DELFIN - Díj a Magyar Telekomtól
A XII. Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetésen került sor a Magyar Telekom
által alapított DELFIN-Díj (Díj egy ELkötelezett, Fenntartható, Innovatív
Nemzedékért) ünnepélyes átadására. A díjjal olyan partnercégeket ismer el a
vállalat, akiknek a fenntartható fejlődés iránti elkötelezettségük kimagasló és
ezen a területen elért teljesítményük példaértékű.
Az
"Esélyegyenlőség támogatása, diszkrimináció-mentesség segítése vállalaton belül
és kívül" kategória győztese az Eurest Étteremüzemeltető Kft. lett.
Belső
működési folyamataikban nagyon fontos az esélyegyenlőség, ezt bizonyítja, hogy a
cégen belül magas a nők, a megváltozott munkaképességűek, a 45 év felettiek, a
részmunkaidőben foglalkoztatottak és a roma alkalmazottak aránya.
Az
ügyfeleik felé is közvetítik az esélyegyenlőség fontosságát és a szociális
érzékenységet. Tavaly a Magyar Telekom Infoparkban található éttermében, a
Telekommal közös akcióként minden egyes vendég kapott egy füldugót, és
jelnyelvvel tudták közölni, hogy mit is szeretnének aznap ebédelni. Segítségükre
volt több jelnyelvi tolmács is, aki elmutogatta a kiválasztott ételt a számukra.
A "Megvalósult innováció a fenntarthatóság érdekében" kategóriában a
Cisco Systems Magyarország Kft. nyert.
A pályázatban bemutatott VideoGate
szolgáltatással az ügyfelek számára megfizethető és kifizetődő üzleti szintű
TelePresence és videókonferenciás kapcsolatok kiépítését biztosítják, melyek nem
csak a vállalatokon belül használhatóak, hanem az Interneten keresztül a
szabványos technológiát használó más vállalatok /szervezetek is elérhetők vele a
világon. A VideoGate az utazással kiesett idő és az azzal kapcsolatos költségek
megtakarításában segíti a vállalatokat, miközben valós versenyelőnyt biztosít
számukra alkalmazotti gárdájuk hatékony kihasználásában. A Cisco ezentúl két
ingyenes webalkalmazást is készített, melyek segítségével kiszámolható a
vállalat CO2 "lábnyoma".
"Fenntarthatóság érdekében kifejtett oktatás,
tudatformálás" kategóriában a Green Living Hungary Kft. lett a díjazott.
A
cég környezetbarát termékeket kínál felelősen gondolkodó vállalatok részére
promóciós, illetve marketing célú felhasználás céljából. A lakossági üzletáguk
üzemelteti Magyarország legnagyobb ökowebáruházát (www.zoldpolc.hu
A "Klímavédelemmel kapcsolatos beruházás és fejlesztés" kategóriában a
Tonic Budapest Kft. lett a legjobb.
A cég tevékenységi köre kiterjed a
különböző reklámeszközök vizuális és verbális tervezésétől az online eszközök
programozásán át a legmodernebb élménymarketing események megvalósításáig.
Környezetbarát irodaházat építettek, mely földszondás, geotermikus
rendszerrel üzemel. Az iroda 100 százalékban megújuló energiával üzemeltetett,
nulla károsanyag-kibocsátású létesítmény. Mindezen túl a napi gyakorlatban
igyekeznek olyan kommunikációs megoldásokat alkalmazni, amelyek figyelembe
veszik a klímavédelmi szempontokat (például digitális plakát), valamint
tudatformáló kisfilmeket is készítettek.
A díjakat Somorjai Éva, a
Magyar Telekom humán erőforrás vezérigazgató-helyettese és Oláh Nóra, a cég
beszerzési igazgatója adta át a zsűri tagjaival együtt a kategóriák
nyerteseinek. A zsűri tagjai voltak: Simon Ernő (a Figyelő volt főszerkesztője),
Dr. Pataki György (Budapesti Corvinus Egyetem), Bodó Péter (Tudatos Vásárlók
Egyesülete) és Szomolányi Katalin (Magyar Telekom).
A DELFIN -díj
odaítélésével a Magyar Telekom az előző évek tapasztalatát felhasználva továbbra
is azon dolgozik, hogy a fenntartható fejlődés gondolatát népszerűsítése, és az
azért tett tevékenységeket elismerje.
A Magyar Telekom évente
megrendezett Fenntarthatósági Kerekasztal-beszélgetése azt a célt szolgálja,
hogy nyílt párbeszéd alakuljon a vállalat és érdekelt felei között. Az eseményt
először 1997-ben rendezte meg a cég, az idei a XII. volt a sorban. A
kerekasztal-beszélgetés keretében Szomolányi Katalin, a Magyar Telekom Vállalati
Fenntarthatósági osztályának vezetője beszámolt az előző 3 éves (2008-2010)
fenntarthatósági stratégia teljesüléséről, valamint bemutatta az új - immáron 5
évre szóló - stratégiát. Novák Iringó, a vállalat Márkamenedzsment osztályának
vezetője a hello holnap! kezdeményezés eddigi akcióit és jövőbeli terveit
mutatta be. A hello holnap! a Magyar Telekom fenntarthatósági tevékenységeinek
kommunikációs támogatására elindított kezdeményezés.
A rendezvényen a
résztvevők egy speciális ajándékot is kaptak. A Magyar Telekom minden megjelenő
számára megváltotta mobiltelefonjának éves széndioxid kibocsátását. A
megváltásról emailben kaptak tanúsítványt a résztvevők.
A
DELFIN-díjról:
A Magyar Telekom számára a fenntarthatóság, a gazdasági,
társadalmi és a környezetvédelmi érdekek harmonizálására való törekvés hosszú
távú stratégiai elv. A Magyar Telekom Csoport igyekszik egész működését,
tevékenységét ennek szellemében végezni, és saját példáján keresztül a
beszállítóit is ösztönözni a környezettudatos működésre. Ennek érdekében
alapította a DELFIN - díjat 2008 tavaszán, és ezen szellemben működteti azóta
is.
A kerekasztal-beszélgetésről és a DELFIN-díjról további információ az
alábbi oldalakon található:
https://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/esemenyek/fenntarthatosagi_kerekasztal_beszelgetes https://www.telekom.hu/tarsadalom_es_kornyezet/esemenyek/delfin_dij

