A Magyar Telekom 2005. évi eredményei - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

A Magyar Telekom 2005. évi eredményei

Budapest, 2006. február 13. 00:00

Stabil csoportteljesítmény, növekedés az értékteremtő akvizícióknak köszönhetően.

Főbb eredmények:

- A bevételek 3,2%-kal 620,7 milliárd forintra (2.502,4 millió euróra) nőttek 2005-ben 2004-hez képest. A mobil és adatátviteli szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a kimenő belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek csökkenését. 2005. II. negyedévtől a Telekom Montenegro Csoport (TCG) konszolidálása pozitív hatással volt a bevételekre, 19,9 milliárd forinttal növelte azokat. A TCG konszolidálása nélkül a Magyar Telekom Csoport bevétele közel változatlan, 600,8 milliárd forint volt.
- Az EBITDA 12,1%-kal 249,9 milliárd forintra nőtt, az EBITDA-ráta 40,3% volt. A TCG hatása nélkül az EBITDA 244,3 milliárd forint, az EBITDA-ráta 40,7%.
- A személyi jellegű ráfordítások 15,3%-kal csökkentek 2004-hez képest, mivel a bázisidőszak 20,2 milliárd forint - létszámcsökkentéssel kapcsolatos - költséget és végkielégítésekre képzett céltartalékot is tartalmazott (ebből a IV. negyedévben 16,8 milliárd forintot). A személyi jellegű ráfordítások ugyanakkor 2005-ben 5,1 milliárd forint létszámcsökkentéssel kapcsolatos céltartalékot és költséget tartalmaztak, amelyből 1,3 milliárd forint a Telekom Montenegrónál merült fel 2005. II. negyedévben.
- A tárgyi eszközök és immateriális javak beszerzésére fordított bruttó összeg 99,4 milliárd forint volt, amelyből a vezetékes szegmensre 53,1 milliárd forint, a mobil szegmensre 46,3 milliárd forint jutott. A mobil szegmensre eső összegből 6,6 milliárd forintot fordítottak UMTS-szel kapcsolatos beruházásokra.
- A Magyar Telekom Csoport értékcsökkenési leírás sora 2004-ben 13,9 milliárd forint goodwill amortizációt tartalmazott. Ezenkívül 2004. I. negyedévben a Westel T-Mobile Magyarországra történt átnevezéséhez kapcsolódóan a Westel márkanév értékvesztési leírása 4,4 milliárd forintot tett ki. Mindezek eredményeként 2005-ben az értékcsökkenés 114,7 milliárd forintra csökkent az egy évvel korábbi 137,7 milliárd forintról.
- A vezetékes szegmens bevételei külső ügyfelektől (a Magyar Telekom Csoport más szegmenseitől származó bevételek kiszűrése után) 0,9%-kal 331,1 milliárd forintra csökkentek, mivel az adatátviteli (főként ADSL) bevételek csak részben tudták ellensúlyozni az elsősorban a kimenő forgalmi bevételeknél tapasztalható visszaesést. Az EBITDA 121,9 milliárd forintot tett ki, a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta 36,8% volt. (A külső bevételekbe nem tartoznak bele a Magyar Telekom Csoport tagjaitól származó bevételek.)
- A mobil szegmens bevételei külső ügyfelektől 8,4%-kal 289,6 milliárd forintra nőttek a beszédcélú és az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételeknek köszönhetően. Az EBITDA 127,9 milliárd forintot tett ki, a külső bevételekre vetített EBITDA-ráta pedig magas, 44,2% volt.
- A csoportszintű üzleti eredmény 58,5%-kal 135,2 milliárd forintra nőtt, elsősorban az értékcsökkenés mérséklődésének, valamint az értékesített távközlési berendezések beszerzési költsége és a személyi jellegű ráfordítások csökkenésének következtében. A nettó eredmény jelentős mértékben, 34,6 milliárd forintról (137,6 millió euróról) 80,1 milliárd forintra (323 millió euróra) nőtt.
- Az üzleti tevékenységből származó nettó cash-flow 202,5 milliárd forintra nőtt az EBITDA-növekedés, az alacsonyabb társasági adófizetés és a 2004-ben végkielégítésekre képzett céltartalék-feloldás kombinált hatásainak következtében. A befektetési tevékenységre fordított nettó cash-flow 132,7 milliárd forintra nőtt, elsősorban a TCG többségi részesedésének megvásárlása következtében. A pénzügyi tevékenységre fordított nettó cash-flow 61,8 milliárd forintra mérséklődött, főként a TCG-tranzakció kapcsán felvett magasabb hitelek következtében, amit részben ellensúlyozott a magasabb osztalékfizetés a MakTelnél.
- A nettó adósságállomány kismértékben, 13,4 milliárd forinttal emelkedett 2004. december végéhez képest az osztalékfizetés és a TCG-tranzakció következtében. Az eladósodottsági ráta (a nettó adósságnak a nettó adósság + saját tőke + kisebbségi részesedésekre vetített aránya) 33,1% volt 2005 végén (2004 végén 32,9%).

Straub Elek, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott:

"A Magyar Telekom számára 2005. igen dinamikus év volt. A vezetékes és mobil szegmensben egyaránt tapasztalható erős verseny ellenére megőriztük vezető pozíciónkat kulcsfontosságú üzletágainkban. A hazai vezetékes üzletágban beléptünk más helyi szolgáltatók területére. A vezetékes vonalszám folytatódó csökkenése ellenére növeltük a hatékonyságot, 2005 végére az egy alkalmazottra jutó vezetékes vonalszám - a Magyar Telekom Rt.-re és az Emitel Rt.-re vetítve - 484-re javult (2004 végén 362 volt). A mobil üzletág márkaváltásának pozitív fogadtatását követően elhatároztuk a "T" márkák teljeskörű bevezetését. A 2005. év további jelentős eseménye volt, hogy az év második felében döntés született a Magyar Telekom Rt. és a T-Mobile Magyarország Rt. egyesüléséről. Az egyesülés által hatékonyság-, nyereségesség- és cash-flow javulást érhetünk el a következő években. Stratégiánkkal összhangban kihasználtuk a régióban megnyíló növekedési lehetőségeket: megvásároltuk a Telekom Montenegrót, Bulgária legnagyobb alternatív szolgáltatóját, az Orbitelt, és folyamatban van a Dataplex akvizíciója. Az említett befektetéseknek köszönhetően 2006. és 2007. évben 3% feletti, egyszámjegyű bevételnövekedést kívánunk elérni, és a jövőben is elkötelezettek leszünk a megfelelő akvizíciók formájában kínálkozó növekedési lehetőségek felkutatása iránt. Az EBITDA tekintetében figyelembe kell venni, hogy legutóbbi kezdeményezéseink (informatikai befektetések, EDR projekt stb.) várhatóan csak a következő évtől hoznak kézzelfogható eredményeket, és várakozásaink szerint 2007-től lesz érzékelhető a Magyar Telekom és a T-Mobile egyesülésének a csoport nyereségességére gyakorolt pozitív hatása. Ebből adódan erre az évre a 2005-ben elért EBITDA-szint fenntartását tűztük ki célul, 2007-ben pedig tovább kívánjuk növelni az EBITDA forint értékét. További célunk, hogy 2006-ban a tárgyi eszközök és immateriális javak beszerzésére fordított bruttó összeg bevételekhez viszonyított aránya 15% alatt legyen, nem számítva az EDR-rel kapcsolatos (mintegy 20-22 milliárd forintos) befektetéseket. 2007-ben ez az arány várakozásaink szerint 14% alá csökken."

Hazai vezetékes szolgáltatások: jelentős növekedés a szélessávú csatlakozások számában, javuló létszámhatékonyság

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 1,7%-kal 74,7 milliárd forintra nőttek 2005. IV. negyedévben 2004 azonos időszakához képest, az EBITDA-ráta 32,5% volt. (A szegmensek közötti kíszűrések előtti bevételekben benne vannak a külső ügyfelektől és a Magyar Telekom Csoport nem az adott szegmenshez tartozó tagjaitól származó bevételek is.) A negyedévben tapasztalható bevételnövekedés magyarázata, hogy feloldásra került a mobil végződtetési díjak változásához kapcsolódó korábbi negyedévekben könyvelt bevételcsökkenésből 3 milliárd forint. A belföldi és nemzetközi forgalmi bevételek együttesen 10,3%-kal csökkentek, elsősorban a vezetékes vonali versenytársak és a mobil helyettesítés miatti forgalomcsökkenés következtében. Az alacsonyabb mobil végződtetési díjak és a kedvezményes tarifacsomagok is hozzájárultak a bevétel csökkenéséhez. A bérelt vonali és adatátviteli szolgáltatások bevételei ugyanakkor az ADSL-csatlakozások száma emelkedésének köszönhetően 19,1%-kal tovább nőttek. A szélessávú csatlakozások száma (főként ADSL és kábel) 2005 végén megközelítette a 358 ezret. Az erősödő mobil helyettesítés és a számhordozhatóság hatására az üzleti és lakossági szegmensben egyaránt felgyorsult a vonalszám csökkenése (2005 végére 5,1%-kal csökkent 2004 végéhez képest). A hatékonyságnövelés érdekében tett erőfeszítéseknek köszönhetően az egy alkalmazottra jutó vezetékes vonalszám - a Magyar Telekomra vetítve - 489-re nőtt. Az összes T-Com vonal 66%-a tartozott valamelyik kedvezményes díjcsomagba, ami 2005. IV. negyedév végén közel 1,8 millió vonalat jelentett. A T-Online Magyarország, a Magyar Telekom internetes leányvállalata 7,7 milliárd forint bevételt ért el 2005 utolsó három hónapjában a 2004 azonos időszakában elért 5,8 milliárd forinttal szemben.

Nemzetközi vezetékes szolgáltatások: további létszámcsökkentés a MakTelnél és a Telekom Montenegrónál a hatékonyságnövelés érdekében

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 37,3%-kal 15,1 milliárd forintra nőttek 2005. IV. negyedévben a Telekom Montenegro konszolidálásának köszönhetően. Az EBITDA 4,1 milliárd forintra csökkent, az EBITDA-ráta 27,3% volt a macedón leányvállalatunknál, a MakTelnél felmerült 1,5 milliárd forint létszámcsökkentéssel kapcsolatos céltartalék és költség következtében. A MakTel vezetékes szolgáltatásainak bevételei nagyjából változatlanok maradtak, a forgalmi bevételek csökkenése és az adatátviteli szolgáltalásokból származó bevételek növekedése együttes hatásának köszönhetően. Az eredményekre egyaránt hatással volt az alacsonyabb forgalom és a kedvező árfolyamváltozás (2,5%) is. Az EBITDA-ráta 31,3% volt a személyi jellegű ráfordítások növekedése miatt, amely tartalmazza a létszámcsökkentéssel kapcsolatos céltartalékot és költséget is. A Telekom Montenegro vezetékes szolgáltatásai 4 milliárd forinttal járultak hozzá a Csoport bevételeihez, az EBITDA 0,8 milliárd forint volt 2005. IV. negyedévben.

Hazai mobil szolgáltatások: középpontban a piacrészesedés és a nyereségesség

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 1,5%-kal, 68,9 milliárd forintra nőttek 2005. IV. negyedévben az értéknövelt szolgáltatásokból és előfizetési díjakból származó bevételek emelkedésének köszönhetően. Az EBITDA 25,3 milliárd forint, az EBITDA-ráta 36,7% volt a magasabb személyi jellegű ráfordítások és ügynöki díjak miatt. Az előre fizetett kártyás és a szerződéses ügyfelek esetén - az alacsonyabb készüléktámogatási díjak következtében - az átlagos ügyfélmegszerzési költség jelentős mértékben, 21%-kal csökkent az utolsó negyedévben. (Az ügyfélmegszerzési költség számításánál a belépési árrést (a SIM kártya költsége csökkentve a belépési díjjal) és az eladáshoz kapcsolódó készüléktámogatási és ügynöki díjakat vesszük figyelembe.) A bevezetett új tarifacsomagoknak köszönhetően ugyan megnőtt a forgalom és az értéknövelt szolgáltatások igénybevétele, az egyes csomagok által biztosított árengedmények, a szabályozói változások hatása és a zárt felhasználói csoportok számára kínált ajánlatok elterjedése következtében azonban az egy előfizetőre jutó havi átlagbevétel (ARPU) közel változatlan maradt. Az MOU (egy előfizetőre jutó átlagos havi perchasználat) értéke 134-re nőtt 2005 utolsó negyedévben, ami az árrugalmasság javulását mutatja.

Nemzetközi mobil szolgáltatások: kedvező nyereségesség a Mobimaknál (MakTel), a Monet (TCG) konszolidációjának hatása

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek nagymértékben, 31,2%-kal 11,4 milliárd forintra nőttek 2005. IV. negyedévben, a Monet konszolidálása következtében. Az EBITDA 4,8 milliárd forintot tett ki, az EBITDA-ráta 42% volt. A MakTel mobil szolgáltatásaiból származó bevételek kismértékben növekedtek az erős árverseny jellemezte, bővülő piacon. A Mobimak EBITDA-ja 4,4 milliárd forintra nőtt, az EBITDA-ráta pedig magas, 50,5% volt. A nemzetközi mobil szolgálatások eredményei a Monet, a Telekom Montenegro mobil leányvállalatának eredményeit is tartalmazzák. A Monet 2,6 milliárd forint bevételt és 0,3 milliárd forint EBITDA-t ért el 2005. IV. negyedévben.

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek