Átlagosan napi 20 percet interneteznek mobiljukon az okostelefonnal rendelkező T-Mobile-osok
Néhány év múlva az értékesített mobiltelefonok döntő többsége okostelefon lesz, és azok elterjedésével jelentős változások figyelhetők meg a felhasználók szokásaiban is. Az egyre sokoldalúbb mobilok és a szélessávú mobilinternet-hozzáférés révén elterjedőben van, és főként a fiatalabbak körében szinte természetessé válik az “online életmód”. Azaz az otthoni, munkahelyi internet-hozzáférés mellett az okostelefonok és a mobilinternet révén általánossá válik a világhálóhoz való teljes értékű hozzáférés. A hang, SMS és MMS mellett az okostelefonokkal szinte minden olyan kommunikációs forma - pl. e-mail, webes felületek, chat - elérhető mobilon, mint az otthoni vagy irodai számítógépen. Az állandóan kéznél lévő mobilok és hordozható internetes eszközök így egyre inkább kiegészítik, idővel pedig részben kiváltják a számítógépes kapcsolattartást és élménymegosztást.
A változások az adatforgalom erőteljes növekedésén és az értékesített okostelefonok növekvő számán keresztül is jól nyomon követhetők. Az így rendelkezésre álló adatokat kiegésztendő a T-Mobile reprezentatív felmérésben részletesebben is feltérképezte az okostelefonok használatára visszavezethető változásokat.
A felmérésből kiderült, hogy az okostelefonok sokkal inkább szolgálják a személyes kapcsolattartást és a szórakozást, mint a munkát vagy üzleti teendőket. Az okostelefonokat ugyanis a megkérdezettek 3/4-e magán, 1/4-e üzleti célra használja, és az üzleti célú felhasználás kizárólag a kifejezetten üzleti felhasználók körében magasabb.
A felmérés alapján elmondható, hogy a valamilyen okostelefonnal rendelkező ügyfelek körében erőteljes a telefonhoz való kötődés és intenzív annak használata. Az összes megkérdezett 61%-a már ajánlotta készülékét másoknak, az iPhone körében pedig ez az arány az átlagosnál is magasabb, 74%.
Az okostelefonokkal rendelkezők jóval többet neteznek mobiljukon, és körükben szinte mindenki használ más eszközt is a világháló elérésére (98%). A mobilon internetezők 31%-a asztali számítógépen, 29%-a hordozható számítógépen, míg 40%-a mindkét módon eléri az internetet a telefonos hozzáférésen túl.
Az internetezés módján belül egyre nagyobb a mobilos böngészés részesedése. Az okostelefonnal rendelkezők naponta átlagosan 20 percet töltenek telefonos netezéssel, az iPhone-al rendelkezők körében pedig ez az érték eléri a 31 percet. A legtöbben alkalmazásokat, azon belül játékokat töltenek le készülékükre. Az iPhone használók szinte mindegyike tölt le alkalmazásokat (96%).
Az okostelefonokat használók körében intenzív az e-mail használat is. A naponta elküldött e-mailek átlagos számában a céges ügyfelek járnak élen (9-10 levél/nap), de az egyéni ügyfelek is naponta rendszeresen használják mobiljukat levelezésre (5-6 elküldött levél/nap). A csúcsot a céges iPhone-ok tartják napi 10-11 elküldött e-maillel.

