Sajtóhírek
Budapest,
Az új technika jelentős minőségi változást hozott a
térségben - és hazánkban is -, hiszen a XX. század elejére emlékeztető
kézi-kapcsolású telefonok, illetve központok - amelyeken még kezelő kisasszonyok
segítségével lehetett beszélni - és a század közepét jellemző forgógépes
rendszerű főközpont került kiváltásra egy világszínvonalat jelentő digitális
központ rendszerrel. A beruházás eredményeként Szombathelyen és a környező
településeken rövid időn belül közel 27.000 ügyfél élvezhette a korszerű
technika nyújtotta előnyöket a korábbi rendszerbe kapcsolt 7.600 előfizetővel
szemben.
A falvakban óriási fejlődés következett be a távbeszélő
szolgáltatás területén. A telefon használatának (ma már fel sem fogható)
időszakos korlátai megszűntek, a nap bármely szakában lehetett telefonálni. Az
automata központokkal ellátott településeken is jelentős minőségi változást
érezhetett a lakosság, nem kellett a tárcsahangra várakozni. Ez az érzés
napjainkra már mindennapossá, természetessé vált. A számítógép vezérelte
központrendszer lehetővé tette az eddig még nem ismert szolgáltatások
igénybevételét. Ezek közé tartozik például a hívásátirányítás, a
hívásvárakoztatás, a konferenciabeszélgetés és a beszélgetések korrekt nyomon
követését biztosító hívásrészletezés szolgáltatások.
A beruházás
jelentőségét mutatta, hogy a lebonyolító hazai és külföldi cégek mellett a
magyar és az osztrák kormány képviselői, valamint Ausztria, Franciaország,
Kanada nagykövetei is részt vettek az új központ avatásán 15 évvel ezelőtt. A
kiépített távközlési infrastruktúra ahhoz is hozzájárult, hogy felgyorsult a
világcégek (GM, Philips stb.) letelepedése a térségben.

