Menedzselt Informatikai Biztonsági Szolgáltatás (pilot)

Menedzselt Informatikai Biztonsági Szolgáltatás

A Menedzselt Informatikai Biztonsági Szolgáltatás (MIBS) pilot projekt célja a vonatkozó törvényi és iparági szabályozásoknak megfelelő, kiemelt biztonsági és adatvédelmi megoldásokkal rendelkező, professzionális szolgáltató központ induló (pilot) infrastruktúrájának kialakítása, ezáltal lehetővé téve az eddig biztosított különböző biztonsági szolgáltatások konszolidálását és egy rendszerből történő kiszolgálását.

A projekt konszolidálja és fókuszálja az eddig különböző formákban és konstrukciókban létező biztonsági szolgáltatásokat, új alapokra helyezi a szolgáltatási infrastruktúrát és a szolgáltatási modellt, ezáltal egy infrastruktúrából lehetőséget biztosít mind nagyszámú kisebb ügyfél költséghatékony, mind komoly követelményekkel rendelkező nagyobb ügyfelek kiszolgálására.

Az átalánydíjas Menedzselt Informatikai Biztonsági Szolgáltatások igénybevétele az ügyfél számára lehetőséget biztosít mindazon informatikai biztonsági tevékenységek szolgáltatásként történő igénybevételére, amelyek hatékony és megbízható végrehajtása speciális, magas szintű, naprakész informatikai biztonsági szaktudást és többéves szakmai tapasztalatot igényel, ezáltal lehetővé téve számára a működési költségeinek a csökkentését.

A projekt 2010 szeptembere óta nyilvános, jelenleg pilot fázisban működik.

Előnyök:

  • Az ügyfelek számára az informatikai biztonsági eszközök felügyeletével/üzemeltetésével kapcsolatos tevékenységek jelentősen leegyszerűsödnek, a biztonsági üzemeltetés hatékonysága nagymértékben növekszik, és a biztonsági incidensek kezelhetővé válnak.
  • Azáltal, hogy adott biztonsági eseményeket nagyon rövid időn belül észleli a rendszer, az eseményekre/incidensekre az ügyfél időben tud reagálni és nem csak napok múlva, ezáltal az ügyfél rendszerének biztonsági szintje jelentősen emelkedik és a biztonsági incidensekből eredő adatvesztés/rendszerleállás kockázata jelentősen csökken.
  • Az ügyfelek csökkenteni tudják a költségeiket a következő területeken: szakember létszám, oktatási költségek, túlóra/ügyeleti költségek, helpdesk költségek, eszköz költség/amortizáció, szabályozások kidolgozásának költségei.
  • Dedikált szolgáltatásmenedzser felelős az ügyféllel történő kapcsolattartásért és a meghatározott SLA szintek teljesüléséért.
  • Az ügyfél az amúgy is igen szűkös IT erőforrásokat az üzleti rendszereinek üzemeltetésére és a belső IT támogatás biztosítására fókuszálhatja.

 

A komplex szolgáltatáscsomag egyes szolgáltatásai modulárisan, az ügyfelek által az egyedi igényeiknek megfelelően választhatóak ki és kombinálhatóak. A dedikált szolgáltatási modell esetén a szolgáltatások biztosításához szükséges eszközök igény szerint elhelyezésre kerülhetnek mind az ügyfél, mind a Menedzselt Informatikai Biztonsági Szolgáltató központban. A későbbi megosztott szolgáltatási modell esetén a szükséges eszközöket minden esetben a Menedzselt Informatikai Biztonsági Szolgáltató központban helyezik el.

Aktualitás, újdonság

A szolgáltató központ induló (pilot) infrastruktúrája már üzemképes, és teszt jelleggel már jelenleg is biztosít szolgáltatásokat. A teljes körű kereskedelmi szolgáltatás az új infrastruktúra használatával tervezetten 2011 első negyedévében indul.