Sajtóközlemények

Internetes bankolás a Kereskedelmi és Hitelbank Rt.-nél

Budapest, 2000. december 20.

2000 decemberének második felében e-bank néven egyedülállóan biztonságos lakossági internetes banki szolgáltatást indított el a Kereskedelmi és Hitelbank Rt. A MATÁV csoport és a K&H együttes információtechnológiai fejlesztéseinek és szolgáltatási megállapodásának eredményeképpen kiemelkedően biztonságos internetes banki szolgáltatás indulhat el, és az ügyfelek pénzügyi tranzakcióit digitális aláírással történő védelem is szavatolja.

A magyar piacon elsőként több rétegű védelem szavatolja a december közepén indított lakossági internetes banki szolgáltatás egyedi biztonságát. A chipkártyás ügyfél-azonosítás és nyilvános kulcsú infrastruktúrán alapuló hitelesítő központi szolgáltatás mellett az ügyfél és a bank közötti üzenetváltást digitális aláírás is védi.

A technológia közös fejlesztésen alapul. A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. és a Matáv csoport közötti együttműködési megállapodás értelmében az e-bank rendszer web szerverét a Matávnet Rt. üzemelteti, míg a Matáv Rt. mint a "digitális igazolványokat" Hitelesítő Központ vesz részt a programban.

A bevezetési szakaszban a szolgáltatás eléréséhez szükséges eszközöket térítésmentesen bocsátja a regisztrált ügyfelek rendelkezésére a Kereskedelmi és Hitelbank Rt. és a Matávnet Rt. A két vállalat eltekint az e-bank internet-hozzáférési költségétől is. Természetes azonban, hogy az ügyfél csak internet felhasználóként, tehát annak előfizetőjeként tudja az e-bankot igénybe venni.

Az e-bank használatához szükséges eszközöket - így az azonosító chipkártyát, a chipkártya-olvasót és a rendszer személyi számítógépre telepítéséhez szükséges CD-t - egy csomagban kapja kézhez az ügyfél. A CD útmutatása alapján a rendszer egyszerűen és rövid idő alatt telepíthető mind otthoni, mind pedig irodai környezetben.

A K&H e-bankja virtuális bankfiókként működik: egyik fontos feladata a gyors és átfogó tájékoztatás (ún. nyitott oldalain keresztül) a teljes banki termékkört és banki szolgáltatásokat illetően. Másik, "védett oldala" a lakossági banki műveletek, tranzakciók lehetővé tétele saját ügyfelei számára elektronikus úton, az internetes kapcsolaton keresztül. A bevezetési szakaszban az ügyfelek az interneten keresztül szinte valamennyi forint alapú lakossági bankszámlájukhoz és bankkártyájukhoz kapcsolódó szolgáltatást igénybe vehetik, és hiteltörlesztő előminősítést is végezhetnek.

A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. a jövőben az e-bank szolgáltatások körét folyamatosan bővíti, és egyebek mellett kiterjeszti az értékpapír műveletekre is.

A Kereskedelmi és Hitelbank Rt. valamennyi jelenlegi és jövőbeni, Lakossági Bankszámlával rendelkező ügyfele teljes körűen 2001 tavaszától veheti igénybe a magyar piacon egyedülállóan biztonságos K&H e-bank szolgáltatást.

Rejtő E. Tibor, a Kereskedelmi és Hitelbank Rt. vezérigazgatója szerint az e-bank olyan korszerű, kényelmes és egyedülállóan biztonságos internetes banki szolgáltatás, amelynek segítségével a jövőben az ügyfelek megkeresése terén gyors előrehaladást érhetnek el.
"Az internetes banki szolgáltatások iránti kereslet széles körben megvan Magyarországon, de a megfelelő biztonsági feltételek hiánya miatt eddig igen kevesen használták ki a benne rejlő lehetőségeket. Az általunk elsőként bevezetésre kerülő biztonsági tényezők szavatolják a jövőben az ügyfelek teljes körű védelmét." - tette hozzá.

Straub Elek, a Matáv elnök-vezérigazgatója kiemelte, hogy jelentős információtechnológiai fejlesztés és együttműködés valósult meg az elmúlt több mint 8 hónapban.
"A K&H Bank egyik fontos feladatának megvalósítását és üzemeltetését bízta a Matáv csoportra. A MATÁV megbízható, stabil és szakmailag megfelelő színvonalú szolgáltatásokat képes nyújtani banki partnereinek. Átvállalunk olyan feladatokat, amelyek egyébként állandó erőforrásokat kötnének le a banknál. Így a bank a szorosan vett banki termékek, szolgáltatások hatékonyabb fejlesztésére, a banki versenyelőnyök további erősítésére koncentrálhat." - mondta.