Szombattól minden mobilhívásnál tárcsázni kell mind a 11 számjegyet - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Azonosítás

Sajtóközlemények

Szombattól minden mobilhívásnál tárcsázni kell mind a 11 számjegyet

Budapest, 2010. január 14.

Január 16-án, szombaton 00.00 órától a mobiltelefon-szolgáltatók hálózatán belüli hívásoknál, illetve a hálózaton belüli SMS, MMS küldésnél, vagy akár videotelefonáláskor is mind a 11 számjegy, azaz a teljes mobiltelefon-szám tárcsázására lesz szükség.

A Nemzeti Hírközlési Hatóság (NHH), a hírközlési fogyasztói jogok képviselője (HFJK), a Pannon, a T-Mobile és a Vodafone a sikeres átállás és a zökkenőmentes telefonálás érdekében arra kéri a mobiltelefon-felhasználókat, hogy ha eddig nem tették, akkor most nézzék át a telefonmemóriában tárolt számokat, és amennyiben vannak csak hét számjeggyel beírtak, azokat írják át a 11 számjegyes formátumra. A jelenleg még hét jeggyel elmentett számokat minden előfizetőnek a saját szolgáltatója előhívója alapján (+3620; +3630; +3670) kell kiegészítenie.

A szolgáltatók adatai szerint az elmúlt hetekben mindhárom szolgáltató hálózatában jelentősen csökkent a hétjegyű előfizetői szám megadásával indított hívások, illetve üzenetek száma, de látható, hogy sokan még ezt a formátumot használják. Szombattól az ilyen hívások esetében a szolgáltatók hangbemondással figyelmeztetik az ügyfeleket a helyes tárcsázásra. A hétszámjeggyel indított és hangbemondással végződő hívások ingyenesek lesznek, miként a csak hétszámjegy megadásával küldött, és így célba nem érő SMS-ek és MMS-ekért sem számláznak majd a szolgáltatók.

A mobiltelefon-számok a +36-os nemzetközi országkódból, vagy a 06-os belföldi előhívóból, és a szolgáltató kétjegyű hálózatkijelölő-számából (20/30/70), valamint a hétjegyű előfizetői számból állnak és szombattól a teljes formátumot kell használni hálózaton belüli hívásoknál is, éppúgy, ahogy jelenleg is mind a 11 számjegyet tárcsázni kell, ha másik szolgáltató hálózatába telefonálunk, vagy ha külföldről akarunk magyarországi mobiltelefonszámot hívni.

Az NHH, a HFJK, a Pannon, a T-Mobile és a Vodafone egyaránt azt javasolja az előfizetőknek, hogy minden esetben a belföldön és külföldön egyaránt használható nemzetközi formátumot (+36 előhívó, hálózatkijelölő-szám, hívószám) használják, azaz a telefon memóriájában tárolt hétjegyű számokat a fogyasztók egészítsék ki a +36 azonosítóval és a hálózatkijelölő-számmal (20/30/70).

A telefonszámok az átállást követően nem változnak meg, az átállás nem érinti a mobil hálózatból vezetékesbe, vagy vezetékesből mobilba irányuló hívásokat és a rövidszámok (pl. a segélykérő 112-es szám) hívását sem.

Az NHH, a HFJK és a három mobilszolgáltató javasolja, hogy a sikeres átállás érdekében az érintettek mielőbb végezzék el a szükséges lépéseket így:

  • Cégek és vállalkozások, magánszemélyek is ellenőrizzék a SIM kártyával működő riasztók – legyen az akár autóba szerelt, vagy lakásban, irodában lévő –, liftek és egyéb berendezések (pl.: távvezérelhető kazánok) tárcsázási beállítását, hogy azok 2010. január 16-tól is zavartalanul üzemeljenek.
  • Célszerű ellenőrizni az esetleges számítógépes szoftverek beállításait, ahol tárcsázáshoz vagy üzenetküldéshez hívószám van rögzítve.
  • Javasoljuk, hogy a vállalkozások, a magánszemélyek és az intézmények fejléces papírjain, honlapjain, illetve névjegykártyáin, továbbá hirdetéseiben és egyéb felületein a telefonszámok a +36-os formátummal kerüljenek feltüntetésre.

A három hazai mobiltelefon-szolgáltató ügyfeleinek száma november végén 11 millió 687 ezer volt, és ez a szám a következő években várhatóan tovább növekszik. A rendelkezésre álló, kiosztható hívószámok azonban korlátozottan állnak rendelkezésre. A hívószámok körének bővítése érdekében került sor a vonatkozó kormányrendeletek módosítására. Mivel megszűnik a hálózaton belüli hét számjegyes hívás és üzenetküldés lehetősége, újabb számmezők szabadulnak fel, kiadhatóvá válnak a 0-ás és 1-es számmal kezdődő hétjegyű előfizetői hívószámok is, így a mobilszolgáltatók által használható számmező közel hatmillió telefonszámmal bővül ki. Január közepe után, a mobilszolgáltatók által kiadott hétjegyű előfizetői számok 0-val, vagy 1-gyel is kezdődhetnek majd, míg jelenleg a mobilszámok csak a 200 0000 – 999 9999 tartományból használhatók.

További részletek és információk az NHH, a HFJK és a mobilszolgáltatók honlapjain olvashatók.

  Fogyasztói kérdésekre a szolgáltatók ügyfélszolgálatain a következő számokon adnak választ:
Szolgáltató Rövid hívószám, hálózaton belül díjmentesen hívható Az ügyfélszolgálat egyéb elérhetősége, az aktuális díjcsomag szerinti díjakkal hívható
Pannon 1747
1220
Pannon Infovonal: +36-20-2000-000 (A szám hívása a Pannon hálózatába irányuló hívás díjával egyezik meg)
T-Mobile 1430 +36-1-265-9210
Vodafone 1270 +36-1-288-1270

Hasznos linkek:

Fogyasztói tájékoztató (NHH)

További információk a jogszabályváltozásról:

http://www.magyarkozlony.hu/pdf/1114

http://www.nhh.hu/?id=dokumentumtar&mid=927&lang=hu

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek
X
clearbox ablak bezárása
slideshow megállításaslideshow elindítása