Elkészült a Matáv 2005-2006. évi középtávú stratégiája - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

Elkészült a Matáv 2005-2006. évi középtávú stratégiája

Budapest, 2004. augusztus 12. 00:00

A távközlési piac liberalizációja óta folyamatosan erősödik a verseny, ennek eredményeképp a szolgáltatók egyre olcsóbb ajánlatokkal jelennek meg a piacon. A Matáv, annak érdekében, hogy tovább erősítse versenyképességét, s még kedvezőbb konstrukciókat kínálhasson ügyfeleinek, középtávú stratégiájában a hatékonyságnövelést helyezi előtérbe. A vállalat vezetése elkötelezte magát egy Értékteremtő Program megvalósítása mellett, amely a következő főbb elemekből áll: a Csoport-szinergiák kihasználása, a belső hatékonyság javítása, az akvizíciók nyújtotta növekedési lehetőségek kiaknázása. Ennek megvalósítására a Matáv átfogó programot dolgozott ki, amely biztosítja az egyes üzletágak teljesítményének növelését, különös tekintettel a vezetékes vonalak számának megőrzésére, a szélessávú internet elterjesztésére, a mobil üzletág jövedelmezőségének fokozására, valamint a költségek jelentős csökkenésére. A program hatásának köszönhetően a Csoport EBITDA rátája a 2005-2006-os években meghaladja a 40 százalékot, 2005-ben és 2006-ban egyszámjegyű bevétel-növekedéssel.

A Matáv 1997. évi tőzsdei bevezetése óta - a távközlési piac liberalizációját követő egyre intenzívebb versenyhelyzetben is - megőrizte vezető szerepét a belföldi vezetékes távközlési piacon. A mobil és nemzetközi szegmensekben végrehajtott sikeres akvizíciók hozzájárultak a Matáv stabil pénzügyi eredményeihez. Az elmúlt néhány hónapban részletes elemzés készült a Matáv Csoport tevékenységéről, pénzügyi és piaci helyzetéről. Ez alapján a Matáv véglegesítette a 2005-2006. évi középtávú stratégiai tervét és célkitűzéseit.

Organikus fejlődést elősegítő stratégia

A vállalatvezetés kidolgozott egy átfogó programot, amely valamennyi üzletág teljesítményének növelését magában foglalja.

A vezetékes előfizetések lemorzsolódásának megállítása és a trend megfordítása

A magyarországi vezetékes vonalak száma évek óta csökkent. Az aktív reklámkampánnyal egyidejűleg bevezetett új, versenyképes csomagjaink segítségével sikerült megállítani a lemorzsolódást. A Matáv vezetékes üzletága a jövőben is agresszív termékstratégiát folytat olyan új termékek bevezetésével, amelyek vonzóbbá teszik az analóg vonalak használatát. A vezetékes üzletág fellendítésének első lépéseként új, kedvezményes internethasználatot biztosító tarifacsomagokat kínálunk ügyfeleinknek. Ezt követően - kihasználva a Matáv Csoport fejlődő és bővülő szélessávú platformját - új, innovatív kedvezményes hangátviteli megoldásokkal, valamint a tartalomszolgáltatásokhoz kapcsolódó termékekkel jelenünk meg a piacon. A Matáv mind a saját, mind a helyi szolgáltatók területén arra törekszik, hogy a növekedési lehetőségeket a vezetékes üzletágban kiaknázza.

Az ADSL penetráció gyors növelése

2003 folyamán a Matáv megháromszorozta a magyarországi ADSL előfizetők számát, amely az év végére meghaladta a 100 ezret. A cél 2004 végére a 200 ezres előfizetői szám elérése. Az ADSL kulcsfontosságú szerepet játszik a vezetékes vonalak számának megőrzésében. Az új, differenciált termékkínálat, a szélessávon elérhető tartalomszolgáltatások, az átgondolt árpolitika és a folyamatos reklámkampányok eredményeképp a Matáv ADSL előfizetőinek száma 2006-ra várhatóan meghaladja a 400 ezret.

A vezető pozíció megőrzése a mobil piacon

A Matáv Csoport mobil üzletága, a T-Mobile Magyarország Rt. (T-Mobile) az ország vezető mobilszolgáltatója 47% körüli piaci részesedéssel. A mobilpiacot azonban intenzív versenykörnyezet jellemzi, a versenytársak agresszív marketingtevékenységet folytatnak piaci részesedésük növelése érdekében, ezért a T-Mobile stratégiát dolgozott ki vezető szerepének megvédésére, mely négy fő kezdeményezésre épül:

- A T-Mobile világos árazási stratégiájával hatékonyan tud válaszolni a versenytársak lépéseire, elkerülve a felesleges árcsökkentéseket. Ilyen módon megvédi mind a piaci részesedését, mind a piaci értéket.

- A T-Mobile egyedülálló ügyfélérték-kezelési rendszert használ az egyes ügyfelek által képviselt érték megállapítására. Egy telítődéshez közeli piacon ez a rendszer alapvető fontosságú eszköze az ügyfelek megtartásának, valamint a megcélzott ügyfélszegmensek és mikroszegmensek elérésének. Az ügyfélérték alapú ügyfélkiszolgálás és a proaktív értékesítés segítségével a T-Mobile maximalizálni tudja az ügyfélkör által teremtett értéket úgy, hogy közben optimális szinten tartja az ügyfélmegtartásra és az ügyfélszerzésre fordított költségeket.

- A T-Mobile portfóliójában magas a nagyobb beszédforgalmat generáló és hosszabb távú hűségszerződésekkel rendelkező előfizetéses ügyfelek aránya, és a marketingkezdeményezések (pl. készülékcsere, hűségprogram, stb.) arra irányulnak, hogy ez az előny fennmaradjon.

- A vállalat névváltásával a T-Mobile Magyarország Rt. számára elérhetővé vált a T-Mobile nemzetközi termékportfóliója. Ezt kihasználva a vezetés erősíteni kívánja a vállalat versenypozícióját, és innovatív termékekkel teszi vonzóbbá kínálatát az ügyfelek számára. Az ügyfelek az átnevezés többletelőnyeit élvezve elsőként a nem hangalapú tartalomszolgáltatások széles skáláját és vonzó roaming feltételeket vehetik igénybe.

Jelentős megtakarítások a MakTel költséghatékonyságának javításával

A menedzsment a Matáv nemzetközi leányvállalata, a MakTel Csoport számára is kidolgozott egy Értékteremtő Programot. Eredményeképp nő a kínálat vonzereje és az értékesítés hatékonysága a lakossági vezetékes üzletágban. További növekedés érhető el a folyamatosan bővülő mobilpiacon is. Emellett sor kerül a MakTel Csoport szervezetének racionalizálására.

A Matáv Csoport belső hatékonyságának folyamatos javítása

Erősödik a verseny a hazai távközlési piacon, a szolgáltatók új és egyre olcsóbb díjcsomagokkal jelennek meg. A Matáv is arra törekszik, hogy ügyfelei minél több kedvezményes díjcsomag közül választhassanak, és olcsóbban telefonálhassanak. Ennek érdekében azonban javítani kell a Matáv Csoport hatékonyságát, csökkenteni költségeit, melynek része a létszám-racionalizálás is.

A működési hatékonyság javítása érdekében számos célkitűzés született, többek között az anyavállalatnál végrehajtandó munkaerőhatékonyság-növelés, amelynek eredményeképpen a Matávnál az egy alkalmazottra jutó vezetékes vonalak száma 2006 végére 500 fölé emelkedik (ez a szám megfelel a legjobb nyugat-európai trendeknek). Előzetes becslések alapján 2004-ben a Matáv létszám-racionalizálásának költsége mintegy 16 milliárd forint lesz. Ezen felül a Matáv Csoporthoz tartozó leányvállalatok létszáma átlagosan 17,3%-kal csökken, ennek becsült költsége további 6,7 milliárd forint. Az átlagos létszámcsökkenés mértékénél arányaiban magasabb vezetői pozíciószám megszűntetését tervezzük, ezzel tovább javítva a hatékonyságot. A Matáv Csoport költségei 2006-ra várhatóan 19,5 milliárd forinttal csökkennek a létszám- és költségcsökkentés együttes hatásaként. A létszám-racionalizálásról jelenleg folynak a tárgyalások az érdekképviseleti szervezetekkel.

Az integráció és a DT Csoporton belüli szinergiák kihasználása

Integrált távközlési szolgáltatóként a Matáv Csoport pozíciója a Deutsche Telekom (DT) Csoporton belül lehetővé teszi, hogy a szinergiákat kihasználva csökkentse a költségeket, új bevételeket teremtsen és javítsa versenypozícióját.

Erre példa a T-Systems Hungary (TSH) vegyesvállalat létrehozása. A TSH olyan partneri viszonyt hoz létre a Matáv és a T-Systems International (TSI) között, amely többlet értéket teremt a kiszervezési (outsourcing) és a rendszerintegrációs piacokon való terjeszkedés, valamint a nemzetközi hívásforgalom további növekedése révén. A Matáv és a TSI megállapodott arról, hogy nemzetközi hálózati és forgalmi szolgáltatásokat nyújtanak Délkelet-Európában az egyes országokban létrehozott hálózati csatlakozási pontokon keresztül. Romániában már megkezdte működését az első hálózati csatlakozási pont. Bulgáriában 2004 vége előtt kerül sor egy újabb létrehozására, akárcsak a későbbiek során Szerbiában és Ukrajnában.

A pénzügyi terület 2005. január 1-jével pénzügyi szolgáltató központot (Shared Service Center, SSC) állít fel, amely integrálja a Matáv és leányvállalatainak pénzügyi-számviteli folyamatait. Az új üzleti megoldást már számos külföldi és hazai cég is beépítette gyakorlatába, és eredményesen használják a különböző egységekben meglevő azonos tevékenységek összevonására.

Akvizíciókkal a növekedésért

Az Értékteremtő Program harmadik eleme az értéknövelő akvizíciók által végrehajtandó növekedési stratégia. A Matáv elsődleges célja a jövőben is az marad, hogy további értéknövelő akvizíciókkal növekedést érjen el.

Olyan akvizíciós célpontokat keresünk, amelyek megfelelnek az alábbi szempontoknak:

  • A célterület Délkelet-Európa.
  • A kiszemelt vállalat jó növekedési lehetőségekkel rendelkezzen egy bővülő piacon.
  • A tranzakció ne rontsa az EBITDA szintet.
  • A vállalat a releváns piacokon nagyon erős pozícióval rendelkező távközlési szolgáltató legyen.
  • A Matáv többségi tulajdont vagy legalább ellenőrző részesedést szerezhessen.
  • Az ország- és szabályozói kockázat elfogadható szintű legyen.
  • Előnyt jelent, ha a vállalatnál átszervezésre van lehetőség.

A Matáv régióbeli jelenléte, a mobil- és integrált távközlési szolgáltatók vezetésében szerzett tapasztalata, valamint az a képessége, hogy kezelje a szabályozói környezetet és sikeresen átalakítson monopólium típusú vállalatokat piacorientált szolgáltatókká, kedvező alapot teremtenek a Matáv számára, hogy a MakTelhez hasonlóan sikeres legyen más országokban is. Első lépésként várhatóan részt veszünk a Montenegro Telecom (TCG) közelgő privatizációjában.

A Matáv kizárólag olyan akvizíciókat hajt végre, amelyek növelik a részvényesi értéket. Amennyiben nem sikerül vonzó, értékteremtő befektetési lehetőségeket találni, a Matáv tovább növeli az osztalékfizetés mértékét, a nettó eladósodottsági mutatót az osztalékpolitikában meghatározott 30%-40%-os sávban tartva.

Pénzügyi hatás

Az organikus növekedés és az integrációs lépések javítják a Matáv Csoport pénzügyi eredményeit. E lépések együttes hatásaként 2005-ben és 2006-ban egyszámjegyű bevétel-növekedés következik be. A Csoport szintű EBITDA ráta 2005-ben és 2006-ban meghaladja a 40%-ot (az átszervezési költségek nélkül). 2004-re a Matáv fenntartja a korábban nyilvánosságra hozott célkitűzéseit, így az EBITDA ráta 40% körül alakul az átszervezéshez kapcsolódó költségek nélkül. A tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg (capex) tekintetében a Matáv célja, hogy az árbevétel arányos capex 2005-től 15% alá csökkenjen (a lehetséges akvizíciókra és az UMTS-re fordított összegek nélkül). A Matáv továbbra is teljes mértékben elkötelezett a 2003-ban bejelentett osztalékpolitikája iránt.

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek