A MATÁV
(NYSE: MTA.N, BÉT: MTAV.BU), Magyarország vezető távközlési
szolgáltatója folytatódó nagymértékű növekedésről számolt be, amikor
közzétette 1998. évi gazdasági és működési eredményeit.
A Matáv közzéteszi 1998. évi eredményeit: Erős kereslet és javuló hatékonyság a növekedés motorja
1999. 02. 12. 00:00:00
Budapest,
- A bevétel 25,2%-kal nőtt, és elérte a 318,1 milliárd forintot, szemben az 1997-es 253,9 milliárd forinttal.
- A nyereség 61,9%-kal - a bevétel növekedési arány több, mint kétszeresével - emelkedett, és elérte az 58,3 milliárd forintot az előző évi 36,0 milliárd forinttal szemben. A nyereségráta 18,3%-ra nőtt az előző évi 14,2%-ról.
- Az egy részvényre jutó eredmény 56,2 forint, ami 61,9 %-os növekedésnek felel meg.
- Az EBITDA (pénzügyi költségek, adó és amortizáció előtti eredmény) elérte a 149,7 milliárd forintot. Az EBITDA ráta 47,1%-ra nőtt az 1997. évi 45,2%-ról.
- A működési eredmény 29,8%-kal emelkedett, és elérte a 96,1 milliárd forintot, míg a működési eredményráta 30,2%-ra nőtt az 1997. évi 29,2%-kal szemben.
- 1998 volt az első év, amikor a Matáv beruházásainak már majdnem egészét saját forrásból finanszírozta. 1998-ban a nyereség és az értékcsökkenés a beruházások 96%-át tette ki.
Straub Elek, elnök-vezérigazgató így
értékelte az eredményeket: ?Az első teljes tőzsdei évünkben sikeresen
megfeleltünk a piac magas szintű elvárásainak. Az 1998. évi kimagasló
eredményeink azt bizonyítják, hogy képesek voltunk ügyfeleink igényeit
versenyképes áron kínált, kiváló minőségű termékekkel és
szolgáltatásokkal kielégíteni, továbbá eredményesek voltak a
költségcsökkentés és hatékonyságnövelés érdekében tett lépséseink is."
A MATÁV 1998-as kiváló gazdasági eredményeinek fő forrása az ügyfélkör
és a szolgáltatások tovább folytatódó jelentős bővülése volt:
- Belföldi távközlési bevételek 29,7%-kal nőttek 1997-hez képest, és az összes bevétel közel 60%-át tették. 1998-ban a vezetékes telefonvonalak száma mintegy 268 ezerrel, azaz 11%-kal nőtt, és az ISDN csatornákkal együtt megközelíti a 2,7 milliót. A vonalsűrűség közel 12%-kal nőtt 1997 végétől és 35,4-re emelkedett 100 lakosra vetítve. A hálózatnak már 75,7%-a digitalizált, ami lehetővé teszi a szolgáltatásminőség további javítását.
- A mobil távközlési bevételek az előző évhez képest 28,1%-kal, 61,7 milliárd forintra nőttek. A növekedés fő forrása a GSM előfizetők számának emelkedése volt, ami közel 184 ezres bővüléssel 1998 végére meghaladta az 546 ezer előfizetőt. 1998-ban az átlagos előfizetői telefonhasználat továbbra is magas maradt, az előfizetők átlagban havi 221 percet telefonáltak.
- Fenntartottuk az adatkommunikációs szolgáltatások erőteljes növekedését. A bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevétele 46,7%-kal, 17,7 milliárd forintra nőtt 1997-hez képest. A menedzselt bérelt vonali összeköttetések száma több mint 60%-kal, 5170-re nőtt 1998-ban, az ISDN csatornák száma pedig 83%-os növekedéssel meghaladta a 70 ezret.
- Internet szolgáltatásunk is gyors ütemben bővül. 1998 végén az előfizetők száma meghaladta a 32 ezret, ami 1997-hez képest igen jelentős, 148%-os növekedést mutat. 1998 negyedik negyedévében Origó néven magyar nyelvű Internet tartalomszolgáltatást indítottunk, amely a bevezetését követő egy hónapon belül az ország egyik legnépszerűbb internet honlapjává vált.
- 1998 őszén megkezdtük új vonalmegrendelések ösztönzésére indított értékesítési akciónkat. Összességében az akció 125 ezer új megrendelést eredményezett, ami az alapszolgáltatásaink iránti jelentős igény meglétét bizonyítja.
- Folytattuk a Világkártya szolgáltatás sikeres piacbővítését. A Világkártya segítségével világszerte bárhonnan bárhová telefonálhatnak ügyfeleink, beleértve a belföldi hívásokat is, úgy, hogy a hívások díjai az otthoni vonalra kerülnek kiszámlázásra. Az év végéig több mint 40 ezer kártyát aktiváltunk, ami jelzi az új termék vonzerejét és kényelmes használatát.
- A legnagyobb üzleti ügyfeleink belső kommunikációs igényeinek kielégítésére vezettük be a Vállalati Magánhálózat (Corporate Network) szolgáltatásunkat. Ezen a már teljesen liberalizált piaci szegmensen a Matáv elsőként jelent meg ilyen típusú szolgáltatással.
Kérdésed van? Keress engem bátran:
Sajtókapcsolatok
Vállalati Kommunikációs Igazgatóság

Szponzoráció
Szponzorációval kapcsolatban az alábbi e-mail címre írjon:
