Sajtóközlemények

A Matáv számlázási rendszere kiváló minősítést kapott

Budapest, 2000. február 10.

A nemzetközi SGS-csoporthoz tartozó SGS Hungária mint független tanúsító szervezet 1999 decemberében helyszíni audit során tanúsította, hogy a Matáv számlázási területén kifejlesztett minőségügyi rendszer megfelel az ISO 9001 szabványnak. A távközlési cégek közül harmadikként sikerült megfelelni a hatósági elvárásoknak, és bizonyítani a számlázási rendszerünk zártságát és pontosságát. (Az első a Westel 900, a második az Első Pesti Telefontársaság volt, mindkettő a Matáv Csoport tagja.)

Belső igény és külső követelmény volt a marketingrendszerek fejlesztése és a szakmai üzemeltetés minőségének javítása. A KHVM és a HÍF szorgalmazta, hogy a Matáv mielőbb hitelesített rendszerrel szolgáltasson számlákat az ügyfeleknek. A munka 1999. január végén a munkafolyamatok feltérképezésével indult. Márciusban elkészült a marketingrendszerek minőségbiztosítási kézikönyve, majd elkezdődött a folyamatok leírása és a rendszer kialakítása. 1999 második felében a próbaüzem és a próbaaudit sikeresen lezajlott. A marketingrendszerek területe megkapta az ISO-tanúsítást.

A MATÁV az elmúlt három évben folyamatosan fejlesztette számlázási rendszerét. A MATÁV szolgáltatási területén bevezetett egy olyan új rendszert, amely a telefonos szolgáltatások nyilvántartását, a hívásadatok gyűjtését és számlázását szolgálja. Ezt követően telefonközpontjainak és számlázási rendszerének zártságát és pontosságát angol szabványok szerint - mivel ilyen hazai szabványok nem voltak - hitelesítette, ezzel megfelelt egy nagyon szigorú nyugat-európai értékrendnek. Közben bevezetett egy másik számlázási rendszert is, amellyel az adatátviteli szolgáltatásait számlázza. E két rendszer fejlesztésére és szakmai üzemeltetésére szereztük meg az ISO-tanúsítványt.

Az új minőségügyi rendszer előnye az, hogy az ügyfél számlája szabályozott munkafolyamat eredményeként készül, pontos információkat tartalmaz, és ezt a rendszert egy független cég félévente felülvizsgálja. Mindez növeli az ügyfél bizalmát a vállalat számlázási rendszere iránt. Emellett a Matáv megfelel a hatósági elvárásoknak, és az ISO-tanúsítványnak köszönhetően a mindenkori minőségfelügyeleti díjnak csak a felét kell fizetnie.

A rendszer fejlesztése folytatódik, amely a jelenleg projektként működő "Adattárház" tevékenységgel bővül majd ki.