A Matáv 2004. I. félévi eredményei - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

A Matáv 2004. I. félévi eredményei

Budapest, 2004. augusztus 12. 00:00

2004. féléves eredmények: stabil pénzügyi és működési eredmények a szabályozási és versenykörnyezeti hatások ellenére.

Főbb eredmények:

  • A bevételek kismértékben, 0,4%-kal 297,9 milliárd forintra (1.163,4 millió euróra) nőttek 2004. I. félévben 2003. I. félévhez viszonyítva a magasabb mobil és adatátviteli bevételeknek köszönhetően, amelyeket ellensúlyozott a belföldi és nemzetközi, valamint az egyéb forgalmi bevételek csökkenése.
  • Az EBITDA 2,3%-kal 126,1 milliárd forintra csökkent, az EBITDA ráta 42,3%-ot ért el.
  • A tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg 35,4 milliárd forintot tett ki. Ebből a vezetékes szegmensre 14,6 milliárd forint, a mobilra 17,3 milliárd forint, a MakTelre pedig 3,5 milliárd forint jutott.
  • A vezetékes szegmensben a bevételek 6,4%-kal csökkentek, az EBITDA ráta 36,3% volt.
  • A mobil szegmens bevételei 4,4%-kal nőttek, EBITDA rátája 41,6% volt 2004. I. félévben. A T-Mobile Magyarország megőrizte vezető pozícióját, piaci részesedése 2004. június végén 47,7% volt.
  • A nemzetközi szegmensben a bevételek 4%-kal nőttek, az EBITDA ráta 51,7%-ot ért el. Az EBITDA kismértékben, 17,4 milliárd forintra csökkent az előző év azonos időszakában elért 18 milliárd forinttal szemben.
  • A csoportszintű üzleti eredmény 57,6 milliárd forintra csökkent főként az értékcsökkenési leírás 10,8%-os növekedése következtében. A nettó eredmény 30,3 milliárd forintra (118,3 millió euróra) mérséklődött.
  • Az üzleti tevékenységből származó nettó cash-flow 101,3 milliárd forintra nőtt az EBITDA csökkenése és az alacsonyabb működőtőke-igény együttes hatásának következtében. A befektetési tevékenységre fordított nettó cash-flow 38,7 milliárd forintra csökkent. Ez a tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg (elsősorban a vezetékes szegmensben tapasztalt) növekedésének, valamint az akvizíciókra fordított összeg csökkenésének és ingatlanértékesítésekből származó bevételnövekedésnek együttes hatása. A pénzügyi tevékenységre fordított nettó cash-flow 49,1 milliárd forintot tett ki, ami elsősorban az anyavállalat által kifizetett magasabb osztalékkal és ebből kifolyólag magasabb hitelfelvétellel magyarázható.
  • A nettó adósság-állomány 41,5 milliárd forinttal csökkent 2003. június vége óta, így az eladósodottsági ráta (a nettó adósságnak a nettó adósság + saját tőke + kisebbségi részesedésekre vetített aránya) 34,6%-ot tett ki a 2003. június végi 36,6%-kal szemben.

Straub Elek, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban elmondta:
"Az év első felében csoportszinten kiegyensúlyozott pénzügyi és működési eredményt értünk el. A szabályozói és versenykörnyezetben tapasztalható erősödő nyomás következtében - a várakozásoknak megfelelően - a vezetékes szegmensben csökkentek a bevételek és az EBITDA. A szabályozó hatóság júniusban nyilvánosságra hozta a Matáv új hálózat-összekapcsolási referenciaajánlatára vonatkozó határozatát. Ennek következtében a díjak tovább csökkentek januárhoz képest, így az összekapcsolási forgalmi díjak megközelítették az Európai Unióban alkalmazott árakat. A második negyedévben új szolgáltató jelent meg a magyarországi vezetékes távközlési piacon, ami még kiélezettebbé tette az ügyfelekért folytatott versenyt. Az ADSL elterjesztését célzó program tovább folytatódott. Az anyavállalatnál az egy alkalmazottra jutó vonalszám meghaladta a 353-at (múlt év június végén ez az érték 341 volt). A mobil szegmensben sikeresen lezajlott a Westel névváltása. Az új márkanév, a T-Mobile Magyarország gyorsan ismertté vált, fogadtatása igen kedvező volt. Zökkenőmentesen elindult a mobil számhordozhatóság is. A szegmens kedvező pénzügyi eredményeket mutatott fel annak köszönhetően, hogy az ügyfélkör értékének maximalizálására, valamint az ügyfélmegszerzési és ügyfélmegtartási költségek optimalizálására egyaránt nagy hangsúlyt fektettünk. A bevételekre nehezedő nyomás ellenére a MakTel az év első felében magas EBITDA rátát ért el. Végül, a második negyedév végén a Matáv kifizetette a 2003. gazdasági év után megállapított osztalék nagy részét. Ennek következtében eladósodottságunk közel 35%-ra nőtt, ami összhangban van a tavaly márciusban bejelentett osztalékpolitikával."

Vezetékes szegmens: változatlan vonalszám, a kedvezményes díjcsomagokat választók számának növekedése, erősödő piaci nyomás

A vezetékes szegmens bevételei 6,4%-kal 153,9 milliárd forintra mérséklődtek, az EBITDA ráta pedig 36,3% volt. A belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek együttesen 13,2%-kal csökkentek, elsősorban az alacsonyabb forgalom és az árengedmények következtében. A bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevételei ugyanakkor 23,2%-kal tovább nőttek az internetelőfizetői (és azon belül az ADSL-előfizetői) szám bővülésének köszönhetően. Az összes vonalszám csupán 0,5%-kal csökkent 2003. I. félévhez képest, és gyakorlatilag nem változott 2004. I. negyedévhez képest. Ez azt jelzi, hogy a Matáv sikeresen megállította a vonalszám csökkenését. 2004. június végén a Matáv összes vezetékes vonalának 18,6%-a ISDN csatorna volt. Előfizetőink mintegy 55%-a választotta valamelyik kedvezményes díjcsomagot, ami 2004. II. negyedév végén 1,6 millió előfizetőt jelentett. A sikeres ADSL-program eredményeként 2004. I. félév végén az ADSL csatlakozások száma 142 430 volt. Az Axelero, a Matáv internetes leányvállalata 44% körüli piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a kapcsolt vonali internetszolgáltatók között, 2004. június végén 233 989 internetelőfizetővel rendelkezett (éves szinten 35,2%-os növekedés).

Mobil szegmens: sikeres névváltás, javuló ügyfélkör, kedvező eredmények az erős verseny ellenére

A mobil szegmens bevételei 4,4%-kal nőttek a magasabb forgalmi, értéknövelt szolgáltatásokból és készülékértékesítésből származó bevételeknek köszönhetően. Az EBITDA 52,8 milliárd forintra nőtt, az EBITDA ráta 41,6%-ot tett ki. Az üzleti eredmény 5,7%-kal csökkent, mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége 2004 első negyedévben került elszámolásra. A T-Mobile Magyarország 47,7%-os részesedéssel megőrizte vezető pozícióját az erős verseny jellemezte piacon, június végén a GSM penetráció 81,2% volt. A T-Mobile Magyarország előfizetőinek száma meghaladta a 3,9 milliót 2004. I. félév végén. Ugyanezen időszakban a szerződéses ügyfelek aránya 26,9%-ra nőtt a teljes ügyfélkörön belül, a 2003. I. félév végi 25,5%-kal szemben. Az átlagos ügyfélmegszerzési költség 20,7%-kal 10 284 forintra csökkent 2004. I. félévben az egy évvel korábbi 12 974 forintról. Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a belépési díj és a SIM kártya költségének különbsége), valamint az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vesszük figyelembe. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 111-re nőtt 2004. I. félévben az egy évvel korábbi 110-ről. Az ARPU (egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel) 4 923 forintra csökkent; az ARPU értéke a szerződéses ügyfelek esetében 12 103 forintot tett ki, az előre fizetett kártyás ügyfeleknél pedig 2 349 forint volt. Az új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan kismértékben nőtt a forgalom, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, valamint a szabályozói hatások azonban kedvezőtlen hatással voltak az ARPU-ra. Az értéknövelt szolgáltatásokból (döntően SMS) származó bevétel 595 forintra nőtt (12,1%-os részesedés az ARPU-n belül), az előző év azonos időszakában elért 550 forinthoz (10,6%-os részesedés az ARPU-n belül) képest. A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült alacsonyan tartani, 2004. I. félévben 11,1% volt. A lemorzsolódás mind az előre fizetett kártyás, mind a szerződéses ügyfelek körében csökkenést mutatott 2003. I. félévhez képest.

Nemzetközi szegmens: továbbra is magas EBITDA ráta a korlátozott bevételnövekedés ellenére

A nemzetközi szegmens bevételei 4%-kal 33,7 milliárd forintra nőttek 2004. I. félévben, elsősorban a kedvező árfolyamváltozásnak köszönhetően. A mobil távközlési szolgáltatásokból származó bevételek növekedtek, s emelkedtek a belföldi forgalmi bevételek is, azonban a nemzetközi forgalmi bevételek visszaestek. Az EBITDA 17,4 milliárd forintot tett ki, 51,7%-os EBITDA ráta mellett. Az alkalmazottak záró létszáma 4,1%-kal 3 543-ra csökkent a II. negyedév végére az előző év azonos időszakához képest. A vezetékes vonalsűrűség Macedóniában 29% körül volt, a mobil penetráció 38%-ra nőtt a 2003. I. félévi 21%-ról. A vezetékes előfizetők száma 623 741-re emelkedett, ami 1,9%-os növekedés az előző évi értékhez képest. Ezen belül az analóg előfizetők száma nagyjából változatlan, 584 429 volt, az ISDN csatornák száma ugyanakkor 46,1%-kal 39 312-re emelkedett. A mobil előfizetők száma 51,1%-kal 623 285-re nőtt, ami nagyjából megegyezik a vezetékes előfizetők számával. A MakTel mobil piaci részesedése 80% volt 2004. június végén. Az internetelőfizetők száma 2004. II. negyedév végére 56 426-ra nőtt (éves szinten 34,4%-os emelkedés).

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek