A Magyar Telekom 2005. I. félévi eredményei - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

A Magyar Telekom 2005. I. félévi eredményei

Budapest, 2005. augusztus 11. 00:00

Javulás a II. negyedévben a hazai mobil üzletben, a Telekom Montenegro konszolidációs hatása

A Magyar Telekom ma közzétette 2005. első hat hónapjára vonatkozó Nemzetközi Pénzügyi Jelentési Szabványok (IFRS) szerinti konszolidált pénzügyi eredményeit. A Telekom Montenegro Csoport (TCG) eredményeit első ízben a Magyar Telekom második negyedéves konszolidált eredménykimutatása tartalmazza, míg a TCG mérlegét 2005. március 31-i állapottal konszolidálta a Magyar Telekom pénzügyi kimutatásaiban.

Főbb eredmények:

- A bevételek kismértékben, 0,7%-kal 299,9 milliárd forintra (1.211,9 millió euróra) nőttek 2005. I. félévben 2004. azonos időszakához képest. A magasabb mobil és adatátviteli bevételeket ellensúlyozta a belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek csökkenése. 2005. II. negyedévben a TCG konszolidálása pozitív hatással volt a bevételekre.
- Az EBITDA 1,6%-kal 124,1 milliárd forintra csökkent, az EBITDA-ráta 41,4% volt.
- A tárgyi eszközök és immateriális javak bruttó beszerzésére fordított összeg 34,1 milliárd forint volt, amelyből a vezetékes szegmensre 15,7 milliárd forint, a mobil szegmensre 18,4 milliárd forint jutott. A mobil szegmensre eső összegből 2,7 milliárd forintot fordítottak UMTS-sel kapcsolatos beruházásokra.
- Az IFRS szabályok változása miatt 2005. január 1-től a goodwill amortizáció megszűnt, helyette évente kell ellenőrizni, hogy bekövetkezett-e értékvesztés. A Magyar Telekom Csoport értékcsökkenési leírás sora 2004-ben 13,9 milliárd forint goodwill amortizációt tartalmazott. Ezenkívül 2004. I. negyedévben a Westel T-Mobile Magyarországra történt átnevezéséhez kapcsolódóan a Westel márkanév értékvesztési leírása 4,4 milliárd forintot tett ki. Mindezek eredményeként 2005. I. félévben az értékcsökkenés 56 milliárd forintra mérséklődött az egy évvel korábbi 68,4 milliárd forintról.
- A vezetékes szegmens bevételei külső ügyfelektől (a szegmensek közötti bevételek kiszűrése után) 4,6%-kal 162,5 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli (főként ADSL) bevételek csak részben tudták ellensúlyozni az elsősorban a forgalmi bevételeknél tapasztalható visszaesést. Az EBITDA 62,6 milliárd forintot tett ki (3,8%-os csökkenés), a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta 38,5% volt. (A külső bevételekbe nem tartoznak bele a Magyar Telekom Csoport tagjaitól származó bevételek.)
- A mobil szegmens bevételei külső ügyfelektől 7,8%-kal 137,4 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek, valamint az előfizetési díjaknak köszönhetően. Az EBITDA 61,5 milliárd forintot tett ki (0,8%-os növekedés), a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta pedig magas, 44,8% volt.
- A csoportszintű üzleti eredmény 18,1%-kal 68,1 milliárd forintra nőtt, elsősorban az értékcsökkenés mérséklődésének, valamint az értékesített távközlési berendezések beszerzési értéke és a személyi jellegű költségek csökkenésének következtében. A nettó eredmény 30,3 milliárd forintról (118,3 millió euróról) 41,4 milliárd forintra (167,2 millió euróra) nőtt.
- Az üzleti tevékenységből származó nettó cash-flow 92,8 milliárd forintra csökkent az EBITDA csökkenése, az elsősorban a szállítói kötelezettségek alakulása miatt megnövekedett működőtőke-igény, valamint a 2005. I. félévben létszámcsökkentéssel kapcsolatos kifizetések együttes hatásának következtében. A befektetési tevékenységre fordított nettó cash-flow 78,4 milliárd forintra nőtt, elsősorban a TCG többségi részesedésének megvásárlása következtében. A pénzügyi tevékenységre fordított nettó cash-flow 4,2 milliárd forintot tett ki elsősorban a TCG-tranzakció kapcsán felvett hitelek és a nagyrészt 2005. júniusában kifizetett osztalék következtében.
- A nettó adósságállomány 59,4 milliárd forinttal emelkedett 2004. december végéhez képest az osztalékfizetés és a TCG-tranzakció következtében. Az eladósodottsági ráta (a nettó adósságnak a nettó adósság + saját tőke + kisebbségi részesedésekre vetített aránya) 38,5%-ra nőtt ez év június végére (2004. június végén 34,6% volt).

Straub Elek, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott:
"Eredményeink 2005. II. negyedévben tapasztalt javulása elsősorban a hazai mobil üzletágunk jobb teljesítményének köszönhető, ami az értéknövelt szolgáltatások, a forgalomnövekedés, valamint a költségcsökkentő intézkedések sikerének eredménye. Az év első felében a hazai vezetékes szolgáltatások EBITDA rátája javult. A forgalmi bevételek csökkentek, de a szélessávú szolgáltatásokból származó bevételek nőttek, és folytatódott a költségcsökkentés. Anyavállalati szinten az alkalmazottak zárólétszáma több mint 20%-kal csökkent. Lezártuk a Telekom Montenegro Csoport fennmaradó tulajdonrészére kiírt ajánlatunkat, aminek eredményeként a Magyar Telekom részesedése a Telekom Montenegroban 76,5%-ra nőtt. A TCG 6,1 milliárd forint bevételt ért el 2005. II. negyedévben, az EBITDA 0,6 milliárd forintot tett ki, így az EBITDA-ráta 10,6% volt. Ez az eredmény 1,3 milliárd forint 2005 júniusában létszámleépítésre képzett céltartalékot is tartalmaz, ezen tétel nélkül az EBITDA-ráta 31,1% volt. A növekedés mellett, amelyet a TCG-akvizíció nyújtott, hazai és regionális viszonylatban is versenyképes osztalékszintet biztosítottunk az elmúlt évivel megegyező, részvényenkénti 70 forint osztalék kifizetésével."


Hazai vezetékes szolgáltatások: létszámhatékonyság növelése, szélessávú program

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 6,8%-kal 143,5 milliárd forintra csökkentek, az EBITDA-ráta 37,3% volt. (A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételekben benne vannak a külső ügyfelektől és a Magyar Telekom Csoport nem az adott szegmenshez tartozó tagjaitól származó bevételek is.) A belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek együttesen 23,9%-kal mérséklődtek elsősorban a vezetékes vonali versenytársak és a mobil helyettesítés miatti forgalomcsökkenés következtében. Az alacsonyabb mobil végződtetési díjak és a kedvezményes tarifacsomagok is hozzájárultak a bevétel csökkenéséhez. Az ADSL csatlakozások növekedésének köszönhetően ugyanakkor a bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevételei 20,9%-kal tovább nőttek. Az erősödő mobil helyettesítés és a beszédcélú szolgáltatások területén megjelent új versenytárs következtében felgyorsult a vonalszám csökkenése (június végére 2,7%-kal csökkent 2004 azonos időszakához képest). A hatékonyságnövelés érdekében tett erőfeszítéseknek köszönhetően az egy alkalmazottra jutó vonalszám anyavállalati szinten 433-ra nőtt. Az összes vonal 62%-a tartozott valamelyik kedvezményes díjcsomagba, ami 2005. II. negyedév végén több, mint 1,7 millió előfizetőt jelentett. A T-Online Magyarország, a Magyar Telekom internetes leányvállalata 12,8 milliárd forint bevételt ért el 2005. I. félévben a 2004 azonos időszakában elért 9,1 milliárd forinttal szemben. A társaság 43% körüli piaci részesedéssel megőrizte vezető pozícióját a kapcsolt vonali internetszolgáltatók között.


Nemzetközi vezetékes szolgáltatások: költségcsökkentés a nyereségesség megőrzése érdekében, a Telekom Montenegro konszolidálása

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 7,6%-kal 25 milliárd forintra nőttek 2005. I. félévben, az EBITDA 9,1 milliárd forint, az EBITDA-ráta 36,5% volt. A MakTel vezetékes szolgáltatásainak bevételei csökkentek, mivel a mobil helyettesítés következtében a bevételt hozó ügyfélbázis szűkült. Az eredményekre hatással volt az alacsonyabb forgalom és a kedvezőtlen árfolyamváltozás is. A szigorú költségcsökkentési erőfeszítéseknek köszönhetően azonban minden költségsoron javulás mutatkozott, így a MakTel vezetékes szolgáltatásainak EBITDA rátája erős, 45,5%-ot ért el. A Telekom Montenegro vezetékes szolgáltatásai 4,2 milliárd forint bevételt generáltak, ám a 2005. II. negyedévben létszámleépítésekre képzett 1,3 milliárd forint céltartalék következtében az EBITDA negatív, -0,4 milliárd forint volt.


Hazai mobil szolgáltatások: javult a teljesítmény 2005. II. negyedévben

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 3,5%-kal növekedtek az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek és a forgalmi bevételek kismértékű emelkedésének köszönhetően. Az EBITDA 51,8 milliárd forint, az EBITDA-ráta 39,5% volt. Az értéknövelt szolgáltatások és a forgalomnövelés érdekében tett erőfeszítéseknek, valamint a költségcsökkentő intézkedéseknek köszönhetően a T-Mobile Magyarország nyereségessége nőtt a II. negyedévben. Az üzleti eredmény nagymértékben, 31,2%-kal 35,2 milliárd forintra nőtt, mivel a Westel névváltásával kapcsolatos leírások döntő többsége 2004. I. negyedévben került elszámolásra. A szerződéses ügyfelek aránya 30,1%-ra nőtt a teljes ügyfélkörön belül, a 2004. II. negyedév végi 26,9%-ról. Az előre fizetett kártyás és szerződéses ügyfelek esetén egyaránt alacsonyabb készüléktámogatási díjak következtében az átlagos ügyfélmegszerzési költség jelentős mértékben, 30,1%-kal 7.187 forintra csökkent. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal), valamint az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vesszük figyelembe.) Az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel (ARPU) csökkent. A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan megnőtt a forgalom, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, a szabályozói változások hatása és a zárt felhasználói csoportok számára kínált ajánlatok elterjedése azonban kedvezőtlen hatással volt az ARPU-ra. Mindezek ellenére az ARPU értéke a II. negyedévben az elmúlt egy év alatt először növekedett és 5.039 forintot tett ki, ami a 2004. II. negyedévivel közel megegyező értéknek felel meg. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 120-ra nőtt 2005. I. félévben, ami az árrugalmasság javulását mutatja. A szerződéses ügyfeleknél a lemorzsolódást sikerült viszonylag alacsonyan tartani, értéke 2005. I. félévben 10,6% volt. Az előre fizetett kártyás ügyfeleknél a lemorzsolódás 18,4% volt 2005. I. félévben.


Nemzetközi mobil szolgáltatások: Macedóniában a verseny ellenére változatlan eredményesség, a montenegrói Monet konszolidálása

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek nagymértékben, 16,5%-kal 18,6 milliárd forintra nőttek 2005. I. félévben, az EBITDA 9,7 milliárd forintot tett ki, az EBITDA-ráta 52% volt. A MakTel mobil szolgáltatásaiból származó bevételek kismértékben növekedtek az erős árverseny jellemezte, bővülő piacon, ám az árfolyamváltozások kedvezőtlenül hatottak az eredményekre. A Mobimak eredményessége javult, az EBITDA magas, 8,7 milliárd forint volt, az EBITDA-ráta pedig 53,6 %-ot tett ki. A nemzetközi mobil szolgálatások eredményei a Monet, a Telekom Montenegro mobil leányvállalatának eredményeit is tartalmazzák. A Monet 2,4 milliárd forint bevételt és 1 milliárd forint EBITDA-t ért el (2005. II. negyedévben az EBITDA rátája 41,2% volt).

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek
X
clearbox ablak bezárása
slideshow megállításaslideshow elindítása