Harmonizált európai hívószámok a gyermekekért - Sajtóhírek - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóhírek

Harmonizált európai hívószámok a gyermekekért

Budapest, 2008. május 22.

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány és a Magyar Telekom ma sajtótájékoztatón jelentette be a 116 111 és a 116 000 harmonizált európai hívószámok bevezetését. Június 1-től a Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálata - Európában elsőként - a 116 111 harmonizált európai hívószámon, a Kék Vonal „Megvagy? Eltűnt Gyerekek” szolgáltatása pedig a 116 000-s harmonizált európai hívószámon érhető el. A Magyar Telekom lehetővé tette a hívószámok országos elérhetőségét, továbbá ebben az évben több millió forint adománnyal támogatja az Alapítvány célkitűzéseit.

2007-ben az Európai Bizottság határozatot fogadott el a 116-tal kezdődő hatjegyű telefonszámok társadalmilag hasznos célra történő egységes használatáról az Európai Unió tagországaiban. A cél az volt, hogy bizonyos, a társadalom számára fontos és hasznos szolgáltatások ugyanazon a hívószámon legyenek elérhetők, hasonlóan az egész Európában egységesen használt 112-es segélyhívó számhoz.

  • Az Európai Unió a tagországokban működő nemzeti gyerektelefon szolgálatok részére a 116 111-es hívószámot jelölte ki. A gyerektelefonok egységes szakmai elvárások alapján működő, 116 111 hívószámot használó jövőbeli hálózatának a Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálata az első tagja, és Európában Magyarország az első ország, amely a gyerektelefonok számára kijelölt harmonizált számot bevezeti.

  • A 116 000 hívószámot azzal a céllal jelölte ki az Európai Unió, hogy az eltűnt gyerekek, illetve az őket kereső felnőttek Európában egységesen hozzáférhető módon, egységes szakmai színvonalon kaphassanak segítséget. A 116 000 hívószámot eddig Görögországban vezették be és használják. A Kék Vonal „Megvagy? Eltűnt Gyerekek” szolgáltatása Európában másodikként lép be a kialakítandó hálózatba.

Mindkét hívószám az év minden napján, napi 24 órában ingyenesen hívható közvetlenül, előhívószám nélkül.

A Magyar Telekom lehetővé tette a hívószámok országos elérhetőségét, továbbá ebben az évben több millió forint adománnyal támogatja az Alapítvány célkitűzéseit.

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek