Fenntarthatósági Média Klub indul vezető hazai médiacsoportok és a Magyar Telekom támogatásával
Budapest,
A fenntarthatóság nehezen megfogható fogalom, felületes ismertsége miatt
hazánkban hiánypótló a téma egyszerű és mindenki számára érthető kommunikációja.
Felmérések szerint a magyar lakosság mindössze öt százaléka ismeri a
fenntartható fejlődés valódi jelentését. A Fenntarthatósági Média Klub célja a
fogalom tartalmának megismertetése a nagyközönség számára "fogyasztható" módon,
s mindenekelőtt annak gyakorlati példákon keresztüli népszerűsítése. A Klub
alapító tagjai személyesen is felelősséget vállalnak az értékteremtő munkában,
így műsoraikban, oldalaikon kiemelten foglalkoznak majd a témával, folyamatosan
szem előtt tartva a fenntartható fejlődés céljainak és megvalósításának - azaz,
a hosszú távú jövőképnek, és az ehhez szükséges társadalmi, gazdasági és
környezetvédelmi érdekek harmonizációjának - hirdetését.
A
Fenntarthatósági Média Klubot a "hello holnap!" mozgalom keretében kezdeményezte
a Magyar Telekom, s ehhez nyerte meg Magyarország legnagyobb médiumait. A klub
2011-es indító programjának része egy pályázati rendszer és egy újságírói díj
is. A fenntartható fejlődés definíciójának, fontosságának és céljainak
tudatosítása témakörében negyedévente civil szervezetek pályázhatnak saját
fenntarthatósági projektjeikkel támogatásáért. A pályázatokat a Média Klub
tagjai személyes tanácskozás keretében választják ki, a megvalósulást pedig a
Magyar Telekom finanszírozza.
A Média Klub 2011 folyamán Fenntarthatósági
Sajtódíjat is alapít. Az elismeréssel azokat az újságírókat, szerkesztőket és
műsorvezetőket jutalmazzák, akik munkájuk során az adott időszak alatt a
legtöbbet tették a téma kommunikálásában. A Magyar Telekom által biztosított
egymillió forintos díj évente kerül átadásra. Idén első alkalommal
szeptemberben, a 4. Fenntarthatósági Napon hirdetnek nyertest.
A hello
holnap! programról további részletek awww.helloholnap.hu

