14,5%-kal 10,1 milliárd forintra csökkentek 2005. I. negyedévben a bevételt hozó előfizetők számának csökkenése és az alacsonyabb forgalom valamint az árfolyamváltozások kedvezőtlen hatásának következtében. A költséghatékonyságnak köszönhetően az EBITDA 4,4 milliárd forint, az EBITDA ráta 43,7% volt. Az alkalmazottak záró létszáma az átszervezés következtében közel 24%-kal csökkent az első negyedév végére az előző évhez képest, s ennek következtében az egy alkalmazottra jutó vonalszám 252-t ért el. A vezetékes vonalsűrűség Macedoniában 28% körül volt. Az időszak végére a vezetékes vonalak száma 3,0%-kal csökkent a mindkét irányban inaktivált vonalak hatása miatt. A PSTN előfizetők száma 561 406-ra mérséklődött, de az ISDN csatornák száma 10,2%-kal 41 708-ra nőtt. A MakTel továbbra is az ország vezető Internet szolgáltatója; előfizetőinek száma 2005 első negyedévének végére 70 011-re nőtt (nagy többségük kapcsolt vonali előfizető), ami éves szinten 32,4%-os emelkedés.

Magyar mobil szolgáltatások: stabil pozíció erős versenypiacon

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 2,8%-kal növekedtek az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek és a forgalmi bevételek kismértékű emelkedésének köszönhetően. Az EBITDA 24,2 milliárd forint, az EBITDA ráta 38,5% volt. Az üzleti eredmény nagymértékben, 54,4%-kal 15,9 milliárd forintra nőtt, mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége 2004. első negyedévben került elszámolásra. A T-Mobile Magyarország 45,9%-os részesedéssel megőrizte vezető pozícióját az erős verseny jellemezte piacon; 2005. március végén a GSM penetráció 87,4% volt. A T-Mobile Magyarország előfizetőinek száma 2005. I. negyedév végén meghaladta a 4,0 milliót. A szerződéses ügyfelek aránya 29,4%-ra nőtt a teljes ügyfélkörön belül, a 2004. I. negyedév végi 26,4%-ról. Az előre fizetett kártyás és szerződéses ügyfelek esetén egyaránt alacsonyabb készüléktámogatási díjak következtében az átlagos ügyfélmegszerzési költség jelentős mértékben, 26,7%-kal 7 884 forintra csökkent 2005. I. negyedévben az egy évvel korábbi 10 763 forintról. Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vesszük figyelembe. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 113-ra nőtt 2005. I. negyedévben az egy évvel korábbi 107-ről. Az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel) 3,1%-kal 4 653 forintra csökkent, ezen belül a szerződéses ügyfelek esetében az ARPU értéke 10 754 forintra mérséklődött, az előre fizetett kártyás ügyfeleknél pedig 2 142 forint volt. A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan kismértékben megnőtt a forgalom, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, valamint a szabályozói hatások azonban kedvezőtlen hatással voltak az ARPU-ra. Az értéknövelt szolgáltatásokból (döntően SMS) származó bevétel 663 forintra emelkedett (14,3%-os részesedés az ARPU-n belül), az előző év azonos időszakában elért 601 forinthoz (12,5%-os részesedés az ARPU-n belül) képest. A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan tartani, értéke 2005. I. negyedévben 11,2% volt. Az előre fizetett kártyás ügyfeleknél a lemorzsolódás 16,8% volt 2005. I. negyedévben.

Nemzetközi mobil szolgáltatások: továbbra is erős EBITDA

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek macedón dénárban számolva 3,2%-kal nőttek, de az árfolyamhatás miatt forintban számolva 2,6%-kal, 7,6 milliárd forintra mérséklődtek 2005. I. negyedévben. Az EBITDA 4,0 milliárd forint volt, az EBITDA ráta pedig magas, 52,4% a hatékonyságnövekedésnek köszönhetően. A mobil penetráció Macedóniában nagymértékben nőtt, meghaladta az 51%-ot szemben a 2004. I. negyedévi 33%-kal. A mobil előfizetők száma 37,5%-kal 777 048-ra nőtt, a Mobimak piaci részesedése 74% volt 2005. március végén.

A Magyar Telekomról

A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója. A Magyar Telekom a távbeszélő-, adatátviteli és értéknövelt szolgáltatások széles skáláját nyújtja, és leányvállalata, a T-Mobil Magyarország révén Magyarország legnagyobb mobil távközlési szolgáltatója. A Magyar Telekom 100%-os részesedéssel rendelkezik a MakTelt, Macedónia kizárólagos vezetékes szolgáltatóját és leányvállalatát, a vezető mobil szolgáltató Mobimakot irányító Stonebridge Communications AD-ben. A Magyar Telekom többségi részesedéssel rendelkezik a Telekom Montenegroban (TCG). A TCG Csoport vezetékes, mobil és internetszolgáltásokat nyújt ügyfeleinek Montenegróban. A Magyar Telekom legfontosabb részvényese 2005. március 31-i állapot szerint 59,21%-kal, a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG tulajdona, míg a részvények 40,79%-a nyilvános forgalomban van.

Ezen befektetői közlemény jövőre vonatkozó kijelentéseket is tartalmaz. Azon megállapítások, melyek nem múltbeli eseményekre vonatkoznak (azaz a véleményünkre és várakozásainkra vonatkozó kijelentések), jövőre vonatkozóak. Ezen kijelentések a jelenlegi terveken, becsléseken és előrejelzéseken alapulnak, ezért nem lenne helyes ezen kijelentésekre a kellő mértéket meghaladó módon támaszkodni. A jövőre vonatkozó kijelentések azon időpontbeli állapoton alapulnak, amelyben ezen állítások elhangzanak, s nem vállalunk kötelezettséget arra nézve, hogy a kijelentések bármelyikét új információk vagy jövőbeli események alapján a továbbiakban nyilvánosan frissítsük, módosítsuk.

A jövőre vonatkozó kijelentések önmagukban rejlő kockázatokkal járnak. Felhívjuk a figyelmet arra, hogy számos olyan fontos tényező van, amelynek hatására a tényleges eredmények lényegesen eltérhetnek az előretekintő jellegű megállapításoktól. Az ilyen tényezőket többek között a 2004. december 31-én végződött évre vonatkozó, 20-F formátumú éves jelentésünk is részletezi, amelyet az Egyesült Államok Tőzsde- és Értékpapírfelügyeletéhez, azaz a U.S. Securities and Exchange Commissionhoz (SEC) nyújtottunk be.

Kapcsolódó anyagok

  Közlemény
(PDF, 304 KB)

Akadálymentes TelekomArra törekszünk, hogy szolgáltatásaink és megoldásaink mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek