A Magyar Telekom Igazgatósága javasolja a Csoport további integrációját
Budapest,
Az
Igazgatóság javaslata a T-Com magyarországi tevékenységén belüli
további integrációs lépésekre összhangban van a Csoport stratégiájával,
amely növekvő mértékben összpontosít a szolgáltatási kiválóságra és a
működési hatékonyságra, továbbá figyelembe veszi a Magyar Telekom és a
T-Mobile Magyarország egyesülésének pozitív tapasztalatait.
A
T-Online Magyarország üzleti tevékenységei közül az integráció a
hozzáférési üzleti területet érinti, amely magában foglalja az
internet-hozzáférési termékeket (ADSL, modemes és kábeles
internetcsatlakozás), valamint az IPTV (internetes televízió) és VoIP
(internetes telefon) szolgáltatásokat. Az Igazgatóság javaslata
értelmében az internet hozzáférési terület a T-Com üzletágba
integrálódik, aminek fő indoka a szélessávú szolgáltatások iránti
növekvő igény és az integrált szolgáltatások elterjedése. Az egyesülés
pozitív hatást gyakorol a szolgáltatások minőségére és a szélessávú
piac fejlődésére az integrált ügyfélkiszolgálásnak köszönhetően,
továbbá elősegíti a szervezeti hatékonyság javítását. A T-Online
Magyarország fennmaradó üzleti egysége - a tartalom és webportál
portfolió - a média- és tartalomszolgáltatásokra, valamint más, új
üzleti területekre kíván fókuszálni.
Az Emitel, amely
távközlési szolgáltatásokat nyújt a dél-magyarországi régió három
primer körzetében, 2007. március végén 72 ezer vezetékes vonallal
rendelkezett. A fokozódó verseny megköveteli a a hatékonyság további
javítását, aminek feltételei a társaság Magyar Telekomba történő
integrálásával biztosíthatók. Az integrációt követően célunk a
hatékonyság javítása az integrált marketing, kommunikációs és
ügyfélkapcsolati tevékenységek révén, valamint a működési struktúra
egyszerűsítése a párhuzamos tevékenységek megszüntetésével.
Az
integráció céljaink szerint az ügyfelek részére kézzelfogható
előnyökkel jár majd és érzékelhető, kedvező változásokat eredményez.
Középtávon az integrált rendszereknek és folyamatoknak köszönhetően
egyszerűsödik és rugalmasabbá, gyorsabbá válik az ügyfélkiszolgálás. Az
egységesülő ügyfélkiszolgálás egyszerűbbé teszi az ügyintézést, a
vásárlást, a számlakezelést, valamint a műszaki segítségnyújtást. Az
ügyfelek a jövőben kényelmesen, egy forrásból juthatnak hozzá
termékeinkhez és integrált megoldásainkhoz, beleértve a tanácsadást is.
Mindezektől azt is várjuk, hogy pozitívan változzon ügyfeleink rólunk
alkotott véleménye, elégedettségük jelentősen növekedjen, és örömmel
maradjanak hűséges ügyfeleink.
Az Igazgatóság javaslatát a
Magyar Telekom 2007. június 29-én tartandó Rendkívüli Közgyűlésének,
valamint a két leányvállalat legfőbb szerveinek kell jóváhagynia. Az
egyesülési folyamat a cégbírósági bejegyzéssel zárul, előreláthatólag
szeptember folyamán. Ezt követően a Magyar Telekom lesz az általános
jogutódja mind az Emitelnek, mind a T-Online Magyarország beolvasztott
területének. Mivel mindkét társaság a Magyar Telekom 100%-os tulajdona,
így a tervezett lépésekhez nincs szükség a Gazdasági Versenyhivatal
jóváhagyására.

