A Magyar Telekom 2007. I. negyedéves eredményei - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

A Magyar Telekom 2007. I. negyedéves eredményei

Budapest, 2007. május 10. 00:00

Stabil üzleti teljesítmény a rendszerintegrációs és informatikai szolgáltatások növekvő hozzájárulásával

A 2007. első negyedévi gyorsjelentéssel kezdődően a Magyar Telekom az új vállalatirányítási rendszernek megfelelően módosítja a szegmensek eredményének közzétételi struktúráját. A közzétett szegmens adatok konzisztensek a vállalatirányítás által döntéstámogatás és ellenőrzés céljára használtakkal. A szegmensek a magyar és nemzetközi tevékenységet is magában foglaló üzletágak (T-Com, T-Mobile, T-Systems, valamint a Csoport központ és szolgáltatató központ szegmens) alapján kerültek kialakításra. Mindemellett a társaság másodlagosan földrajzi szegmensbontást alkalmaz. A T-Com szegmens a Magyarországon, Macedóniában és Montenegróban nyújtott vezetékes szolgáltatásokat, valamint a Romániában, Bulgáriában és Ukrajnában nyújtott alternatív és nagykereskedelmi tevékenységeket foglalja magába. A T-Mobile szegmens a Magyarországon, Macedóniában és Montenegróban nyújtott mobil szolgáltatásokat tartalmazza, valamint ide tartozik a Pro-M által nyújtott TETRA szolgáltatás. A T-Systems szegmens a Magyarországon nyújtott nagyvállalati szolgáltatásokat tartalmazza. A Csoport központ és szolgáltató központ stratégiai és divíziókon átnyúló menedzsment funkciókat lát el a Magyar Telekom Csoportnál, valamint - elsősorban belső szolgáltatásként - ingatlan, marketing, biztonsági, beszerzési, emberi erőforrás és könyvelési szolgáltatásokat foglal magába. A négy bemutatott szegmens eredményének összege nem egyenlő a csoport eredményeivel a köztük történt tranzakciók kiszűrése miatt.

Főbb eredmények:

  • A bevételek 6,1%-kal 151,9 milliárd forintról 161,1 milliárd forintra (638,4 millió euróra) nőttek 2007. első negyedévben az előző év azonos időszakához képest. A mobil, az internet, valamint a rendszerintegrációs és informatikai szolgáltatásokból származó bevételek növekedése ellensúlyozta a vezetékes kimenő forgalmi bevételek csökkenését. A KFKI, a T-Systems Hungary és a Dataplex konszolidálása 5,6 milliárd forinttal járult hozzá a Csoport bevételeihez 2007. első negyedévben.
  • Az EBITDA 1,7%-kal 63,0 milliárd forintra csökkent, az EBITDA ráta 39,1% volt. A csoport EBITDA a vizsgálattal* kapcsolatos költségek (0,9 milliárd forint) és a létszámcsökkentéshez kapcsolódó végkielégítések és elhatárolások (4,0 milliárd forint) nélkül 67,9 milliárd forint volt, az EBITDA ráta pedig 42,1%.
  • A tárgyi eszközök és immateriális javak beszerzésére fordított bruttó összeg 9,4 milliárd forint volt, melyből a T-Com szegmensre 4,8 milliárd forint, a T-Mobile szegmensre 4,0 milliárd forint (ebből 1,0 milliárd forintot fordítottunk mobil szélessávú beruházásokra), a T-Systems szegmensre pedig 0,5 milliárd forint jutott.
  • A Társaság részvényeseire jutó eredmény (nettó eredmény) 16,1%-kal , 18,9 milliárd forintról (74,5 millió euróról) 15,9 milliárd forintra (63,0 millió euróra) mérséklődött a magasabb nyereségadó következtében.
  • Az üzleti tevékenységből származó nettó cash-flow nagymértékben, 43,6 milliárd forintról 57,3 milliárd forintra nőtt , mivel az EBITDA csökkenését és a magasabb adófizetést ellensúlyozta az alacsonyabb kamatfizetés és az elsősorban a szállítói kötelezettségek változása következtében lecsökkent működőtőke-igény. A befektetési tevékenységre fordított nettó cash-flow 28,8 milliárd forintról 25,0 milliárd forintra csökkent, elsősorban az Orbitel 2006. első negyedévben történt akvizíciójának következtében. A pénzügyi tevékenységre fordított nettó cash-flow jelentősen megnövekedett, mely tükrözi a 2005. év után járó osztalék 2007. januárban történt kifizetését.
  • A nettó adósságállomány 283,2 milliárd forintra nőtt. A hitelek az akvizíciók finanszírozása és a 2005. év utáni osztalék 2007. januárban történt kifizetése következtében emelkedtek. A nettó eladósodottsági ráta (a nettó adósságnak a nettó adósság + összes tőkére vetített aránya) 2007. március végén 31,7% volt .

Christopher Mattheisen, elnök-vezérigazgató az eredményekkel kapcsolatban így nyilatkozott: „Az első negyedéves kedvező csoportszintű bevétel-növekedés a közelmúltban megvásárolt informatikai és rendszerintegrációs társaságok konszolidálásának és a TETRA szolgáltatásból származó bevételeknek köszönhető. Az EBITDA kismértékben csökkent a vizsgálattal és a létszámcsökkentéssel kapcsolatos költségek következtében. Első alkalommal jelentjük a szegmens eredményeket az új jelentési struktúrában, ami biztosítja az üzletágak jobb átláthatóságát, és összhangban van a belső jelentési és ellenőrzési rendszerrel. A T-Com szegmensben továbbra is az ügyfélmegtartás és a szélessáv elterjesztése a célunk. A magyar piacon az év eleje óta megkétszereztük az ADSL csomagok sebességét, és márciusban elindítottuk a telefonszolgáltatás nélküli ADSL-t, hogy elősegítsük a szélessávú penetráció további növekedését. Ennek köszönhetően a szélessávú ügyfelek száma és az internet bevételek erős növekedése folytatódott. A T-Mobile szegmensben a magas penetráció és az erős verseny ellenére megőriztük egyértelmű piacvezető pozíciónkat Magyarországon. Bár a mobil végződtetési díjak csökkenése kedvezőtlenül hatott a bevételekre, a bővülő forgalomnak és a mobil szélessávú szolgáltatások növekvő szerepének köszönhetően mobil bevételeink növekedtek. A bevételek növekedéséhez nemzetközi mobil leányvállalataink is hozzájárultak. A T-Systems szegmens bevételeinek jelentős növekedése új leányvállalataink, a KFKI és a T-Systems Hungary konszolidálásának, valamint az új outsourcing szerződéseknek köszönhető.”

T-Com

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 2,3%-kal 75,3 milliárd forintra csökkentek 2007. első negyedévben 2006. azonos időszakához képest, az EBITDA ráta pedig 40,6%-ra csökkent.

  • Magyarországon a vezetékes szolgáltatásokból származó bevételek 2,4%-kal csökkentek elsősorban a mobil-helyettesítés, valamint az alternatív és kábelszolgáltatók miatti forgalomcsökkenés következtében. Az internetszolgáltatásokból származó bevételek 22,8%-kal nőttek az ADSL és a szélessávú kábel előfizetők számának jelentős növekedése következtében. 2007. március végén a szélessávú csatlakozások száma meghaladta a 628 ezret, azonban az erős mobil-helyettesítés és a kábelszolgáltatók által támasztott erős verseny miatt a vezetékes vonalak száma csökkent (2007. március végén 4,2%-kal volt alacsonyabb az egy évvel korábbinál). Az EBITDA 3,0%-kal 24,9 milliárd forintra csökkent, míg az EBITDA ráta kismértékben, 40,9%-ra emelkedett.
  • Macedóniában a vezetékes szolgáltatásokból származó bevételek 3,7%-kal 10,2 milliárd forintra csökkentek az erős mobil-helyettesítés és a kibontakozó vezetékes verseny miatti forgalomcsökkenés következtében. Az internetszolgáltatásokból származó bevételek növekedése csak részben ellensúlyozta a csökkenést. Az EBITDA 0,9%-kal csökkent, míg az EBITDA ráta 50,5%-ra nőtt 2007. első negyedévben.
  • Montenegróban a vezetékes szolgáltatásokból származó bevételek 3,2%-kal 4,4 milliárd forintra nőttek 2007. első negyedévben, mivel a nagykereskedelmi és szélessávú szolgáltatásokból származó bevételek növekedése sikeresen ellensúlyozta a kiskereskedelmi hangforgalom csökkenését. Az EBITDA jelentősen csökkent a társaságtól távozó munkavállalókkal, illetve a folyamatban lévő jogi ügyekkel kapcsolatban képzett céltartalékok miatt. Ennek következtében az EBITDA ráta 12,9%-ra csökkent. Az említett céltartalékok nélkül az EBITDA ráta közel változatlan, 34% volt.

T-Mobile

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 7,6%-kal 80,8 milliárd forintra nőttek, az EBITDA ráta 42,7% volt.

  • A T -Mobile Magyarország bevételei 4,1%-kal emelkedtek a megemelkedett ügyfélbázisnak és az értéknövelt szolgáltatások növekvő fontosságának köszönhetően annak ellenére, hogy a mobil végződtetési díjak 2007. februári csökkentése miatt a nagykereskedelmi hangszolgáltatás bevételei csökkentek. Bár az értéknövelt szolgáltatásokból származó bevételek és a perchasználat növekedése folytatódik, az ARPU 3,3%-kal csökkent az alacsonyabb tarifák és végződtetési díjak következtében. Az átlagos ügyfélmegszerzési költség 5%-kal növekedett a szerződéses ügyfeleknek és a 3G/HSDPA készülékekhez nyújtott magasabb támogatások miatt. Ennek köszönhetően tovább javult az ügyfélösszetétel, az első negyedév végén 35,7% volt a szerződéses ügyfelek aránya. Az EBITDA 27,9 milliárd forint, az EBITDA ráta 41,8% volt.
  • A T-Mobile Macedónia bevételei 12,6%-kal nőttek az erős árverseny jellemezte, növekvő piacon. Az árszint ugyan folyamatosan csökken, az ügyfélösszetétel kedvező változásának és a növekvő perchasználatnak köszönhetően azonban az ARPU 4,5%-kal nőtt. Az EBITDA ráta magas, 54,4% volt.
  • A montenegrói mobil bevételek 23,1%-kal emelkedtek 2007. első negyedévben az ügyfélkör és a forgalom jelentős növekedésének köszönhetően, melyet a mobil-helyettesítés erősödése is segített. A piaci penetráció 2007. március végére 135%-ra nőtt, mely elsősorban a SIM kártyák érvényességének 2006. októberében történt meghosszabbítását tükrözi. Az EBITDA ráta 28,0% volt 2007. első negyedévben a végkielégítésekhez kapcsolódó költségek következtében.
  • A TETRA szolgáltatást nyújtó Pro-M -nél a mobil bevételek 1,7 milliárd forintot, az EBITDA 0,6 milliárd forintot tett ki 2007. első negyedévben.

T-Systems

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 36,4%-kal nőttek az új leányvállalatok konszolidálásának köszönhetően. 2007. első negyedévben a KFKI és a T-Systems Hungary hozzájárulása a bevételekhez 5,3 milliárd forint, az EBITDÁ-hoz pedig 0,7 milliárd forintot volt. A bevételek alakulásának kedvező trendjéhez az új outsourcing szerződések és a kormányzati elektronikus adóbevallási projekt is hozzájárultak. Az új leányvállalatok nélkül a bevételek 3,8%-kal csökkentek a hangszolgáltatások árszintjének folyamatos csökkenése és a növekvő mobil-helyettesítés következtében. A szegmens EBITDA gyakorlatilag változatlan, az EBITDA ráta 23,1% volt.

Csoport központ és szolgáltató központ

A szegmensek közötti kiszűrések előtti bevételek 8,5%-kal csökkentek az alacsonyabb marketing és ingatlan szolgáltatási bevételek következtében. Az EBITDA 21,3%-kal, -6,2 milliárd forintra csökkent a végkielégítések miatt magasabb személyi jellegű költségek miatt.


*Mint ahogy az már korábban is közzétettük, a 2005. évi pénzügyi jelentésünk auditálása során a PricewaterhouseCoopers Könyvvizsgáló és Gazdasági Tanácsadó Kft. („PwC”) két olyan szerződést talált, melyek természete és üzleti célja nem volt egyértelmű. 2006 februárjában a Társaság Ellenőrző Bizottsága független vizsgálat lefolytatását kezdeményezte ez ügyben. A vizsgálat során további két szerződés került elő a Magyar Telekom Nyrt.-nél, melyek aggodalomra adhatnak okot. A vizsgálatot folytató független cégnek a mai napig nem sikerült elégséges bizonyosságot szerezni arról, hogy a vizsgálat tárgyát képező négy szerződés bármelyike alapján a Társaságnak illetve leányvállalatainknak nyújtott szolgáltatás arányban van a szerződések ellenértékeként kifizetett összegekkel. A vizsgálatot folytató független cég nem tudta határozottan megállapítani a szerződések célját, illetve az is lehetséges, hogy a szerződések célja nem helyénvaló. A független vizsgálók a Társaság macedón leányvállalatánál további olyan szerződéseket azonosított be, amelyek újabb vizsgálatot tehetnek szükségessé. 2007 februárjában a Társaság Igazgatósága úgy határozott, hogy ezeket a szerződéseket felül kell vizsgálni, és a független vizsgálat körét kiterjesztette ezen további szerződésekre és kapcsolódó tranzakciókra. Ennek megfelelően, a Társaság bizonyos helyesbítő intézkedéseket hagyott jóvá, amelyek megvalósítása jelenleg is tart és céljuk, hogy javítsák a Társaság belső kontrolljait annak érdekében, hogy azok megfeleljenek a magyar és egyesült államokbeli jogi követelményeknek, valamint a New York-i Tőzsde kibocsátókra vonatkozó előírásainak. A korábbi nyilatkozatainknak megfelelően, a vizsgálat következtében késett a 2005. évi pénzügyi jelentéseink véglegesítése, és ennek következtében a Társaság és bizonyos leányvállalatai elmulasztottak és a jövőben is elmulaszthatnak az egyesült államokbeli, magyar és egyéb vonatkozó jogszabályok és rendelkezések által az auditált éves jelentések elkészítésére és benyújtására, valamint az éves közgyűlés megtartására vonatkozóan előírt határidőket. A Társaságot ezidáig 13 millió forintra bírságolták a késések miatt. A Társaság a vizsgálatról tájékoztatta a Pénzügyi Szervezetek Állami Felügyeletét, valamint az Egyesült Államok Értékpapír- és Tőzsdefelügyeletét és Igazságügy Minisztériumát, és rendszeres kapcsolatban áll a fenti hatóságokkal a vizsgálatot illetőleg, és válaszol a hatóságok által feltett kérdésekre.

 
Akadálymentes TelekomArra törekszünk, hogy szolgáltatásaink és megoldásaink mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek