Befektetői Napot tartott a Magyar Telekom - Sajtóközlemények - Sajtószoba - Magyar Telekom

Főmenü

Ugrási lehetőségek

  • Ugrás az elsődleges navigációhoz
  • Ugrás az oldal tartalmához

Üzletág választó

  • Kiválasztott üzletágLakossági
  • Kiválasztott üzletágÜzleti
  • Kiválasztott üzletágVállalati megoldások
  • Kiválasztott üzletágNagyker
  • Kiválasztott üzletágRólunk
  • Kiválasztott üzletágKarrier

Elsődleges navigáció

    • A Telekomról
    • Céginformációk
    • Menedzsment
    • Működési irányelveink
    • Megfelelőség
    • Beszállítóknak
    • Fenntarthatóság
    • Klíma és környezetvédelem
    • Digitalizáció
    • Sokszínűség és esélyegyenlőség
    • Fenntarthatósági stratégia
    • Fenntarthatósági jelentés
    • Innováció
    • Mission Telekom
    • Kutatás - Fejlesztés
    • Pályázati projektek
    • Nagykereskedelmi szolgáltatások
    • Belföldi vezetékes megoldások
    • Mobilszolgáltatások
    • Nemzetközi szolgáltatások
    • Általános szerződési feltételek
    • Ászf módosulások
    • Lakossági ászf
    • Üzleti ászf
    • Emelt díjas szolgáltatások
    • Sport
    • FTC
    • Telekom Vivicittá
    • Események
    • Zene
    • Telekom Electronic Beats
    • Közösség
    • Pont.MOST blog
    • Telekom Fórum
    • BrandShop termékek
    • Telekom Spots
    • Biztonságban a Telekommal
    • Gyermekvédelem
    • Így védekezz a csalások ellen!
    • Tedd, ne tedd
    • Csalások jelentése
    • Lépj előre digitálisan!
    • Gigaerős hálózat
    • 5G a Telekomtól
    • Magenta Kraft
    • Mobildonor
    • Befektetőknek
    • Pénzügyi jelentések
    • Befektetői közlemények
    • Befektetői eseménynaptár
    • Elemzői konszenzus
    • Befektetői prezentációk
    • Társaságirányítás
    • Közgyűlések
    • Igazgatóság
    • Felügyelőbizottság
    • Menedzsment
    • Társaságirányítási dokumentumok
    • Magyar Telekom részvény
    • Alapinformációk
    • Árfolyam
    • Osztalék és részvény-visszavásárlás
    • Tulajdonosi szerkezet
    • ADR program
    • Magyar Telekom Kötvény és Hitelminősítés
    • Sajtóközlemények
    • Közérdekű információk
    • Írjon nekünk
    • Felhívások

Keresés

Segíthetünk valamiben?

Keresett kifejezések:

  • Általános szerződési feltételek
  • Közérdekű információk
  • Állásajánlatok
  • Befektetői információk
  • Üzletek, nyitva tartás
Kosárban található elemek száma 0
A kosarad még üres

Nézd meg, hogy mit tehetnél bele!

  • Akciós ajánlatok
  • Készülékek
  • Mobil díjcsomagok
  • TV szolgáltatás
  • Otthoni internet
Belépés

Sajtóközlemények

Befektetői Napot tartott a Magyar Telekom

Budapest, 2013. szeptember 30. 17:40

A Magyar Telekom felsővezetése a ma első ízben, hagyományteremtő céllal megtartott Befektetői Napon részletes betekintést adott a vállalat stratégiai és pénzügyi céljaiba a befektetők és elemzők részére. Christopher Mattheisen vezérigazgató és a vállalat vezérigazgató-helyettesei előadásaikban megerősítették: a Magyar Telekom továbbra is sikeres erőfeszítéseket tesz azért, hogy kezelje a piaci és a működési környezetéből eredő kihívásokat.

Christopher Mattheisen, a Magyar Telekom vezérigazgatója és a vállalat vezérigazgató-helyettesei a Befektetői Nap keretébenfriss információkat adtak a vállalati stratégiáról, és ismertették a vállalat rövid- és középtávú pénzügyi céljait és kilátásait. A felsővezetők előadásaikban megerősítették: a Magyar Telekom továbbra is sikeres erőfeszítéseket tesz azért, hogy kezelje a piaci és a működési környezetéből eredő kihívásokat. A vállalat a nemzetközi összehasonlításban is rendkívüli mértékű többletterhek mellett is elkötelezett, hogy beruházásaival és fejlesztéseivel hozzájáruljon a fogyasztói jóléthez, a vállalkozások versenyképességének javításához, valamint a fenntartható gazdasági növekedéshez.

A 2012-ben elért bevételi trendfordulót követően – amely már önmagában is kiemelkedő eredménynek számít – a Magyar Telekom előrejelzései szerint a bevételek 2017-re mintegy 2%-os évesített növekedési ütemmel emelkednek. Bár a Csoport EBITDA 2014-ben még várhatóan továbbra is csökkenni fog, 2017-re az EBITDA meghaladja majd a 2013-as  szintet. Emellett a beruházások (CAPEX) további mérsékelt csökkentése várható. Tükrözve az EBITDA fordulatot, a Magyar Telekom arra számít, hogy 2015-től kezdődően a szabad cash flow is javulni fog, és 2017-re már meghaladja a 2012-es szintet. Ekkorra a Magyar Telekom teljes fordulatot ér majd el pénzügyi teljesítményében.

A Magyar Telekom ezeket az eredményeket úgy éri el, hogy folytatja a már korábban megkezdett transzformációs folyamatot,  azaz integrálja az olyan tevékenységeket, mint a rendszerintegráció és az IT, a biztosítás, az energia, illetve szélesíti készülékválasztékát. Azzal, hogy kiegészítő, illetve kapcsolódó szolgáltatásokkal bővíti hagyományos alaptevékenységeit, a Magyar Telekom képessé vált egyedi ügyfélélményt biztosítani, ami a Társaság és előfizetői részére egyaránt értéket teremt. Ezt igazolja a bevételi trendforduló és a növekvő piaci részesedés is. Azáltal, hogy továbbra is folytatja ezt a stratégiát, a Magyar Telekom diverzifikált szolgáltatóvá tud válni a 2017-ig tartó időszakban.

Az elmúlt években a Telekom már sikeresen nyitott új üzleti területek felé, és a jövőben is célja új területekre belépni: a tervek szerint 2017-re a bevételeknek már 18%-a származik majd az alaptevékenységeihez kapcsolódó tevékenységeiből. Ez a bővülés olyan tevékenységekből ered, mint a biztosítás, az elektronikus kereskedelem vagy a Digitális Otthon ajánlatok. A Társaság az energiaszolgáltatással kapcsolatos stratégiáját is folytatni kívánja és arra számít, hogy a jelenlegi szabályozói és piaci feltételek mellett az energiaszolgáltatás összességében pozitívan járul hozzá a Csoport pénzügyi teljesítményéhez.

A hálózati fejlesztések során a Társaság tovább kívánja növelni a nagy sebességű internet lefedettséget azokon a területeken, ahol megfelelő keresletet lát ezen szolgáltatásokra. A Telekom 2015-re a lakosság 80%-a számára kívánja elérhetővé tenni a legmodernebb 4G/LTE technológiát, hogy meg tudjon birkózni a jelentős adatforgalom-növekedésből származó sebességigénnyel. A Társaság úgy látja, hogy 2017-re jelentősen csökken a hatékonyság javítását segítő projektek súlya, teret engedve az új technológiákhoz és szolgáltatásokhoz kapcsolódó beruházásoknak.

A lakossági szegmensben az alaptevékenységekhez kapcsolódó termékek és szolgáltatások egybecsomagolásával a Társaság sikeresen csökkentette a lemorzsolódást a hagyományos vezetékes hang előfizetői között, és megtartotta mobil előfizetői bázisát a zsugorodó piacon. Ugyanakkor a csomagajánlatok vonzó pozicionálásának köszönhetően az elmúlt három évben egyenletesen növekedett az egy háztartásra jutó átlagos szolgáltatás és az átlagos bevétel. A Magyar Telekom meggyőződése, hogy a kiemelkedő ügyfélélmény biztosításával értéket teremthet, amely erősebb lojalitást és magasabb költést eredményez ügyfelei körében. A termék-összekapcsolási stratégiájával célja, hogy 2017-re a 2012-es 57%-ról 74%-ra növelje azoknak a háztartásoknak az arányát, akik legalább két távközlési szolgáltatás előfizetői.

A KKV szegmensben az elsődleges cél, hogy a Telekom megőrizze a vezető távközlési szolgáltatói szerepét, integrált ajánlatainak és IT kompetenciáinak köszönhetően növelje az IT piaci részesedését, és az ebből a szegmensből származó bevételekben 2015-ben fordulatot érjen el.

A T-Systems Magyarország, a Magyar Telekom vállalatokat és államháztartást kiszolgáló szegmense Magyarország legnagyobb RI/IT szolgáltatójává nőtte ki magát. Az ügyfelekkel való kapcsolatnak az integrált transzformációs partnerré válást célzó elmélyítésével és esetleges nemzetközi terjeszkedésén keresztül a T-Systems arra számít, hogy a korrigált árrés csökkenő trendjét 2015-ben megfordítja.

A Magyar Telekom fenn kívánja tartani a jelenlegi osztalékpolitikáját, mely szerint az eladósodottsági rátát a 30%-40% közötti céltartományban kívánja tartani.

A Magyar Telekom rövid- és középtávú kilátásairól, valamint stratégiai és pénzügyi céljairól részletesen a társaság honlapján ( www.telekom.hu/befektetoknek) és a Budapesti Értéktőzsde honlapján ( www.bet.hu) olvashat.

 
Lépj velünk kapcsolatbaKeress minket chaten, e-mailben vagy akár telefonon.
ÜzletkeresőKeresd meg a legközelebbi üzletet és foglalj időpontot!
Keress az oldalonTaláld meg gyorsan és egyszerűen az információkat.

© 2025 Magyar Telekom Nyrt.

Jogi tudnivalókÁSZFAdatvédelemFelhívásokHírlevélKözösségi médiaCookie beállításokEnglish
Vissza az oldal tetejére

Hozzájárulás a sütikhez és más hasonló technológiákhoz

A Magyar Telekom weboldala sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használ, amelyek az alkalmazott technológia függvényében adatot tárolnak az eszközödön, vagy onnan adatot gyűjtenek. Kérjük, az alábbi gombok segítségével nyilatkozz arról, hogy az oldal működéséhez szükséges és így mindig bekapcsolt sütiken felül milyen választható sütiket és egyéb megoldásokat használhatunk a weboldalunkon történő böngészésed során.
Sütiket és egyéb nyomon követésre alkalmas megoldásokat használunk az oldalunk megfelelő működésének biztosításához, a tartalmak és hirdetések személyre szabásához, közösségi média funkciók felkínálásához és az oldalunk látogatottságának elemzéséhez. A működéshez szükséges sütik elengedhetetlenek a weboldal működéséhez és nem lehet kikapcsolni őket a weboldal látogatása során rendszerünkből. A statisztikai, vagy marketing célú sütik segítségével bizonyos esetekben az oldalhasználattal kapcsolatos információkat is megosztjuk hirdetési és elemzési szolgáltatásokat nyújtó partnereinkkel.
Részletes sütitájékoztató/Partnerek