Sürgősségi betegellátás
Sikeres mobiltechnológián alapuló betegirányítási rendszer bevezetés a Szegedi Sürgősségi Osztályon
A Magyar Telekom Üzletfejlesztési Igazgatósága a „Betegirányítási rendszer kiépítése a Szegedi Tudományegyetem TIOP-2.2.2-08/2-2009-0008 kódszámú pályázatának keretében a Szent-Györgyi Albert Klinikai Központ részére” tender keretében sikeresen zárta a szolgáltatás kiépítését és bevezetését.
A beruházás keretében egy nemzetközi szinten is egyedülálló fejlett mobiltechnológián alapuló betegirányítási rendszer került kialakításra a Szegedi Tudományegyetem új Sürgősségi Betegellátó Osztályán, melynek célja az ellátás gördülékenyebbé tétele. A rendszer használatával valós időben nyomon követhető az intézmény betegforgalma, működése, ezáltal szolgáltatva hasznos információkat az ellátás optimalizálásához.
A tender keretében a betegfelvételi helyszínek és a kórtermek táblagépekkel lettek felszerelve, melyek segítségével a megérkezésétől a távozásig nyomon követő a páciensek útja. A megoldás segítségével az Intézmény folyamatosan monitorozza az egyes orvos csoportok leterheltségét és szükség esetén átszervezi a ellátó munkát az orvos csoportok között.
A páciensek várótermi monitoron követhetik nyomon, hogy mikor kerülnek sorra és melyik rendelőben fogják őket ellátni.
Lehetőségük van arra is, mindezeket az információkat egy okostelefon alkalmazáson keresztül is megkapják. Ezen felül minden olyan eseményről értesítést kapnak, amely a várakozási idejüket befolyásolhatja.
Az egészségügyi adatok védelme érdekében a rendszer használata NFC képes azonosító kártyához és 3 jegyű PIN kódhoz kötött.
A bevezetést oktatás előzte meg, ahol minden ellátásban részt vevő megismerhette és teszt adatokkal kipróbálhatta a működést.
„A beteglogisztikai megoldás első éles bevezetésével piaci alapon került hasznosításra az Üzletfejlesztési terület 2010-ben indult kutatás-fejlesztési projektje. Látva és érzékelve a pozitív tapasztalatokat már meg is kezdtük az egyeztetéseket a rendszer helyi kiterjesztésére és tervbe vettük a további Mo-i terjesztést és nemzetközi szolgáltatás bevezetést is.” – mondta Pukler Gábor üzletfejlesztési igazgató.
A betegirányítási rendszer a Sürgősségi Osztály nyitásától, 2014 június 2-ától folyamatosan a T-Systems Magyarország eMedSolution kórház informatikai rendszerével összehangoltan támogatja a sürgősségi osztály működését.”
Általános
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2009
(PDF, 4,7 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2008
(PDF, 1,6 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2007
(PDF, 1,4 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2006
(PDF, 1,8 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2005
(PDF, 1,9 MB)
A Magyar Telekom kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2004
(PDF, 2 MB)
A Matáv Rt. kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2003
(PDF, 45,7 MB)
A Matáv Rt. kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2002
(PDF, 486,9 kB)
A Matáv Rt. kutatási-fejlesztési
(K+F) tevékenysége, 2001
(PDF, 501,4 kB)