GKIeNET ? T-Mobile: E-kereskedelem mobilról ? 2010-ben már okostelefonról is intenzíven vásároltunk - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

GKIeNET – T-Mobile: E-kereskedelem mobilról – 2010-ben már okostelefonról is intenzíven vásároltunk

Budapest, 2011. január 13.

2010-ben már hazánkban is mérhetővé vált, és elérte az 1,5%-ot az okostelefonok segítségével vásárolt termékek aránya a teljes e-kereskedelmi értékesítésen belül. Hazánk ezáltal követi a fejlett e-kereskedelmi piacokat: lassan kezdenek átalakulni a vásárlási szokások – derül ki a GKIeNET – T-Mobile: Jelentés az internetgazdaságból kutatásából.

Egyre tudatosabban vásárolunk

Míg 2009-ben 99 milliárd Ft-ért vásároltunk termékeket az interneten, ez a szám idén várhatóan 135 milliárd Ft felett lesz (a turisztikai és biztosítási szolgáltatásokkal nem számolva), és a karácsonyi időszak évek óta az e-kereskedők fő szezonja. A magyar online áruházak a november közepétől december 20-áig terjedő időszakban realizálják átlagos éves forgalmuk csaknem egynegyedét. Az elektronikus vásárlások növekedése jelzi a magyar fogyasztók is egyre szívesebben választják a kényelmes, és többségében jelentős árkedvezményeket kínáló online áruházakat. A keresgélési kedvet csak tovább növeli, hogy interneten a legtöbb esetben találhatunk a véltnél, vagy hagyományos kiskereskedelmi forgalomban látottnál is kedvezőbb árat. A megfelelő ár és webáruház kiválasztásában pedig ma már az okostelefonokat is igénybe veszik hazai fogyasztók.

Az előző évek tendenciáit követve, 2010-be megközelítőleg 1,2-1,4 millióan vásároltak online különböző termékeket és szolgáltatásokat Magyarországon. Emellett 2010 végére a teljes magyar mobiltelefon állomány 15%-a azaz kb. 1,5 millió telefon tekinthető okostelefonnak, és az arány hónapról hónapra változik: az idei karácsonyi szezonban már minden harmadik eladatott új telefon ebbe a kategóriába sorolható, ahogy a világ számos más országában is. Nem meglepő tehát, hogy a hangszolgáltatás mellett internetezésre is fejlesztett mobilkészülékeket elkezdték egyre többen termékek vásárlásra is használni.

A vonalkódok segítik a mobilvásárlást

A negyedik negyedévben az internetes tartalmak már valamivel több mint 1%-át már mobiltelefonról érték el Magyarországon. Ugyanakkor egy éve még mérhető sem volt, azonban a 2010. évi karácsonyi szezonra már 1,5 % körülire tehető Magyarországon a mobilról kezdeményezett vásárlások aránya a teljes online forgalmon belül – ami legfőképp az okostelefonok idén tapasztalható hazai (és világszintű) térnyerésével van összefüggésben. A kedvező mobilinternet csomagoknak köszönhetően egyre többen kezdik „felfedezni” a telefonjukban rejlő képességeket, és használják azt böngészésre a napi üresjáratok közben, valamint újabban már termékek vásárlásra is.

Az autópálya- és úthasználati jogosultság, lottó, parkolójegy vásárláson túlmenően egyre gyakoribbak a webáruházak, valamint az ár-összehasonlító oldalak letölthető alkalmazásain keresztül történő termékvásárlások. Ezek, egyebek közt azzal a nagy előnnyel rendelkeznek, hogy a telefon kameráját használva képesek az áru-vonalkód olvasására, melyet aztán egy ár-összehasonlító oldal segítségével összevetnek az adatbázisban található azonos termékek áraival, így segítve elő a legkedvezőbb ár megtalálását. További előny, hogy más vásárlók véleményei szintén azonnal láthatók a termékleírások mellett, segítve a leendő vásárlót a döntésben. A vásárlást segítő alkalmazások 2010-ben pedig egyre több mobil operációs platformra is elérhetővé váltak.

A folyamatnak köszönhetően a hagyományos vonalkódok mellett, számos elektronikai és egyéb terméken is megjelentek az úgynevezett 2D mobilkódok, melyek abban különböznek az elődeiktől, hogy több információt képesek tárolni, így például leolvasás után nem csak kereshetővé válik az adott termék, hanem például a böngészőben megjelenik a gyártó holnapja, vagy egy bővebb termékleírás.

Jön a mobilos termékvásárlás

Mobilvásárlás terén Japán és Dél-Korea egyértelműen élen jár, de már az Egyesült Államokba is mérhetővé vált a fogyasztói szokások ilyen irányú változása. A Coremetrics, amerikai e-kereskedelemmel foglalkozó kutatócég legfrissebb, már a karácsonyi szezont is magába foglaló felmérése szerint az amerikai lakosság 2,4 milliárd dolláros online vásárlásainak mintegy 5%-át kezdeményezték mobiltelefonról, miközben a mobil böngészés 5,8 %-os a teljes tartalomelérésen belül, és az okostelefon penetráció pedig 24% körüli. Ezek a számok együttesen közel 50%-os növekedést mutatnak az országban a 2009-es évhez képest.

Lassan, de biztosan

A világban és hazánkban tapasztalható fogyasztói szokások változása egyértelműen az online vásárlás térhódítását, az okostelefonok elterjedését, és a kettő összekapcsolódását vetítik előre.

Az elektronikus kereskedelemben érdekeltek számára kedvező jel, hogy az elektronikusan értékesített szolgáltatásokat már a magyar fogyasztók is többségében elektronikus úton fizetik ki, így várhatóan a termékek esetében is fokozatosan emelkedni fog az elektronikus fizetési megoldások használatának aránya.

 
Akadálymentes TelekomArra törekszünk, hogy szolgáltatásaink és megoldásaink mindenki számára hozzáférhetőek legyenek.
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek