Sajtóhírek
Budapest,
A Living Lab Budapest az info-kommunikációs szektorban érdekelt
magántőke, az állami és önkormányzati intézmények, valamint a K&F
tevékenységeket folytató egyetemi és kutató intézmények közötti
szinergiákat használja ki. A Living Lab Budapest aktívan épít a
nagyvárosi környezet által nyújtott kreatív lehetőségekre valamint a
nagyvárosi és ágazati koncentrációban rejlő egyedi előnyökre. A projekt
célcsoportját a városi közösségek innovatív info-kommunikációs
technológiákat használó tagjai alkotják. Ide értendők a helyi cégek,
üzleti vállalkozások, kisközösségek, városi hálózatok, a civil szféra
és a média szereplői, de az itt tanuló diákok vagy a Budapestre
látogató turisták is. A fejlesztés az új info-kommunikációs
alkalmazásokat – pl. a mobil tartalom- és információszolgáltatás új
formáit, az internet-hozzáférés eddig nem ismert eszközeit vagy éppen
új interaktív alkalmazásokat – egy nem profitorientált struktúra
keretei között az itt felsorolt csoportok rendelkezésére bocsájtja,
majd az így nyert tapasztalatokat összegzi és ennek alapján új
fejlesztési irányokat határoz meg.
A „Living Lab Budapest” projekt - a Podmaniczky program részeként -
javíthatja a főváros versenyképességét és hozzájutását az európai uniós
alapokhoz. Európában már 11 országban működnek vagy állnak fejlesztés
alatt info-kommunikációs élő laboratóriumok.
Az együttműködésben résztvevő cégek, egyetemek és önkormányzati
intézmények megállapodtak abban, hogy hatvan napon belül
hatástanulmányban mérik fel a budapesti infokommunikációs igényeket és
lehetőségeket. Ezt követően születik meg a végleges döntés a „Living
Lab Budapest” projekt résztvevőinek köréről és a megvalósítás üteméről.

