Technikai okok miatt a Facebook azonosítóval történő belépés átmenetileg nem lehetséges!
Kérjük, belépéshez használd hívószámodat, e-mail címedet vagy MT ügyfélazonosítódat.
Technikai okok miatt a Facebook azonosítóval történő belépés átmenetileg nem lehetséges!
Kérjük, belépéshez használd hívószámodat, e-mail címedet vagy MT ügyfélazonosítódat.

Sajtóközlemények

A Magyar Telekom lett idén is a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozó

Budapest, 2009. december 10. 16:00

A Magyar Telekom kapta meg idén is - immár sorrendben-, harmadik alkalommal a Legkiemelkedőbb Üzleti Adományozónak járó díjat. A hazai piacvezető telekommunikációs szolgáltató a 2008. évben összértékben a legtöbb adományt nyújtó nagyvállalatként nyerte el az elismerést. A Magyar Adományozói Fórum (MAF) ma délután már negyedszer adta át a rangos elismeréseket, az egyesület által szervezett szakmai konferenciát követő gálán. A díjat a Magyar Telekom nevében Varga Mihály kommunikációs igazgató vette át.

Az elismerést azzal a szándékkal alapította a Magyar Adományozó Fórum, hogy a vállalatok adományozói tevékenységének bemutatásával, elismerésével és publikálásával hozzájáruljon az üzleti szektor társadalmi szerepvállalásának erősítéséhez. A díj odaítélésének alapja az egyes cégek által az elmúlt évben adományozásra fordított összeg, valamint annak nyilvános üzleti adatokkal való összehasonlítása és arányosítása volt.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom elnök-vezérigazgatója a díjjal kapcsolatban hangsúlyozta: "Nagyon örülök ennek az elismerésnek, mert azt mutatja, hogy jó úton járunk, és a szakma is értékeli adományozói tevékenységünket. Tudatosan törekszünk arra, hogy az igen szerteágazó fenntarthatósági, illetve társadalmi szerepvállalási stratégiánk integráns részét képezze az adományozás területe, valamint hogy ott és úgy segítsük a civil szervezeteket, ahol, és ahogyan arra a legnagyobb szükség van. Ennek elérése érdekében nem feltétlenül csak anyagi, hanem szakmai támogatással is a rendelkezésére állunk azoknak az alapítványoknak és egyesületeknek, akikkel együttműködünk."

A zsűri döntése során azt mérlegelte, hogy a különböző vállalatok napi működésében és kultúrájában hol helyezkedik el az adományozás, és mennyire átgondoltan, hatékonyan végzik azt. Az indoklás szerint azért a Magyar Telekomra esett a választás, mert évtizedes múltra visszatekintő támogatói tevékenységének egyik legalapvetőbb vonása, hogy tervezetten, egymáshoz illeszkedő elemek kiválasztásával történik, és olyan területeket is érint, melyek még kevésbé számíthatnak támogatásra és figyelemre.

"A vállalat nagyban hozzájárult ahhoz, hogy korábban elszigetelt problémaként kezelt társadalmi jelenségekkel, például a fogyatékkal élők problémáival szélesebb rétegek, és nem utolsósorban más vállalatok is elkezdjenek foglalkozni"- mondta Móra Veronika, a Magyar Adományozói Fórum elnöke. "Ezt a tevékenységet ráadásul mindig újabb területek és eszközök bevonásával végzi, folyamatosan dolgozik azon, hogy még hatékonyabban alakítsa ki adományozói programját."

A Magyar Telekom 2009-ben megújította és racionalizálta támogatási tevékenységét. Az új stratégia kijelöli a kiemelt támogatási fókuszokat az adományozásban: ezek az egészség és prevenció, a fenntarthatóság, valamint a tudományos ismeretterjesztés és oktatás. A stratégia alapján kerül kiválasztásra év közben a többi támogatott civil szervezet. A pályázási lehetőség egész évben folyamatos.

A támogatási tevékenységben új elem a Civil Stratégiai Partnerségi Program, amelynek keretében a vállalat több körös pályázaton kiválasztott civil szervezetekkel közösen dolgozik egy-egy társadalmilag hasznos és fontos program megvalósításán. A három évre szóló stratégiai partnerségi státusz évente egyenként 10 millió forintos támogatást, valamint aktív szakmai és kommunikációs együttműködést biztosít a kiválasztott civil szervezeteknek. A támogatási stratégia alapján választja ki a Magyar Telekom Hozzáad Program kuratóriuma az un. ad-hoc támogatottakat is. A pályázási lehetőség itt egész évben folyamatos, a támogatási területeink megegyeznek a stratégia partnerségi pályázatunkban foglaltakkal. Emellett hetedik éve működtetjük az Adományvonalat, amely kéthavonta újabb egyesületnek, szervezetnek gyűjt adományokat és teremt lehetőséget arra, hogy tevékenységi területüket fenntarthassák, illetve továbbfejleszthessék.
A Magyar Telekom munkatársai körében is igyekszik népszerűsíteni a társadalmi szerepvállalási tevékenységet, ezért hozta létre már évekkel ezelőtt a Kiegészített Egyéni Adományok Programját, illetve rendszeresen szervez önkéntes munkát dolgozói részvételével.

A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét két üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka). A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona.
További információk a www.telekom.hu weboldalon találhatók.