Ismét Zöld Béka Díj elismerést kapott a Magyar Telekom
Budapest,
A díjra a régió bármely országából jelentkezhettek azok a vállalatok, amelyek éves jelentésük részeként, vagy külön környezeti-, fenntarthatósági jelentésben mutatták be környezeti teljesítményüket. Idén összesen 27 magyar, 4 szerb és 3 horvát jelentés érkezett be a versenyre, a pályázatok minősége alapján minden idők legszorosabb versenyét hozta az idei Zöld Béka Díj.
A zsűri tapasztalata szerint folytatódott az elmúlt évek kedvező tendenciája, azaz a cégek igyekeznek minél nagyobb hangsúlyt fektetni jelentéseik elkészítésére. A Magyar Telekom fenntarthatósági jelentésével kapcsolatban kiemelték, hogy a vállalat a beszállítói körre is figyel, a fenntartható fejlődés szempontjából vizsgált struktúrát vázol, illetve kommunikációjában is megjelenik a fenntarthatóság.
A jelentés a vállalatcsoport új (2008-2011-es) fenntarthatósági stratégiája mentén mutatja be fenntarthatósági kezdeményezéseit:
1. Felelős vállalatirányítás és kockázatmenedzsment
2. Ügyfélkapcsolatok
3. A társadalom kommunikációs lehetőségeinek erősítése
4. Környezeti terhelés csökkentése
5. Humán erőforrás menedzsment
6. Bizalom és hitelesség fenntartása
A 2001-ben létrehozott Zöld Béka Díj eredeti célja, hogy a régió vállalatait felkészítse az Európai Unió környezeti és fenntarthatósági pályázatain való részvételre. Az elismerést életre hívó Deloitte ezzel a kezdeményezésével a hazai és regionális vállalatok szemléletmódjának a változásához szeretett volna hozzájárulni. A Zöld Béka Díj a környezetvédelmi kultúra terjedésének egyik szimbólumává vált hazánk és a régió vállalatai körében az elmúlt években.
A Magyar Telekom és leányvállalatai már az 1990-es évek óta kiemelt figyelmet fordítanak a társadalmi és környezeti problémák kezelésére. A Magyar Telekom 2002 óta csoport-szinten koordinálja környezetvédelmi tevékenységét, és 2005 óta rendelkezik fenntarthatósági stratégiával. Évente fenntarthatósági jelentést teszünk közzé, amelyet független harmadik fél hitelesít a Globális Jelentéstételi Kezdeményezés (GRI) irányelveinek megfelelően. Magyarországon vállalatunk adott ki elsőként és mindmáig egyetlen vállalatként GRI harmadik generációs irányelveinek megfelelő A+ minősítésű jelentést.
A Magyar Telekom Csoport számára a fenntarthatóság, a környezet-társadalom-gazdaság hármas kapcsolati rendszerének felismerése és pozitív tevékenységgel történő erősítése hosszú távú stratégiai elv. Ennek érdekében a fenntarthatósággal kapcsolatos megközelítést minden irányítási szinten igyekszik beépíteni a vállalatirányítási folyamatokba. A fenntarthatósági megközelítés csoport szintű érvényesítése és koordinálása érdekében működik a Csoport Fenntarthatósági Koordinációs Tanács. A Magyar Telekom Csoport felsővezetése, az Ügyvezető Bizottság rendszeresen kap tájékoztatást a fenntarthatósági stratégia feladatainak teljesüléséről, az ebben elért eredményekről.
A Magyar Telekomról
A Magyar Telekom Magyarország legnagyobb távközlési szolgáltatója, amely a telekommunikációs és infokommunikációs (ICT) szolgáltatások teljes skáláját nyújtja, beleértve a vezetékes és mobil telefonos, az adatátviteli és nem hangalapú, valamint az informatikai és rendszerintegrációs szolgáltatásokat. Üzleti tevékenységét két üzletágán keresztül látja el: Lakossági szolgáltatások (az otthonokhoz kapcsolódó T-Home és a mobil kommunikációs T-Mobile márka); Vállalati szolgáltatások (T-Systems márka). A Magyar Telekom többségi tulajdonosa a Makedonski Telekomnak, Macedónia legnagyobb vezetékes és mobilszolgáltatójának, és többségi részesedéssel rendelkezik a Crnogorski Telekomban, Montenegró legnagyobb távközlési szolgáltatójában. A Magyar Telekom többségi tulajdonosa (59,21%) a MagyarCom Holding GmbH, amely a Deutsche Telekom AG kizárólagos tulajdona.
További információk awww.telekom.hu

