Sajtóhírek

A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány és a Magyar Telekom ma sajtótájékoztatón jelentette be a 116 111 és a 116 000 harmonizált európai hívószámok bevezetését. Június 1-től a Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálata - Európában elsőként - a 116 111 harmonizált európai hívószámon, a Kék Vonal „Megvagy? Eltűnt Gyerekek” szolgáltatása pedig a 116 000-s harmonizált európai hívószámon érhető el. A Magyar Telekom lehetővé tette a hívószámok országos elérhetőségét, továbbá ebben az évben több millió forint adománnyal támogatja az Alapítvány célkitűzéseit.

Budapest,

2007-ben az Európai Bizottság határozatot fogadott el a 116-tal kezdődő hatjegyű telefonszámok társadalmilag hasznos célra történő egységes használatáról az Európai Unió tagországaiban. A cél az volt, hogy bizonyos, a társadalom számára fontos és hasznos szolgáltatások ugyanazon a hívószámon legyenek elérhetők, hasonlóan az egész Európában egységesen használt 112-es segélyhívó számhoz.

  • Az Európai Unió a tagországokban működő nemzeti gyerektelefon szolgálatok részére a 116 111-es hívószámot jelölte ki. A gyerektelefonok egységes szakmai elvárások alapján működő, 116 111 hívószámot használó jövőbeli hálózatának a Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálata az első tagja, és Európában Magyarország az első ország, amely a gyerektelefonok számára kijelölt harmonizált számot bevezeti.

Mindkét hívószám az év minden napján, napi 24 órában ingyenesen hívható közvetlenül, előhívószám nélkül.

A Magyar Telekom lehetővé tette a hívószámok országos elérhetőségét, továbbá ebben az évben több millió forint adománnyal támogatja az Alapítvány célkitűzéseit.

Kérdésed van? Keress engem bátran:
Sajtókapcsolatok
Vállalati Kommunikációs Igazgatóság
Szponzoráció
Szponzorációval kapcsolatban az alábbi e-mail címre írjon: