TEDxDanubia Café, 2011. szeptember 23.
2011. szeptember 23-án, az Uránia filmszínházban újabb TEDx konferencia zajlott támogatásunkkal: a TEDxDanubia Café. A program ezúttal a „Kultúrák párbeszéde” címet viselte, és 21 előadó – többek között a konferencia alkalmából hazalátogató Feldmár András világhírű pszichoterapeuta és a New York Times parfümkritikusa, Chandler Burr – osztotta meg gondolatait az érdeklődőkkel.
Miért fontos a „Kultúrák párbeszéde” téma? Ha a határaink átlépése a cél, ha igazi kalandra és valódi felfedezésre vágyunk, akkor át kell kelnünk a kultúrák között húzódó határvonalakon. Valódi, élő kapcsolatot kell teremtenünk másokkal, emberekkel és gondolatokkal, akik és amelyek segíthetnek bennünket abban, hogy másképp vagy más szemszögből lássuk vagy tapasztaljuk meg a világot. A 21. század elején ezen sok tekintetben múlhat fejlődésünk, sikerünk, sőt életminőségünk is.
A Telekom támogatásával létrejött konferenciáról, szintén társaságunk jóvoltából, három blogger tudósíthatott élőben.
A TED és a TEDx
A TED 25 éve indult Kaliforniában egy kis, exkluzív és különleges konferenciaként, és mára világszerte fogalommá vált. A konferenciák fővárosának is nevezik, mivel teljesen megváltoztatta a korábban megszokott konferenciaélményt. Mára a TED a világ talán legizgalmasabb, legkeresettebb és legkomolyabb, nem szigorúan szakmai jellegű konferenciája, amelyet az Ideas Worth Spreading (gondolatok, amelyeket érdemes terjeszteni) szlogen fogalmaz meg legtömörebben.
A TED konferenciák 18 perces vagy rövidebb, gondolatébresztő és szórakoztató előadásokkal rendkívül intenzív és inspiráló élményt jelentenek. A TEDx új fejezetet nyitott a TED életében 2009 során: létrehozta a licencalapú TEDx programot, ami az önálló szervezésben megvalósuló, TED-szellemiségű eseményeket fogja össze világszerte – erre utal az x a TED mellett. Az első magyarországi konferenciát 2010-ben rendezték meg TEDxDanubia néven.
A Telekom a hello holnap! kezdeményezésén keresztül támogatja a konferencia megrendezését. A társadalmi felelősségvállalásban élenjáró vállalatként kiemelt feladatunknak tartjuk a társadalom általános szemléletformálását, ezen belül is a tudományos ismeretterjesztés támogatását – ezzel is aktívan hozzájárulunk a digitális felzárkózáshoz és a társadalmi esélyegyenlőség erősítéséhez. Az ország vezető infokommunikációs szolgáltatójaként elköteleztük magunkat, hogy mindenki számára hozzáférhetővé tegyük a tudomány eredményeit a multiplatformos tartalomszolgáltatásaink segítségével. Így az ismeretek, a tudás és az élmények bármikor és bárhol megoszthatók.