Internetalapú hangszolgáltatást vezet be a T-Com és a T-Online - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

Internetalapú hangszolgáltatást vezet be a T-Com és a T-Online

Budapest, 2005. október 10. 15:00

Klip néven kísérleti jelleggel internetalapú hangszolgáltatást indított a T-Com a T-Online Magyarországgal közösen. Első lépésként a Klip szoftveres megoldása kerül bevezetésre, mely segítségével az interneten ingyenesen kezdeményezhetnek és fogadhatnak hívásokat a Klip használói. A szolgáltatás a közeljövőben új elemekkel bővül majd. A T-Com decembertől felhasználói teszttel indítva, fokozatosan lehetővé teszi a vezetékes- és mobilszámok hívását a hálózatból, továbbá - egy külön hívószám segítségével - bármely a T-Commal szerződést kötő vezetékes- és mobilszolgáltató hálózatából hívhatóak lesznek a Klip szolgáltatást használó ügyfelek.

A szélessávú internetelérések száma folyamatosan nő, így a világháló egyre inkább mindennapjaink részévé válik. Az információszerzésen túl egyre gyakrabban használhatjuk az internetet napi teendőink elintézésre, munkánk gyorsabbá és kényelmesebbé tételére is. Felnövekvőben van egy olyan generáció, amelynek az ún. "Click and Done" típusú munkavégzés, ügyintézés teljesen természetes. Ezen technikai fejlődés mellett teljesen természetes dolog, hogy a hangszolgáltatás területén is változások történnek. Az új internetes generáció már olyan megoldásokat igényel, ami - az elsősorban a világháló révén -megváltozott felhasználói szokásaikhoz, életmódjukhoz, életritmusukhoz a legmegfelelőbben illeszkedik, így a jövő hangszolgáltatásának a "Click and Talk" funkciót kell ellátnia.

A magyarországi piaci struktúra változása és a hosszú távú iparági trendek miatt a Magyar Telekom Csoportnak egy megújult stratégia eszköztárra van szüksége, melynek középpontjában az innováció, az IP-alapú technológia és a szélessávú alkalmazások állnak. Ez a megújulás elősegíti a Magyar Telekom Csoport hosszú távon is fenntartható értékteremtési lehetőségeinek kiaknázását. Emellett a Magyar Telekom Csoport kiemelten fontosnak tartja, hogy a XXI. század telekommunikációs megoldásainak kiépítésében és elterjesztésében meghatározó szerepet vállaljon. A T-Com célja, hogy a fogyasztók igényeihez igazodó, valós értékkel bíró új szolgáltatásokkal jelenjen meg a piacon, melyek képesek erőteljesen kihasználni a szélessávú internet nyújtotta lehetőségeket.

Klip hálózaton belüli szolgáltatás

Első lépésként a Klip közösség tagjai ingyenesen kezdeményezhetnek és fogadhatnak hívásokat az interneten. A szolgáltatás földrajzi területtől és szolgáltatótól függetlenül elérhető bárki számára. A szolgáltatásra ingyenesen lehet regisztrálni a T-Com (www.t-com.hu) és a T-Online (www.t-online.hu) honlapjairól elérhető Klip oldalakon, ahonnan letölthető a szoftver tesztverziója is.

Jelenleg a következőket nyújtja a Klip (a tesztverzió során egyes szolgáltatási elemek még nem teljes stabilitással működnek):

- Ingyenes hívás az interneten a Klip regisztrált használói között (e-mail vagy virtuális azonosító alapján)
Ha az ügyfél egy másik Klip felhasználót hív fel, mindaddig ingyenes a hívása, amíg mindketten az IP-hálózaton belül vannak.
- Hangüzenet
Nem vesznek el a felhasználó üzenetei még akkor sem, ha éppen nem érhető el az interneten keresztül, és ezért nem tudja fogadni a beérkező hívásokat. Az üzeneteket e-mailben, csatolt wav fájlként továbbítja a rendszer a felhasználó által megadott e-mail postafiókba.
- Webes címtár
A webes címtárban tárolhatók a partnerek adatai. Ezen a felületen látja a felhasználó, hogy éppen melyik partnere online vagy offline, és innen küldhető közvetlenül e-mail, meghívás chatelésre vagy beszélgetésre.
- Chat
A Klip szolgáltatás klasszikus chatelésre is használható.
- Videofon
A szolgáltatás használatával internetes videotelefonálásra is lehetőség van, amennyiben az ügyfélnek van webkamerája.
- Konferenciahívás
A Klippel egyidejűleg több párhuzamos internetes hívás is bonyolítható. A beszélgetések számát a sávszélesség határozza meg. A konferenciahíváshoz szükséges, hogy minden résztvevő a Klip alkalmazását használja.

A Klip szolgáltatás tesztidőszaka jó lehetőséget biztosít a T-Com és a T-Online számára, hogy az ügyfélvisszajelezések alapján minél inkább a felhasználók igényeire lehessen szabni a szolgáltatást.

Klip hálózaton kívüli szolgáltatás

Decembertől a T-Com további elemekkel bővíti a szolgáltatást egy felhasználói teszttel összekötve. Már nem csak az IP-hálózaton belül, de vezetékes és mobil irányban is lehetőség lesz hívásokat indítani. Továbbá a T-Comtól kapott 06-21-es hívószámnak köszönhetően a Klip szolgáltatást használó ügyfelek már vezetékes és mobil irányból is hívhatóvá válnak.

A Klip felhasználók közötti, IP-hálózaton belüli hívások ingyenesek maradnak. A vezetékes irányba történő hívásoknál nem különböztetünk meg helyi vagy távolsági hívást. Az IP-hálózaton kívüli hívásoknál megkülönböztetünk csúcsidőt és csúcsidőn kívüli időszakot. A díjazás másodperc alapon történik. A szolgáltatásnak nincsen havidíja, és nincs kapcsolási díj sem.

A hívásokért az ügyfél kétféle módon tud majd fizetni. Pre-paid (előre történő) fizetés esetén az ügyfél a szolgáltatás igénybevétele előtt bankkártyával töltheti fel számlaegyenlegét a honlapon keresztül. A
T-Com számlakapcsolattal rendelkező ügyfelek a szolgáltatás díját utólag (post paid) is kiegyenlíthetik, a szolgáltatás díja a havi T-Com számlán fog jól elkülönítve megjelenni.

A T-Com olyan eszközökkel jelenik meg, amelyek segítségével az ügyfél úgy tudja használni internetes telefonját, hogy nem kell közben a számítógépét bekapcsolva tartania. Az eszközökhöz egy szabványos telefont lehet csatlakoztatni, és annak a segítségével kerülnek továbbításra a hívások az interneten keresztül. Az eszközök megvásárolhatók lesznek a T-Com online áruházában (www.t-com.hu), a T-Pont üzletekben és a nagyobb áruházakban.

Klip Pro szolgáltatás üzleti ügyfeleknek

A T-Com még várhatóan ebben az évben megjelenik a piacon Klip Pro csomagjával, amely egy kész VoIP-megoldást kínál, elsősorban az üzleti ügyfelek részére. A csomag minden olyan technikai eszközt tartalmaz, ami az ügyfél számára szükséges a számítógép nélküli internetalapú hangszolgáltatás használatához.

Technológiai háttér

A Klip szolgáltatás egy a szélessávú hálózaton megvalósuló hangszolgáltatás, mely a világszinten szabványos SIP megoldást alkalmazza. Földrajzi helyhez nem kötött, bárhonnan indítható és bárhol fogadható vele hívás. A szolgáltatás során a publikus interneten, adatcsomagok formájában kerül továbbításra a hang. Emiatt a szolgáltatás minősége gyengébb lehet a vezetékes telefonálásnál megszokott minőségnél. A technológia jellegéből adódóan az internetalapú hangszolgáltatásnak vannak bizonyos korlátai: a szolgáltatás nem alkalmas segélyhívásra, nem tud számhordozhatóságot, nem működik áramszünet esetén, és az internet forgalmi viszonyokból fakadóan nem garantálható a hívások sikeressége. A szolgáltatás igénybe vételéhez szélessávú internetelérés, számítógép, továbbá
- amennyiben nem csak chatelésre használja - mikrofon és hangszóró, vagy headset szükséges.

A SIP (Session Initiation Protocol, híváskezdeményező protokoll) egy javasolt, nyílt szabvány a multimédiás elemeket tartalmazó interaktív, felhasználói adatátviteli folyamat lebonyolításához. A SIP protokoll lehetővé teszi, hogy a jövőben egy egyesített hálózat legyen az alapja minden kommunikációnak. Ez a konvergencia a költségek csökkenése mellett egy sor új szolgáltatást tesz lehetővé. Az IP-telefóniában a SIP protokoll a legelterjedtebb, a legtöbb internetes telefonálásra használható szoftver ezen alapul.

 
Akadálymentes TelekomArra törekszünk, hogy szolgáltatásaink és megoldásaink mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek
X
clearbox ablak bezárása
slideshow megállításaslideshow elindítása