A Kék Vonal Gyermekkrízis Alapítvány és a Magyar
Telekom ma sajtótájékoztatón jelentette be a 116 111 és a 116 000 harmonizált
európai hívószámok bevezetését. Június 1-től a Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági
Telefonszolgálata - Európában elsőként - a 116 111 harmonizált európai
hívószámon, a Kék Vonal „Megvagy? Eltűnt Gyerekek” szolgáltatása pedig a 116
000-s harmonizált európai hívószámon érhető el. A Magyar Telekom lehetővé tette
a hívószámok országos elérhetőségét, továbbá ebben az évben több millió forint
adománnyal támogatja az Alapítvány célkitűzéseit.
Sajtóhírek
2008. 05. 22. 00:00:00
Budapest,
2007-ben az Európai Bizottság határozatot fogadott el a
116-tal kezdődő hatjegyű telefonszámok társadalmilag hasznos célra történő
egységes használatáról az Európai Unió tagországaiban. A cél az volt, hogy
bizonyos, a társadalom számára fontos és hasznos szolgáltatások ugyanazon a
hívószámon legyenek elérhetők, hasonlóan az egész Európában egységesen használt
112-es segélyhívó számhoz.
- Az Európai Unió a tagországokban működő nemzeti gyerektelefon szolgálatok részére a 116 111-es hívószámot jelölte ki. A gyerektelefonok egységes szakmai elvárások alapján működő, 116 111 hívószámot használó jövőbeli hálózatának a Kék Vonal Gyermek- és Ifjúsági Telefonszolgálata az első tagja, és Európában Magyarország az első ország, amely a gyerektelefonok számára kijelölt harmonizált számot bevezeti.
Mindkét hívószám az év minden napján, napi 24 órában ingyenesen hívható
közvetlenül, előhívószám nélkül.
A Magyar Telekom lehetővé tette a
hívószámok országos elérhetőségét, továbbá ebben az évben több millió forint
adománnyal támogatja az Alapítvány célkitűzéseit.
Kérdésed van? Keress engem bátran:
Sajtókapcsolatok
Vállalati Kommunikációs Igazgatóság

Szponzoráció
Szponzorációval kapcsolatban az alábbi e-mail címre írjon:
